Naam geving factuur van NS zakelijk.

• 14 April 2021
  • 6 reacties
  • 103 Bekeken

Hallo,

Ik ben een ZZP’er, die de boekhouding zelf doet zonder een chique boekhoudpakket, ben ICT’er die de veel bezig is om het voor de gebruiker zo simpel mogelijk te maken.

Ik krijg veel facturen van veel verschillende bedrijven. Deze wil ik zo goed mogelijk verwerken in mijn administratie. Daarvoor is het belangrijk dat de verzender, NS in dit geval, het zo makkelijk mogelijk maakt voor de vele ontvangers, die vermoedelijk vaak met dit probleem worstelen.

Daarvoor is het volgens mij belangrijk dat de naamgeving van de factuur eenduidig en herkenbaar is. Dus niet zoals de NS dat doet: “Factuur 450002888878.pdf” via de mail, "InvoiceHistory_450002888878_A7160480392885798632.pdf” zonder details en "InvoiceHistory_450002888878_C8693795924326404058.pdf” met details vanuit Mijn NS gedownload. Van deze naam is geen kaas te maken, dit is vermoedelijk een interne codering die handig is voor de boekhouding van de NS, maar niet voor mij. Ik zou graag willen de naam van zo'n factuur altijd begint met NS202103 (dit is slechts een voorbeeld) b.v. dan is het helder dat dit van de NS is en dat het gaat over de de maand maart in het jaar 2021 daarachter kan de NS neerzetten wat ze willen. Dit zou toch niet zo moeilijk moeten zijn voor de NS om dit te stroomlijnen. 

Als voorbeeld van hoe het ook kan eentje van Vodafone: Vodafone_rekening_3_2021_xxxxxx.pdf. Dit is helder en makkelijk te sorteren terug te vinden.

Maar laten we klein beginnen met te vragen of ze de naamgeving onafhankelijk van de plek waar het vandaan komt gelijk is en blijft. 

Met vriendelijke groet, 

Ignace Camps

6 reacties

Duidelijk! Bedankt voor de toelichting. Ik zet het verbeterverzoek door.

Goedemiddag iecamps. Welkom bij de NS Community.

Ik zet je verbeterverzoek graag intern door! Zou je de laatste zin echter nog willen toelichten? De wijze waarop deze in geformuleerd brengt mij in verwarring.

Maar laten we klein beginnen met te vragen of ze de naamgeving onafhankelijk van de plek waar het vandaan komt gelijk is en blijft. 

Ik bedoel hiermee dat er nu van 2 verschillende plekken 2 identieke bestanden met elk hun eigen bestandnaam (afhankelijk van de download lokatie, email versus facturenlijst in mijn NS) op mijn harde schijf kom te staan. Als jullie dat alvast zouden kunnen veranderen dan is dat een kleine stap in de goede richting. Dan heb ik ook vertrouwen in het feit dat de bestandsnaam ook wel goed komt :wink:

groet Ignace

Reputatie 6
Badge +2

Ik bedoel hiermee dat er nu van 2 verschillende plekken 2 identieke bestanden met elk hun eigen bestandnaam (afhankelijk van de download lokatie, email versus facturenlijst in mijn NS) op mijn harde schijf kom te staan.

Het is nog erger (althans bij NS Flex particulier), als je een factuur in Mijn NS nog eens downloadt dan is de bestandsnaam ook al anders.

Ik bedoel hiermee dat er nu van 2 verschillende plekken 2 identieke bestanden met elk hun eigen bestandnaam (afhankelijk van de download lokatie, email versus facturenlijst in mijn NS) op mijn harde schijf kom te staan.

Het is nog erger (althans bij NS Flex particulier), als je een factuur in Mijn NS nog eens downloadt dan is de bestandsnaam ook al anders.

Da's inderdaad bijzonder, die had ik nog niet geprobeerd.

zojuist geprobeerd. En het is bij NS zakelijk niet anders, `het laatste gedeelte lijkt een random getal voorafgaan in mijn geval door een C.

bizzar.

Reageer