beantwoord

NS business card verloren

  • 5 maart 2020
  • 2 reacties
  • 98 Bekeken

Goedemorgen, mijn broertje ****, heeft zijn NS business card laten liggen in de trein. In de reis van Nijmegen > Rosendaal om 07:09. Of in de trein van ‘s Hertogenbosch > Maastricht 07:41. Hij stapte over in ‘s Hertogenbosch om naar Eindhoven te gaan. Enige idee hoe ik het z.s.m. terug kan krijgen?

Persoonlijke informatie verwijderd door Moderator

icon

Beste antwoord door Stijn NS 5 maart 2020, 10:51

Goedemorgen Samuelhb4 en welkom bij de NS Community!

Vervelend om te lezen dat je broertje zijn OV-chipkaart is kwijtgeraakt, maar de reactie van Thom is in dit geval helaas niet juist. OV-chipkaarten worden sinds november afgelopen jaar hetzelfde behandeld als identificatiepapieren en rijbewijzen, wat inhoudt dat deze niet meer worden verwerkt in ons gevonden voorwerpen systeem. Deze documenten worden rechtstreeks verzonden naar de producent van het betreffende document, waar het wordt vernietigd. Als een OV-chipkaart is verloren, dan wil je dus zo snel mogelijk die kaart blokkeren en een vervanging aanvragen.

Bij een zakelijke OV-chipkaart gaat dat via het Mijn NS Zakelijk account van de gebruiker. Mocht dat niet lukken, dan kan er contact opgenomen worden met onze zakelijke afdeling, via 030 300 1111, of door een bericht te sturen op Facebook of Twitter.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Zie het bericht hieronder.

Goedemorgen Samuelhb4 en welkom bij de NS Community!

Vervelend om te lezen dat je broertje zijn OV-chipkaart is kwijtgeraakt, maar de reactie van Thom is in dit geval helaas niet juist. OV-chipkaarten worden sinds november afgelopen jaar hetzelfde behandeld als identificatiepapieren en rijbewijzen, wat inhoudt dat deze niet meer worden verwerkt in ons gevonden voorwerpen systeem. Deze documenten worden rechtstreeks verzonden naar de producent van het betreffende document, waar het wordt vernietigd. Als een OV-chipkaart is verloren, dan wil je dus zo snel mogelijk die kaart blokkeren en een vervanging aanvragen.

Bij een zakelijke OV-chipkaart gaat dat via het Mijn NS Zakelijk account van de gebruiker. Mocht dat niet lukken, dan kan er contact opgenomen worden met onze zakelijke afdeling, via 030 300 1111, of door een bericht te sturen op Facebook of Twitter.

Reageer