beantwoord

Klassewissel van 2e naar 1e klas op NS Businesscard

Toon eerste bericht

52 reacties

Onze backoffice controleert dit soort zaken altijd achteraf. Het is overigens niet aan treinpersoneel hier een 'mening' over te hebben. Als ze 2de klas zien en iemand met een business card zit 1ste klas, dan maakt de conducteur daar een aantekening van. Achteraf controleren we of er daadwerkelijk een klassewissel vooraf heeft plaatsgevonden.
Dank voor de snelle reactie Klaas Jan.

Het is in die twee jaar de eerste keer dat het werd aangegeven van de 2e klas , terwijl ik dus al die tijd dacht dat de conducteur dit kon zien dat mijn klassewissel op 1e klas staat. Dus als het bij dit incident blijft dan werkt de procedure van de businesscard toch goed.
Ik hoop dat het een incident is, want ik vind het vervelend dat je hier op aangesproken wordt. Excuses zijn op z'n plaats.
Reputatie 1
Haha gewoon op de app klassewissel doen na inchecken en laten zien dat je eerst klas reist.

Dan is het ook goed:)
Zojuist dit zelfde meegemaakt.
Ook in dit geval was de conducteur hier niet van op de hoogte. Gelukkig kon ik op de laptop laten zien dat er een klassewissel is geweest en was de dame in kwestie heel vriendelijk.

blijf het toch apart vinden dat dit na 2 jaar blijkbaar nog niet algemeen bekend is of dat de NS niet een betere oplossing kan bedenken (het gewoon overal omzetten bijvoorbeeld)
Ik zal dit signaal nog een keer delen met de zakelijke afdeling, zodat dit nog eens onder de aandacht gebracht kan worden. Goed dat jullie dit melden.
Gisteravond had ik hier ruzie over met een hoofdconducteur en zo te zien twee beveiligingsmedewerkers van de NS. Eerst wilden ze dat ik in de tweede klasse ging zitten. Ik vertelde dat ik mijn NS-businesscard via Internet permanent op de 1e klasse had gezet en dat zij hier alleen een aantekening van moeten maken. Dat geloofden ze niet en zeiden dat zoiets niet meer kan. Toen ik weigerde naar de 2e klasse te gaan wilden ze me een boete geven. Dat weigerde ik natuurlijk. Gelukkig kwam de trein toen aan op mijn plaats van bestemming en besloot men het "voor deze keer door de vingers te zien". Ik werd door het NS-personeel als een soort crimineel behandeld en vond het een erg onplezierige ervaring.
@Ton de Waal

Ik schrik wederom wat u verteld nav uw ervaring over deze regeling. Ik weet nl niet beter dat juist de Business Card houders (ook oude situatie) kon registreren en dat de nieuwe situatie juist meer kaarten geregistreerd konden worden. Wat ik persoonlijk niet snap, is dat mijn collega's zelf ook in het bezit zijn van een Business Card.
Reputatie 5
Ton de Waal schreef:

Gelukkig kwam de trein toen aan op mijn plaats van bestemming en besloot men het "voor deze keer door de vingers te zien". Ik werd door het NS-personeel als een soort crimineel behandeld en vond het een erg onplezierige ervaring.

Koningin Elizabeth ziet dat soort volk ook door de vingers. . 😛
Welkom op het NS Serviceforum, Ton de Waal. Zoals Loes al aangeeft, klinkt dit inderdaad als een vreemde situatie. Wil je dat ik hier een melding van maak?
Helaas ging het ook bij mij weer mis. De app was volgens de conductrice niet voldoende, ik moest het regelen via de automaat. Pas toen ik de mail liet zien, geloofde ze mij en erkende ze dat het haar fout was. Erg onprettig! Zou fijn zijn als medewerkers hier nogmaals op gewezen kunnen worden.
Erg vervelend Nienke93. Ik ga het nogmaals aankaarten bij mijn collega's van de zakelijke afdeling. Hopelijk komt dit niet weer voor.
Ik heb het net ook weer gehad. Bij de controle door de beveligers. Ook daar is het na een aantal jaar nog steeds niet bekend omdat ze dit niet in hun railpocket zien staan. Waarom kan dit niet gewoon gefixed worden in de systemen van de ns. Levert allemaal gedoe op in de trein waar controleur en ik als reiziger niet op zit te wachten.
Vervelend dat je hiermee te maken had luijt050. Er is reeds een interne melding gedaan. Ik hoop dat dit in de toekomst niet weer voorkomt.
+10 van mij, afgelopen tijd de nodige mensen weggestuurd horen worden met deze onzin.
Terwijl het allemaal zo duidelijk voor ons is 😞.
Haha ik geef dit topic ook nog even een schop! Had hier vandaag ook een discussie over met de conducteur en ik krijg sowieso al veel vragende blikken wanneer ik het uitleg.

Op m'n vaste dagelijkse reis van en naar rotterdam-utrecht heb ik ook de klassenwissel aanstaan, sommige conducteurs begrijpen het maar de meesten nog niet! Wellicht toch een idee om dit ergens aan te laten vinken /op te halen bij een automaat zodat het bij controle duidelijk is?
Helaas heb ik vandaag ook tot 2x toe (traject Woerden - Groningen en vice versa) mogen ervaren dat de klassewissel voor de conducteurs nog niet vanzelfsprekend is. Nu kon ik het aantonen omdat ik de bevestigingsmail op mijn smartphone had, maar het is wel vervelend dat het blijkbaar niet zichtbaar is op de Business Card.
We krijgen allemaal een nieuw controle apparaat, die op zich nog steeds hetzelfde registreert en ik begrijp werkelijk waar niet waarom dit nog steeds verkeerd gaat. Voor de huidige Business Card hadden we exact hetzelfde systeem, vandaar dat ik het gewoonweg niet snap dat dit niet goed gaat.

Eigenlijk vind ik het niet interessant welke klasse er op de Business Card staat. Om dit probleem kwijt te raken, kunnen we beter overstappen op het systeem waar wij geen klasse zien bij uitlezen, wel de rest en dat wij dan altijd de klasse waar men in zit moeten registreren. Dan voorkom je deze onnodige discussies.
Helemaal met de komst van de nieuwe interface en wat handzamere apparatuur lijkt me dat een vrij snel uit te voeren handeling. Met de 'oude' interface kom ik een hoop HC's tegen die er wat moeite mee hebben, het duurt allemaal veel te lang om met de dikke vingers te pielen met de relatief kleine knopjes.

Daar zijn wel businessrules op te bedenken 🆒
Ik zelf en collega reizigers die regelmatig een eerste klas upgrade aanzetten worden nog steeds geconfronteerd met negstieve opmerkingen / onbegrip van de NS conducteurs. Ik ben hier zo spuugzat van.

Het achteraf controleren systeem is gewoon een brakke constructie. Als de app weet dat ik mijn klasse wissel waarom het controle apparaat va de conducteur dan niet?

Ik vind dit amateuristisch en bijzonder klantonvriendelijk van de NS
Reputatie 7
Badge
Het zal niet in de business case van de business afdeling passen dat business rules worden aangepast voor de business klanten met een business card. Rare business van de NS!
Reputatie 6
@Wpvbalen Ik ga dit onder de aandacht brengen. Het is niet wenselijk dat ons personeel hier niet van op de hoogte is.
Ik blijf het zo apart vinden he. Het systeem is goed, alleen de uitvoering laat te wensen over. Aangezien nog steeds geldt dat een Business Card houder altijd goed zit.
klant_Jac schreef:

Het zal niet in de business case van de business afdeling passen dat business rules worden aangepast voor de business klanten met een business card. Rare business van de NS!

Maar dit is toch gewoon een business policy? 🆒

Reageer