beantwoord

NS Business Card - Korting als je een los kaartje koopt?

• 23 november 2018
  • 2 reacties
  • 340 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Hey allemaal,

ik heb een NS Business Card met Traject Vrij abo erop
Buiten dit traject kan ik reizen met korting en worden dus 'prive' reizen geincasseerd van mijn prive rekening dmv gesplitst betalen.
Nu is de standaard reisklasse waarin ik zit de 2e klasse

De vraag is nu, kan ik een los kaartje kopen met 40% korting naar een bestemming buiten mijn traject en de NS business card bij me.
Dus heb ik dan recht op deze korting, wat anderen ook zouden hebben als ze met mij mee reizen?

Ik wil namelijk een retour voor 1e klas kopen en vermoed dat als dit mogelijk is, dit goedkoper is dan als ik een klasse wissel ga doen op mijn NS Business Card
Een klasse wissel zou namelijk volgens de site 25 euro per dag zijn, terwijl een los kaartje maar 10 euro duurder is.
Dit is natuurlijk een vrij kromme verhouding dan.

Thanks!

Groeten, Iris
icon

Beste antwoord door Loes 23 november 2018, 14:23

Helaas mag u zelf geen los kaartje kopen met korting dat voor samenreiskorting geldt. Hoe krom het ook klinkt, het abonnement regelt uw korting en ik krijg dit kromme ook niet echt goedgepraat, alleen dat het niet mogelijk is, of althans, niet toegestaan is. Een andere optie krijg ik ook zo snel niet verzonnen.
Bekijk origineel

2 reacties

Helaas mag u zelf geen los kaartje kopen met korting dat voor samenreiskorting geldt. Hoe krom het ook klinkt, het abonnement regelt uw korting en ik krijg dit kromme ook niet echt goedgepraat, alleen dat het niet mogelijk is, of althans, niet toegestaan is. Een andere optie krijg ik ook zo snel niet verzonnen.
@Loes Dank voor de reactie! Het is inderdaad vrij krom. Een los kaartje is dus goedkoper dan het reizen via de Business Card. Lijkt mij niet helemaal de 'juiste marketing' voor deze kaart. Dat wordt dus een los kaartje aanschaffen en declareren! Ook vreemd dat anderen die met je meereizen wel korting zouden krijgen en dus goedkoper uit zouden zijn dan jijzelf met het abonnement.

Reageer