beantwoord

Klassewissel van 2e naar 1e klas op NS Businesscard

• 4 september 2014
  • 57 reacties
  • 13822 Bekeken

Toon eerste bericht

57 reacties

Reputatie 1
Ik had helaas gisteren ook iemand (beveiligingsmedewerker, in een geel hesje) die hier niet van wist. Ik reis nog maar sinds kort met een 2e klas businesscard en klassewissel naar 1e klas, dus ik wist zelf ook nog niet hoe het precies werkt. Ik mocht uitendelijk wel van hem blijven zitten.
Na wat gegoogle weet ik nu gelukkig wel wat ik mag gaan uitleggen als iemand het bij een controle niet snapt, wel vervelend dat dit 3 jaar na het starten van deze topic nog steeds gebeurt...
Hallo Jalmer,

Ik ben het helemaal met je eens! We hebben nog niet een (makkelijke) technische oplossing gevonden voor deze situatie. Ik zie dat het ook al meerdere keren is aangemeld en de situatie is dan ook bij oNS bekend. Mochten er problemen ontstaan door deze situatie, neem dan direct contact met ons op!
Reputatie 1
@Jalmer en @Arnold NS

We schrijven inmiddels 04-07-2019 en er zijn nog steeds problemen met klassewissels. Ik ervaar dit als zéér vervelend. Zeker wanneer ik moet constateren dat dit al ruim 4 (!) jaar speelt!
Badge +3
Ik neem aan dat het treinpersoneel inmiddels wel op de hoogte is van de nukken van een (tijdelijke) klassewissel op een NS Business Card.

Ze zullen je dus niet wegsturen en hooguit een registratie maken voor in het systeem... dat vervolgens gewoon kan 'zien' dat je die dag geldig 1e klas reist, zonder verdere gevolgen zoals correctietarieven.

Dat de app en Mijn NS je klasse niet goed tonen is dus puur cosmetisch, maar moet natuurlijk gewoon opgelost worden.
Dear Ns,
4 years passed as I can see and still there is no solution. Then why do you still sell this possibility of upgrade? If you are not able to support (technically) this upgrade, then stop selling it.
it’s just impolite to sell to your customers something that brings them additional headache and makes them make excuses to your employees. I have conversations like "do you know that you are in the first class? are you sure that you are allowed to stay here?" almost every week for several months already. Why should I explain something like it is my fault, why should I convince somebody if I paid for it? 4 years!!! Maybe it is time to print special stikers or change something in the system? 4 years seems to be more than enough, do you agree with me?
Best wishes,
Ekaterina.
Badge +3
Welcome to the NS Community @Ekaterina !

Good to bring this up again, and most of us here will totally agree with you.

The situation is as follows (as far as I know):

If you have an NS Business Card, no questions should be asked when traveling 1st Class. Never!

Train conductors silently make the 'registration' (if they can't see 1st Class) on their device -some call it a Nintendo Gameboy- and the background system will afterwards check if actually you have some 1st class product, or else invoice you (or your boss/employer) for travelling 1st class.

There is now the option to login to the NS app using a Business (Zakelijk) Mijn NS account. Before, that only worked for Consumers.

So, steps are being made! Until it all works seamlessly, wait a few years (my best guess).

When you have NS Flex (similar to a Business Card, but clearly the card is a Consumer one!) they usually do exactly the same...

Register 1st Class and say nothing, move on with their round. Technically, it makes perfect sense but 'consumers' really would like to know of any corrections/registrations made, because threatening e-mails will be sent minutes afterwards when you have NS Flex, sometimes.
Welcome to the NS Community @Ekaterina !
(...)
If you have an NS Business Card, no questions should be asked when traveling 1st Class. Never!

(...)
So, steps are being made! Until it all works seamlessly, wait a few years (my best guess).

@Robert B thank you for your understanding and explanations. I have NS business card, yes, but still these conversations happen quite often and it's very frustrating. "Wait a few years " - sounds great 🤣 Very optimistic!)

Reageer