NS business card ontvreemd ; meegereist en OV fietsen mee gestolen EN niemand weet antwoord ! ALMERE let op !

  • 1 October 2021
  • 11 reacties
  • 219 Bekeken

Op 19/9 een mail gekregen dat er 2 OV fietsen langer dan 3 dagen in mijn gebruik zijn. Echter ik had niets gehuurd 

Na heel veel moeite en belminuten te horen gekregen wat er aan de hand was. Tevens zag ik via mijnNS dat er meegereisd was.

Op 10/9 gebeurde er een vreemd incident op Schiphol. Gelukkig is mijn tas/koffer niet gestolen maar achteraf bleek wel zakken gerold en diverse pasjes ontvreemd waaronder NScard.

Aangifte gedaan en daarna moest ik NS weer bellen zo werd mij gezegd.Ondertussen zou alles op Hold gezet worden…. blijkt niets van waar.

krijg alleen dreigende mails van NS.

Ondertussen vele malen gebeld, zou ook teruggebeld worden wat ook niet wordt gedaan , en mails gestuurd echter niemand weet antwoord wat er nu gedaan moet worden.

Laatste nieuws dat ik binnenkort gebeld ga worden met een mentor!

 

WILLEN MENSEN UIT ALMERE Uitkijken naar OV fiets no : F34592 / F66423 / F 56100 ?🙏

en dan graag gelijk politie bellen 

alvast veel dank 

 

 

 


11 reacties

Goedenavond M de Koning en welkom bij de NS Community. Wat ontzettend naar dat je bestolen bent en nu misbruik van de Business card wordt gemaakt. Fijn om te lezen dat je binnenkort door een mentor wordt gebeld. Hopelijk levert dat duidelijkheid op en haalt dat onrust bij je weg. 

 

Bedankt voor je bericht en de waarschuwing voor andere reizigers in die omgeving.

Badge +3

Het zit @M de Koning https://community.ns.nl/search/activity/topics?userid=9917 blijkbaar niet mee met OV-fiets en NS Business Card.

Dus @Rizana NS om die nu (lid sinds eind 2014) welkom te heten… :laughing:

Maar goed, de BC is gejat en nu zijn er dus al drie(!) fietsen mee gehuurd?

Badge +3

Ik neem zomaar aan dat NS (Zakelijk) niet gaat verwijzen naar TLS/OV-chip om een kaart te blokkeren?

En al helemaal niet qua OV-fiets, want dat staat niet eens op een kaart!

Dan zou TLS dus aan NS moeten doorgeven dat ze een kaart geblokkeerd hebben, en NS dus vervolgens het kaartnummer moet wissen uit het fiets-systeem?

Dat kan ook per direct, maar gaat dus ‘veels te veel tijd’ overheen… blijkt dus.

Badge

Maar TS vraagt 6 dagen geleden nog of hij 2 fietsen kan huren en dan 3 dagen later nog 1 fiets hier op het forum, dat snap ik dan niet als je je kaart kwijt bent en de 19e al bericht hebt ontvangen dat er fietsen gehuurd zijn op je kaart die gestolen was.

Dat laatste zal ik even toelichten!!

Er bleken 3 fietsen te zijn gehuurd op mijn kaart

ik wist niet eens dat dit kon . Nu worden er mogelijk 3 bij mij in rekening gebracht. Dus vandaar even mijn vraag hier…

en ja uiteraard is de kaart geblokkeerd !

en na heeeeel veel telefoontjes en beloftes dat er teruggebeld zou worden en wat niet gebeurde en ja na mails waarin wordt gezegd u krijgt antwoord in 5 dagen …sorry het worden er 7 … sorry het is er druk 

gaat er mogelijk een mentor mij terugbellen … maar mevrouw… ik begrijp u … maar het is heeel druk! 
maar ik lees niets anders dan dit soort berichten!

hoop dat de beelden van Almere Centrum op 15:9 23.45u 18/9 0.44 u en 19/9 (tijdstip weet ik even niet nu) bewaard blijven voor politie.

vermoed zomaar dat NS dit net doet of beelden zijn er per ongeluk niet meer 

U ziet witheet ben ik ! 

Oja en er kunnen dus 4 fietsen worden gehuurd blijkbaar ! Nu hoor ik dat ie in Almere Centrum steeds iets mee is maar ja hoe bewijs ik dat aan NS??

Goedenavond M de Koning en welkom bij de NS Community. Wat ontzettend naar dat je bestolen bent en nu misbruik van de Business card wordt gemaakt. Fijn om te lezen dat je binnenkort door een mentor wordt gebeld. Hopelijk levert dat duidelijkheid op en haalt dat onrust bij je weg. 

 

Bedankt voor je bericht en de waarschuwing voor andere reizigers in die omgeving.

Blijkbaar werk je nog niet zolang voor NS!

dan zou je weten dat “binnenkort” een begrip is dat niet associeert met NS . En nee er is heeeeel veel onrust bij mij!

hoop wel dat de beelden van de dief bewaard blijven! 

Badge +3

De beelden kan de politie na aangifte opvragen, maar voor het blokkeren van een kaart moet je natuurlijk bij NS (Zakelijk) zijn.

En inmiddels al vier fietsen gehuurd… toe maar!

Wanneer heb je het verlies van je kaart* gemeld? Ik zie ergens 10 september op Schiphol.

Dan zou daarna (melden bij NS/TLS en aangifte politie voor de rest van je spullen) je kaart na 11 september niet meer gebruikt mogen zijn, in ieder geval niet op jouw conto.

Dat NS nu vier OV fiesten ‘kwijt is’ is dan niet jouw probleem, gebeurt wel vaker blijkbaar dat die dingen ‘weesfiets’ worden (geen huurder bekend of anders €350 graag?).

Succes ermee, voor jou en die ‘mentor’.

* Bij NS Zakelijk zouden je niet naar OV-chip hoeven te sturen om te blokkeren/vervangen.

De beelden kan de politie na aangifte opvragen, maar voor het blokkeren van een kaart moet je natuurlijk bij NS (Zakelijk) zijn.

En inmiddels al vier fietsen gehuurd… toe maar!

Wanneer heb je het verlies van je kaart* gemeld? Ik zie ergens 10 september op Schiphol.

Dan zou daarna (melden bij NS/TLS en aangifte politie voor de rest van je spullen) je kaart na 11 september niet meer gebruikt mogen zijn, in ieder geval niet op jouw conto.

Dat NS nu vier OV fiesten ‘kwijt is’ is dan niet jouw probleem, gebeurt wel vaker blijkbaar dat die dingen ‘weesfiets’ worden (geen huurder bekend of anders €350 graag?).

Succes ermee, voor jou en die ‘mentor’.

* Bij NS Zakelijk zouden je niet naar OV-chip hoeven te sturen om te blokkeren/vervangen.

Goedenavond M de Koning en welkom bij de NS Community. Wat ontzettend naar dat je bestolen bent en nu misbruik van de Business card wordt gemaakt. Fijn om te lezen dat je binnenkort door een mentor wordt gebeld. Hopelijk levert dat duidelijkheid op en haalt dat onrust bij je weg. 

 

Bedankt voor je bericht en de waarschuwing voor andere reizigers in die omgeving.

Blijkbaar werk je nog niet zolang voor NS!

dan zou je weten dat “binnenkort” een begrip is dat niet associeert met NS . En nee er is heeeeel veel onrust bij mij!

hoop wel dat de beelden van de dief bewaard blijven! 

Even een update ..

na weer heel veel telefoontjes , contact via FB Messenger nog steeds geen reactie terug van een “mentor”. Ondertussen via FB pagina’s uit Almere oa gevonden/gestolen fietsen een oproep gezet of iemand de gestolen fietsen heeft gezien. 
Mijn FB messenger ontplofte ! Veel mensen gaven aan waar ze de fietsen hadden gezien. Zelfs met foto’s  Politie wilde niets doen dus zelf maar op zoek naar de fietsen. Elke fiets gevonden en stuk voor stuk naar de  OVfiets verhuurpunt gebracht . Een medewerkster van NS heeft ze voor mij in de afgesloten ruimte neergezet. 
Zij ( personeelsnummer van haar heb ik gekregen ) en ook ik hebben foto’s ervan gemaakt en zij heeft het doorgegeven aan haar leidinggevende!! Ondertussen mail met alle foto’s van de teruggebrachte fietsen opgestuurd naar NSzakelijk en OVfiets. Tot op heden 1 vage mail gekregen en wederom alleen maar mails dat er een bedrag van rond €1100 betaald moet worden .

Er worden 3 fietsen in rekening gebracht met zelfs nog een rit met bus nadat de kaart is geblokkeerd 

Ze hebben nu een nummer aan deze klacht gehangen (8001491339) maar verder geen enkele reactie via mail of telefoontje.

of ik ga het nu voorleggen aan de geschillencommissie, of rechtszaak via mijn rechtsbijstand of weet iemand anders een weg hoe dit opgelost kan worden want dit is werkelijk waar bespottelijk hoe NS mee omgaat!

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb ook een keer een verloren kaart laten blokkeren en later weer teruggevonden. Ik heb er vervolgens nog anderhalf jaar mee kunnen reizen, voor-ie opeens daadwerkelijk geblokkeerd was.

Als ik het hele verhaal zo lees, zou ik me niet teveel zorgen maken. In elk geval alle communicatie en andere bewijzen goed bewaren. In principe ligt de bal nu bij NS, die moeten het geld bij jou zien te halen. Als je niet betaalt, zullen zij de keuze moeten maken of ze je gaan dagvaarden of niet. Gezien bovenstaand verhaal lijkt het me niet slim om dat te doen, maar als ze het toch doen leg je het verhaal gewoon bij de rechter uit. 't Vervelende is wel dat NS moeilijk kan gaan doen en abonnementen stopzetten e.d., maar als je uiteindelijk gelijk krijgt zullen ze ook dat allemaal moeten compenseren.

Gelukkig is het zakelijk, is de kans iets kleiner dat ze je flaggen bij Focum en daarna niet meer door de kredietcheck komt, lol.

 

Wel iets om bij niet betalen op te letten, ben je zelfstandige / de enige kaarthouder, of zijn er meerdere? Anders maak je er kans op dat andere kaarthouders ook ineens geblokkeerde kaarten hebben in dat geval.

Reageer