beantwoord

NS Business card icm Maandtoeslag ICD

Hallo,
ik heb van mijn werkgever een NS Business Card waarop ik een normaal NS trajectabonnement op heb gezet. Dat wordt vergoed door mijn werkgever.

Nu wil ik met de Intercity Direct reizen want dat scheelt 15-30 minuten enkele reis. Daar is een toeslag voor nodig. Die wil mijn werkgever niet vergoeden dus als ik een jaartoeslag aanvraag wordt dat afgekeurd. Geen punt, ik wil de toeslag zelf ook nog wel betalen. Maar omdat ik vrijwel iedere dag heen en weer reis is een maandtoeslag aanzienlijk voordeliger dan losse toeslagen.

Dus nu laad ik iedere maand via Ns.nl Zakelijk een maandtoeslag op mijn business card en het bedrag daarvoor wordt iedere maand ingehouden op mijn salaris. Prima zo ver. Ik krijg netjes een mail met bevestiging en op de website zie ik de toeslag ook staan.

Maar in de NS Reisplanner app, of bij een kaartautomaat kan ik de toeslag niet zien. Erger nog, als ik controle heb kunnen de conducteurs mijn toeslag ook niet zien. Dus iedere keer op mijn telefoon in mijn mailbox zoeken naar het bevestigingsmailtje, en dan geloven ze het in het algemeen wel.

Mijn vraag is nu: Hoe kan ik voorkomen dat ik iedere keer weer in discussie moet met conducteurs over die toeslag? Waarom is die maandtoeslag überhaupt niet zichtbaar voor conducteurs? En in de app en op de kaartautomaten?
icon

Beste antwoord door Jouke NS 18 juni 2018, 13:31

Wat spijtig om te lezen dat je zoveel problemen ervaart met je IC Direct toeslag vrij abonnement, JohnPaulJones. Het probleem is bij ons bekend, en zou ook bij de conducteurs bekend moeten zijn. Helaas is er op dit moment geen oplossing voor om het probleem op te lossen. We werken aan een oplossing maar voorlopig is die er nog niet.
Bekijk origineel

1 reactie

Wat spijtig om te lezen dat je zoveel problemen ervaart met je IC Direct toeslag vrij abonnement, JohnPaulJones. Het probleem is bij ons bekend, en zou ook bij de conducteurs bekend moeten zijn. Helaas is er op dit moment geen oplossing voor om het probleem op te lossen. We werken aan een oplossing maar voorlopig is die er nog niet.

Reageer