beantwoord

Meereizen met korting?

• 26 november 2017
  • 8 reacties
  • 16277 Bekeken

Ik heb een NS-businesscard en ik wil iemand mee laten reizen met korting. Kan dat? De gehele dag?
icon

Beste antwoord door Tochjo 26 november 2017, 18:53

Dat kan alleen als er een abonnement op uw Business Card staat. Als dat zo is, dan kunt u maximaal drie medereizigers met korting laten meereizen buiten de spitsuren.

Elke medereiziger moet dan met een persoonlijke of anonieme OV-chipkaart reizen en voorafgaand aan de reis daarop het product Samenreiskorting en voldoende saldo laden. Als vervolgens in de daluren wordt ingecheckt, dan zal bij uitchecken de ritprijs met korting in rekening gebracht worden. Zie www.ns.nl/samenreiskorting voor meer informatie.
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3
Dat kan alleen als er een abonnement op uw Business Card staat. Als dat zo is, dan kunt u maximaal drie medereizigers met korting laten meereizen buiten de spitsuren.

Elke medereiziger moet dan met een persoonlijke of anonieme OV-chipkaart reizen en voorafgaand aan de reis daarop het product Samenreiskorting en voldoende saldo laden. Als vervolgens in de daluren wordt ingecheckt, dan zal bij uitchecken de ritprijs met korting in rekening gebracht worden. Zie www.ns.nl/samenreiskorting voor meer informatie.
En wat als ik om 8 uur vertrek? Is er dan geen sprake van meereiskorting?
Badge +3
Het tijdstip van inchecken is bepalend. De spitsuren zijn op werkdagen van 6.30 tot 9.00 uur en van 16.00 tot 18.30 uur. Als u dus op een werkdag 's ochtends om 8.00 uur aan de reis wilt beginnen, dan kunt u niet iemand met Samenreiskorting meenemen.
Badge +3
Samenreiskorting kan alleen als de meereiziger dat eerst op zijn/haar EIGEN chipkaart zet en daarmee incheckt vóór 6:30 of ná 8:55 (of vóór 16:00 of ná 18:25) op werkdagen.

Buiten de spits aan de (samen)reis beginnen dus. In het weekend geen beperkingen.
Oke, helder, dank voor het antwoord
Ik heb een NS Business card met Daluren abonnement daarop.
Hoe kan ik iemand die óók een NS business card heeft met korting mee laten reizen?

Diegene krijgt namelijk niet de optie in de automaat om samenreis korting op de kaart te laden - wat vreemd is?
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb een NS Business card met Daluren abonnement daarop.
Hoe kan ik iemand die óók een NS business card heeft met korting mee laten reizen?

Diegene krijgt namelijk niet de optie in de automaat om samenreis korting op de kaart te laden - wat vreemd is?

Je kunt sinds kort een e-ticket met samenreiskorting kopen. Met dit e-ticket mag je je echter niet in de spitsuren, 6.30-9.00 uur en 16.00-18.30 uur, in de trein bevinden.
Welkom bij de Community, Moesman.

Dat je medereiziger de optie 'Samenreiskorting' niet te zien krijgt klopt. Een Business Card is een Reizen op Rekening product. Samenreiskorting is dat niet. Dat is een Reizen op Saldo product. Je kan in dit geval voor je medereiziger een E-ticket met 40% korting kopen echter mag men zich met een E-ticket met 40% korting niet meer in de trein bevinden tussen 6.30 - 9.00 uur en 16.00-18.30 uur.

Reageer