beantwoord

NS business card traject vrij icm privereizen met NS voordeelurenkaart

• 4 juli 2014
  • 3 reacties
  • 804 Bekeken

Ik weet niet hoe ik kaartjes moet gaan kopen of hoe ik moet gaan inchecken na 9 juli. Wellicht weten jullie het antwoord.

Ik heb een NS business card traject vrij betaald door mijn werkgever (Den Haag Laan van NOI-Amsterdam) en een voordeelurenkaart waarbij je na 9 uur 40% korting krijgt.

Ik reis geregeld van Rotterdam naar Almere Centrum, waarbij het stukje tussen DH Laan van Noi en Amsterdam door mijn werkgever betaald wordt en daarnaast koop ik dan twee losse kaartjes extra erbij waarbij ik dan ook 40% korting krijg (1: Rotterdam-Den Haag LvNoi en 2: Amsterdam - Almere Centrum). Ik heb begrepen dat NS geen papieren kaartjes met korting meer verkoop, ze verkopen alleen papieren kaartjes zonder korting. Hoe moet ik nu dan gaan reizen????

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik mijn directe verbinding van Rdam naar Almere Centrum twee keer moet gaan onderbreken om in en uit te gaan checken? Op de website van NS staat dat ik een dal voordeel abonnement kan kopen die ik op de NS business card kan zetten voor privé reizen. Maar dit wil ik niet aangezien ik zelf al een voordeeluren kaart heb.

Kan iemand me vertellen hoe ik vanaf 9 juli kaartjes moet gaan kopen of hoe ik moet gaan inchecken? Ik heb mijn probleem ook al voorgelegd aan de NS medewerkers op het station, maar zij weten het antwoord ook niet. Hoe moet een reiziger het dan weten?
icon

Beste antwoord door Dennis 4 juli 2014, 05:28

Het voor privéreizen gebruikmaken van faciliteiten van de werkgever voor woonwerkverkeer en dienstreizen kan inderdaad lastiger worden, zie https://forum.ns.nl/abonnementen-2/even-de-trein-verlaten-om-checken-3084/index1.html#post19788. Voor wat betreft daluren vraagt het flexibiliteit van de werkgever (privégebruik van de NS Business Card toestaan en verrekenen met het loon, of de werknemer toestaan zelf Traject Vrij te nemen en te declareren), anders wordt de reis lastiger (twee keer tussendoor uitstappen om uit en in te checken), of duurder (hele reis met korting zelf betalen). Voor wat betreft de middagspits geldt dit sowieso.

Of kaarthouders privé met de NS-Business Card mogen reizen, is geheel aan de werkgever. Indien dat wordt toegestaan, hebben kaarthouders de mogelijkheid om het kenmerk ‘Privé’ toe te voegen aan elke transactie in Mijn NS Zakelijk. Dit kenmerk
wordt vervolgens op de factuurspecificatie (CSVbijlage) vermeld. Zo heeft u van elke medewerker inzicht in het zakelijk en privégebruik van de NS-Business Card. Mocht u als werkgever ervoor kiezen de privé reizen te verrekenen met uw medewerkers, dan kunt u dit doen op basis van de factuurspecificatie (CSV-bijlage). Kiest u ervoor privé
reizen helemaal niet toe te staan, dan is het belangrijk duidelijke afspraken te maken met uw medewerkers.
.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Het voor privéreizen gebruikmaken van faciliteiten van de werkgever voor woonwerkverkeer en dienstreizen kan inderdaad lastiger worden, zie https://forum.ns.nl/abonnementen-2/even-de-trein-verlaten-om-checken-3084/index1.html#post19788. Voor wat betreft daluren vraagt het flexibiliteit van de werkgever (privégebruik van de NS Business Card toestaan en verrekenen met het loon, of de werknemer toestaan zelf Traject Vrij te nemen en te declareren), anders wordt de reis lastiger (twee keer tussendoor uitstappen om uit en in te checken), of duurder (hele reis met korting zelf betalen). Voor wat betreft de middagspits geldt dit sowieso.

Of kaarthouders privé met de NS-Business Card mogen reizen, is geheel aan de werkgever. Indien dat wordt toegestaan, hebben kaarthouders de mogelijkheid om het kenmerk ‘Privé’ toe te voegen aan elke transactie in Mijn NS Zakelijk. Dit kenmerk
wordt vervolgens op de factuurspecificatie (CSVbijlage) vermeld. Zo heeft u van elke medewerker inzicht in het zakelijk en privégebruik van de NS-Business Card. Mocht u als werkgever ervoor kiezen de privé reizen te verrekenen met uw medewerkers, dan kunt u dit doen op basis van de factuurspecificatie (CSV-bijlage). Kiest u ervoor privé
reizen helemaal niet toe te staan, dan is het belangrijk duidelijke afspraken te maken met uw medewerkers.
.
Reputatie 6
Badge +2
Het citaat is uit http://www.ns.nl/binaries/content/assets/NS/ns-voor-werkgevers/proefbedrijf-mijn-ns-zakelijk/salesmap-mei-2014.pdf.
Hallo Confused,

Goed dat je met je vraag het NS Serviceforum hebt weten te vinden. Dennis heeft je vraag inmiddels correct weten te beantwoorden. Bedankt voor je hulp Dennis!

Je vraag heb ik naar het forum 'abonnementen' verplaatst om de vindbaarheid te vergroten.

Met vriendelijke groet,
Herman NS

Reageer