beantwoord

Klassewissel van 2e naar 1e klas op NS Businesscard

  • 4 september 2014
  • 54 reacties
  • 13481 Bekeken


Toon eerste bericht

54 reacties

Ik had helaas gisteren ook iemand (beveiligingsmedewerker, in een geel hesje) die hier niet van wist. Ik reis nog maar sinds kort met een 2e klas businesscard en klassewissel naar 1e klas, dus ik wist zelf ook nog niet hoe het precies werkt. Ik mocht uitendelijk wel van hem blijven zitten.
Na wat gegoogle weet ik nu gelukkig wel wat ik mag gaan uitleggen als iemand het bij een controle niet snapt, wel vervelend dat dit 3 jaar na het starten van deze topic nog steeds gebeurt...
Hallo Jalmer,

Ik ben het helemaal met je eens! We hebben nog niet een (makkelijke) technische oplossing gevonden voor deze situatie. Ik zie dat het ook al meerdere keren is aangemeld en de situatie is dan ook bij oNS bekend. Mochten er problemen ontstaan door deze situatie, neem dan direct contact met ons op!
Reputatie 1
@Jalmer en @Arnold NS

We schrijven inmiddels 04-07-2019 en er zijn nog steeds problemen met klassewissels. Ik ervaar dit als zéér vervelend. Zeker wanneer ik moet constateren dat dit al ruim 4 (!) jaar speelt!
Badge +3
Ik neem aan dat het treinpersoneel inmiddels wel op de hoogte is van de nukken van een (tijdelijke) klassewissel op een NS Business Card.

Ze zullen je dus niet wegsturen en hooguit een registratie maken voor in het systeem... dat vervolgens gewoon kan 'zien' dat je die dag geldig 1e klas reist, zonder verdere gevolgen zoals correctietarieven.

Dat de app en Mijn NS je klasse niet goed tonen is dus puur cosmetisch, maar moet natuurlijk gewoon opgelost worden.

Reageer