beantwoord

Met Ns businesscard naar Buitenland

• 4 september 2017
  • 6 reacties
  • 242 Bekeken

Reputatie 1
Forumcollega's,

FF een vraagje weet iemand een goede oplossing voor het volgende:

Een klant wil naar Brussel en heeft een Traject Vrij abonnement Amsterdam Zuid-Den Haag cs.
Als hij dan een kaartje koopt Den Haag- Brussel en dan niet uitcheckt op Den Haag zou hij een correctietarief moeten betalen.
Wat is in dit geval de beste optie.
Bedankt vast.
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 4 september 2017, 13:21

Mogelijk is de oplossing in dit geval een ticket Den Haag-Brussel kopen en ergens op het traject Amsterdam Zuid-Den Haag instappen en helemaal niet inchecken. Wel de businesscard meenemen natuurlijk. De HC kan namelijk zien dat deze persoon over afgekocht reisrecht beschikt.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Mogelijk is de oplossing in dit geval een ticket Den Haag-Brussel kopen en ergens op het traject Amsterdam Zuid-Den Haag instappen en helemaal niet inchecken. Wel de businesscard meenemen natuurlijk. De HC kan namelijk zien dat deze persoon over afgekocht reisrecht beschikt.
Ik twijfel even of je bij Traject Vrij ook het afgekochte traject ziet. Ik dacht van niet, enkel de aanwezigheid van het product TV. De daadwerkelijk trajectberekening vindt plaats in de backoffice namelijk (ook bij de consumentenvariant).
Bij Traject Vrij zien wij wel het afgekochte traject, als je dat bedoelde Henk?
Ah, wel. Daar doelde ik idd op, dan zit dat in de extra info idd. Dank u, mevrouw 😳
Reputatie 1
@loes,

Over de oplossing van Keuzereiziger,hoe gaan de HC's daarmee om in de praktijk???
Bedankt alvast,
Bij een Business Card horen wij het officieel te registreren. Dus dat er een checkin mist.
We krijgen allemaal nieuwe controle apparaten, dus hoe men daar nu mee omgaat weet ik niet. De manier van zien en registreren is nl wat veranderd. Als ik vooraf weet van de reiziger dat hij of zij reist met Traject Vrij zonder checkin op het traject, vind ik het in orde. Ik verwacht dat de meeste collega's zo redeneren. Zeker als het aanvullende vervoerbewijs ook direct getoond wordt.

Reageer