NS business card ontvreemd ; meegereist en OV fietsen mee gestolen EN niemand weet antwoord ! ALMERE let op !

• 1 October 2021
  • 8 reacties
  • 126 Bekeken

Op 19/9 een mail gekregen dat er 2 OV fietsen langer dan 3 dagen in mijn gebruik zijn. Echter ik had niets gehuurd 

Na heel veel moeite en belminuten te horen gekregen wat er aan de hand was. Tevens zag ik via mijnNS dat er meegereisd was.

Op 10/9 gebeurde er een vreemd incident op Schiphol. Gelukkig is mijn tas/koffer niet gestolen maar achteraf bleek wel zakken gerold en diverse pasjes ontvreemd waaronder NScard.

Aangifte gedaan en daarna moest ik NS weer bellen zo werd mij gezegd.Ondertussen zou alles op Hold gezet worden…. blijkt niets van waar.

krijg alleen dreigende mails van NS.

Ondertussen vele malen gebeld, zou ook teruggebeld worden wat ook niet wordt gedaan , en mails gestuurd echter niemand weet antwoord wat er nu gedaan moet worden.

Laatste nieuws dat ik binnenkort gebeld ga worden met een mentor!

WILLEN MENSEN UIT ALMERE Uitkijken naar OV fiets no : F34592 / F66423 / F 56100 ?🙏

en dan graag gelijk politie bellen 

alvast veel dank 

8 reacties

Goedenavond M de Koning en welkom bij de NS Community. Wat ontzettend naar dat je bestolen bent en nu misbruik van de Business card wordt gemaakt. Fijn om te lezen dat je binnenkort door een mentor wordt gebeld. Hopelijk levert dat duidelijkheid op en haalt dat onrust bij je weg. 

Bedankt voor je bericht en de waarschuwing voor andere reizigers in die omgeving.

Badge +3

Het zit @M de Koning https://community.ns.nl/search/activity/topics?userid=9917 blijkbaar niet mee met OV-fiets en NS Business Card.

Dus @Rizana NS om die nu (lid sinds eind 2014) welkom te heten… :laughing:

Maar goed, de BC is gejat en nu zijn er dus al drie(!) fietsen mee gehuurd?

Badge +3

Ik neem zomaar aan dat NS (Zakelijk) niet gaat verwijzen naar TLS/OV-chip om een kaart te blokkeren?

En al helemaal niet qua OV-fiets, want dat staat niet eens op een kaart!

Dan zou TLS dus aan NS moeten doorgeven dat ze een kaart geblokkeerd hebben, en NS dus vervolgens het kaartnummer moet wissen uit het fiets-systeem?

Dat kan ook per direct, maar gaat dus ‘veels te veel tijd’ overheen… blijkt dus.

Badge

Maar TS vraagt 6 dagen geleden nog of hij 2 fietsen kan huren en dan 3 dagen later nog 1 fiets hier op het forum, dat snap ik dan niet als je je kaart kwijt bent en de 19e al bericht hebt ontvangen dat er fietsen gehuurd zijn op je kaart die gestolen was.

Dat laatste zal ik even toelichten!!

Er bleken 3 fietsen te zijn gehuurd op mijn kaart

ik wist niet eens dat dit kon . Nu worden er mogelijk 3 bij mij in rekening gebracht. Dus vandaar even mijn vraag hier…

en ja uiteraard is de kaart geblokkeerd !

en na heeeeel veel telefoontjes en beloftes dat er teruggebeld zou worden en wat niet gebeurde en ja na mails waarin wordt gezegd u krijgt antwoord in 5 dagen …sorry het worden er 7 … sorry het is er druk 

gaat er mogelijk een mentor mij terugbellen … maar mevrouw… ik begrijp u … maar het is heeel druk! 
maar ik lees niets anders dan dit soort berichten!

hoop dat de beelden van Almere Centrum op 15:9 23.45u 18/9 0.44 u en 19/9 (tijdstip weet ik even niet nu) bewaard blijven voor politie.

vermoed zomaar dat NS dit net doet of beelden zijn er per ongeluk niet meer 

U ziet witheet ben ik ! 

Oja en er kunnen dus 4 fietsen worden gehuurd blijkbaar ! Nu hoor ik dat ie in Almere Centrum steeds iets mee is maar ja hoe bewijs ik dat aan NS??

Goedenavond M de Koning en welkom bij de NS Community. Wat ontzettend naar dat je bestolen bent en nu misbruik van de Business card wordt gemaakt. Fijn om te lezen dat je binnenkort door een mentor wordt gebeld. Hopelijk levert dat duidelijkheid op en haalt dat onrust bij je weg. 

Bedankt voor je bericht en de waarschuwing voor andere reizigers in die omgeving.

Blijkbaar werk je nog niet zolang voor NS!

dan zou je weten dat “binnenkort” een begrip is dat niet associeert met NS . En nee er is heeeeel veel onrust bij mij!

hoop wel dat de beelden van de dief bewaard blijven! 

Badge +3

De beelden kan de politie na aangifte opvragen, maar voor het blokkeren van een kaart moet je natuurlijk bij NS (Zakelijk) zijn.

En inmiddels al vier fietsen gehuurd… toe maar!

Wanneer heb je het verlies van je kaart* gemeld? Ik zie ergens 10 september op Schiphol.

Dan zou daarna (melden bij NS/TLS en aangifte politie voor de rest van je spullen) je kaart na 11 september niet meer gebruikt mogen zijn, in ieder geval niet op jouw conto.

Dat NS nu vier OV fiesten ‘kwijt is’ is dan niet jouw probleem, gebeurt wel vaker blijkbaar dat die dingen ‘weesfiets’ worden (geen huurder bekend of anders €350 graag?).

Succes ermee, voor jou en die ‘mentor’.

* Bij NS Zakelijk zouden je niet naar OV-chip hoeven te sturen om te blokkeren/vervangen.

Reageer