beantwoord

NS Business Card + Traject Vrij + prive reis = wel of geen daluren korting?

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Blijkbaar ben ik een van de zeldzame gelukkige mensen die wel toestemming van mijn HR heeft om NS BC (voorzien van een Traject Vrij abo) ook te gebruiken voor prive reizen, mits de extra kosten voor de reisjes buiten het vaste traject verrekend worden met mijn salaris (binnen het traject is 't natuurlijk gratis). Niks mis mee. Maar nu ben ik een beetje in de war, want ik heb verschillende informatie gekregen van onze HR, NS helpdesk, NS website en dit forum.

Volgens de NS website en dit forum geeft Traject Vrij 40% korting in de daluren voor een (deel)reis buiten het vaste traject. Natuurlijk is de reis binnen het traject in het abo inbegrepen en dus kost geen centje extra, dat is dudelijk. In de brief die ik samen met de BC kreeg zag ik dezelfde informatie - 40% korting buiten de spitsen buiten het vaste traject etc. Echter ...

Volgens onze HR krijgen we geen korting op prive reizen meer en volgens zegge zou ik een apart Dal Voordeel abo op mijn prive chipkaart moeten regelen. Dezelfde informatie kreeg ik te horen van de NS Helpdesk medewerker - hij zei tegen mij: "De NS Business Card geeft geen voordeel meer voor prive reizen. Het is zoals de naam al claimt een zakelijke kaart (geworden)". Vanuit deze zou het kunnen blijken dat ik met mijn BC wel prive zou kunnen reizen, maar zonder korting, ongeacht in/uitstaptijden (?!).

Nu ben ik echt in de war. Dus, met de NS Business Card met daarop Traject Vrij abo - krijg ik korting voor een prive reis buiten het vaste traject in de daluren - wel of niet?

Bij voorbaat dank!
icon

Beste antwoord door Inge NS 3 mei 2014, 10:12

Welkom op het forum bt69!

Ik zie hier dat je met de NS-Business Card met Traject Vrij abonnement, 40% korting op reizen buiten het traject en buiten de spits zou moeten krijgen. Ik ben echter niet helemaal thuis in de materie van Business en wil je daarom aanraden om contact op te nemen met de afdeling Zakelijk. Zij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 op het telefoonnummer 030 - 3001111 en kunnen je verder informeren.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Volgens mij is de opsplitsing zakelijk/privé van de reizen met de BC een zaak tussen HR en jou, niet iets dat NS aangaat/interesseert. Dat hoeft niet overeen te komen met de indeling vast traject / andere trajecten, want een dienstreis op een ander traject kan ook. HR krijgt dus gewoon korting van NS. Het zal toch niet zo zijn dat ze de korting willen inpikken als vergoeding voor de service?
Welkom op het forum bt69!

Ik zie hier dat je met de NS-Business Card met Traject Vrij abonnement, 40% korting op reizen buiten het traject en buiten de spits zou moeten krijgen. Ik ben echter niet helemaal thuis in de materie van Business en wil je daarom aanraden om contact op te nemen met de afdeling Zakelijk. Zij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 op het telefoonnummer 030 - 3001111 en kunnen je verder informeren.

Reageer