beantwoord

NS Business kaart in combinatie met fietsenstalling abonnement

• 18 september 2017
  • 5 reacties
  • 1022 Bekeken

Ik ben als ex-NS'er al jaren NS business kaart houder. Nu stal ik ook al jaren mijn fiets in de beveiligde stalling te Culemborg. Sinds kort vervalt het oude stalling abonnement en MOET ik om te stallen een nieuw abonnement afsluiten. Nu is bedacht dat ik daarvoor een persoonlijke OV chipkaart moet kopen a raison van 7,50. Nu is dat geen wereldschokkend bedrag. Maar waarom niet mogelijk maken dat ik mijn business kaart hier ook voor kan gebruiken. Nu heb ik weer een kaart in mijn portemonnaie die ik verder nergens anders voor gebruik. Dat is niet handig NS.
icon

Beste antwoord door Chiel NS 18 september 2017, 14:30

Goedemiddag athaan, en welkom op het NS Serviceforum.

Ik heb even overlegd met mijn collega's van de Businesscard afdeling, en ik heb het volgende te horen gekregen:

Een abonnement voor de fietsenstalling kan überhaupt niet op een Business card worden gezet. Het is een deur tot deur dienst die je uit en aan kunt zetten. Je kan via LAUNCH kijken wat de mogelijkheden zijn voor tot die diensten. Een particulier stalingsabonnement kan inderdaad alleen op een persoonlijke OV-Chipkaart worden aangevraagd.

Ik hoop dat je hier iets mee kan!
Bekijk origineel

5 reacties

Goedemiddag athaan, en welkom op het NS Serviceforum.

Ik heb even overlegd met mijn collega's van de Businesscard afdeling, en ik heb het volgende te horen gekregen:

Een abonnement voor de fietsenstalling kan überhaupt niet op een Business card worden gezet. Het is een deur tot deur dienst die je uit en aan kunt zetten. Je kan via LAUNCH kijken wat de mogelijkheden zijn voor tot die diensten. Een particulier stalingsabonnement kan inderdaad alleen op een persoonlijke OV-Chipkaart worden aangevraagd.

Ik hoop dat je hier iets mee kan!
Daar was ik al bang voor ja. Maar ik ga er van uit dat ik op die persoonlijke OV-chipkaart verder geen geld hoef te zetten daar ik deze alleen moet gebruiken voor mijn stallings abonnement daar ik een Businesscard heb voor het reizen. En dat er ook niet automatisch door NS geld op wordt gezet.
Dat klopt, athaan. Afhankelijk van wat je hebt (Stallen op Rekening of een Stallingsabonnement) betaal je het ofwel via automatische incasso, ofwel via de abonnementskosten. Bij een abonnement zal er dus geen saldo op je OV-chipkaart nodig zijn wanneer je je fiets stalt.

Wat betreft automatisch saldo opladen, dat is geen dienst van de NS, maar van de OV-chipkaart. Maar zelfs al zou je dat aan hebben staan, wordt dit enkel uitgevoerd wanneer er saldo van je OV-chipkaart gehaald wordt, waarbij er niet voldoende saldo op de kaart staat. In jouw geval zou dit dus nooit van toepassing zijn.
Badge +3
Er zijn meerdere mensen met dit probleem (afschaffen van stallingsabonnementen, onder het motto alles op één kaart).

Ik zou even informeren bij de stalling in Culemborg want sommige stallingen maken een uitzondering en blijven alsnog aparte stallingsabonnementen aanbieden. Zit je wel alsnog met een extra pas waarschijnlijk.
Badge +3
Ik lees overigens hier dat de stalling in Culemborg per 2018 gratis wordt bij stallen korter dan 24 uur!

Misschien is tot die tijd een Stallen op Rekening abonnement gunstig, afhankelijk van hoe vaak je je fiets daar stalt (€ 1,30 per keer meen ik)

Reageer