beantwoord

Korting abonnement van oude OV chipkaart op NS-Business Card laden ?

• 13 november 2017
  • 5 reacties
  • 150 Bekeken

Ik vroeg mij af of ik het kortingsabonnement wat op mijn reguliere oude OV chipkaart staat kan verplaatsen op de NS-Business Card.
Dat scheelt mij een ov chipkaart mee te nemen.
icon

Beste antwoord door Slidestops 13 november 2017, 16:40

Nee, een particulier abonnement mag niet op een zakelijke kaart. Helaas blijft het dus bij 2 kaarten meenemen..
Bekijk origineel

5 reacties

Bedankt, ga ik zeker doen. De NS-Business Card heeft dan weinig meerwaarde voor mij (zie er wel veel mooier uit) dus die laat ik dan wel thuis.
Badge +3
Dat gaat dus om het oude (na 2011 niet meer te koop) Voordeelurenabonnement, waar het iets goedkopere Dal Voordeel (met middagspits) voor in de plaats gekomen is.

Daarmee is al zeer weinig mogelijk, maar als het voor jou betekent met 2 kaarten reizen zou ik dat zeker blijven doen want het is een bijzonder gewild abonnement waar velen graag die € 62,90 per jaar voor over zouden hebben!
Dat laatste is natuurlijk geen optie aangezien ik op dit moment nog een oude kortingskaart heb waarmee ik ook tijdens de middagspits gewoon met korting kan reizen (na 9 uur korting). Als ik een nieuw abonnement zou nemen is dat voordeel natuurlijk weg, vandaar mijn vraag.
Goedemiddag pmsmiers, welkom op het NS Serviceforum!

Ik kan maar weinig toevoegen aan wat Slidestops al heeft aangegeven. Particuliere abonnementen werken net iets anders dan zakelijke abonnement, dus ze zijn niet uitwisselbaar op elkaars OV-chipkaarten. Het is in dit geval inderdaad ofwel met twee kaarten werken, of het abonnement op je particuliere kaart beëindigen en een nieuw abonnement op je zakelijke kaart aanschaffen. Daarvoor kun je het beste contact op nemen via Twitter of Facebook, gezien daar collega's zitten die beide acties kunnen uitvoeren.
Reputatie 7
Nee, een particulier abonnement mag niet op een zakelijke kaart. Helaas blijft het dus bij 2 kaarten meenemen..

Reageer