beantwoord

NS business kaart en korting

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Voor mijn werk maak ik gebruik van een NS Business kaart. Op een vast traject betaalt mijn werkgever mijn reiskosten. Met de NS Business kaart heb ik recht op 40% korting buiten het vaste traject. Het is mij echter niet duidelijk hoe kan ik gebruik maken van deze korting? Want buiten het vaste traject moet ik reizen met een eigen OV chip kaart.
icon

Beste antwoord door Martijn. 31 juli 2014, 13:30

Om deze foute inschatting deels te compenseren, hebben alle businesscard houders een gratis dal voordeelkaart ontvangen voor privé reizen op eigen kosten. Lost alleen inderdaad niet het probleem met extra in- en uitchecken op.

Bekijk origineel

6 reacties

Dit is inderdaad mogelijk met het dal voordeel dat verstrekt wordt. Ik hoop dat je zo voldoende informatie hebt gekregen. Of zijn er nog dingen die niet duidelijk zijn?

Je moet nog steeds in en uitchecken, DUS je trein uit en een trein later nemen.

Het probleem wordt dus niet opgelost.
Dit is inderdaad mogelijk met het dal voordeel dat verstrekt wordt. Ik hoop dat je zo voldoende informatie hebt gekregen. Of zijn er nog dingen die niet duidelijk zijn?
Om deze foute inschatting deels te compenseren, hebben alle businesscard houders een gratis dal voordeelkaart ontvangen voor privé reizen op eigen kosten. Lost alleen inderdaad niet het probleem met extra in- en uitchecken op.
Badge
M.i. is dit inderdaad een foute inschatting van NS. NS heeft er niet aan gedacht dat veel mensen weliswaar een businesscard, trajectabonnement (nu Traject Vrij) of mobiliteitskaart van hun werkgever hebben voor het woon-werkverkeer, maar ook wel eens buiten dat traject reizen... En dat die mensen voor die reizen buiten het vaste traject eerder korting konden krijgen of in elk geval niet halverwege hun reis hoefden uit- en in te checken...
De NS lijkt er volledig van uit te zijn gegaan dat elke werkgever die het woon/werk-verkeer van haar medewerkers financiert ook zo royaal is om alle privéreisjes voor haar rekening te nemen. Als dat niet het geval is moet een van beide partijen alle kosten maar voorschieten en zoekt men het verder zelf maar uit. Vooralsnog lijkt men dit niet als een probleem te zien, dus ik vrees dat er, in ieder geval op korte termijn, geen oplossing voor zal komen.
Badge
Dan kunt u geen gebruik maken van die korting... Dat kan alleen als u de businesscard gebruikt (lees: daarmee in- en uitcheckt). Erg jammer, maar zo werkt het momenteel helaas!

Reageer