beantwoord

NS Business kaart verloren icm samenreisticket

• 7 mei 2019
  • 2 reacties
  • 388 Bekeken

Ik zit nu samen met mijn vrouw op de luchthaven van Bali en ben zojuist mijn portemonnee kwijt geraakt/gestolen. Uiteraard direct mijn NS Business kaart met dal-abonnement (40% korting) geblokkeerd. Voor mijn vrouw had ik eerder al een actie e-ticket met samenreiskorting tijdens de daluren aangeschaft (deze hebben we dus nog gewoon). Hoe kan ik bij aankomst op Schiphol terugreizen zodat het ticket van mijn vrouw ook geldig is? Kan ik bijvoorbeeld dan op de gewone OV-chipkaart van mijn vrouw inchecken en dat zij dan reist op het eerder gekochte e-ticket met samenreiskorting? Of moet ik een los e-ticket kopen en zij haar samenreisticket gebruiken? Uiteraard kan ik door in te loggen bij de NS aantonen dat ikin bezit ben van het daluren abonnement (zakelijk).
icon

Beste antwoord door Emma NS 7 mei 2019, 18:08

Beste Renevd, welkom bij onze Community!

Wat super stom dat jouw portemonnee weg is, hoe dan ook is dat natuurlijk een enorm ongunstige situatie. Helaas is wat jij zelf voorstelt niet mogelijk. Ik denk dat je het beste twee normale tickets kan kopen. Deze tickets kun je natuurlijk bij ons declareren. Wanneer mijn collega's in ons systeem kunnen zien dat je bent voorzien van een abonnement, krijg je gewoon het geld terug. Je kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice. Het geld staat vaak binnen drie weken weer op je rekening. Je kunt een kaartje kopen op het station of op onze website!

Geniet van jullie vakantie, ik ben stikstjaloers! 🙂
Bekijk origineel

2 reacties

Dag Emma,
Dank voor je vlotte en heldere reactie. Wij zitten inmiddels in de trein (en wij zaten liever ook nog op Bali 😉 ) met 2 nieuw gekochte kaartjes. Ik zal contact met de klantenservice opnemen.

Groet,
Rene
Beste Renevd, welkom bij onze Community!

Wat super stom dat jouw portemonnee weg is, hoe dan ook is dat natuurlijk een enorm ongunstige situatie. Helaas is wat jij zelf voorstelt niet mogelijk. Ik denk dat je het beste twee normale tickets kan kopen. Deze tickets kun je natuurlijk bij ons declareren. Wanneer mijn collega's in ons systeem kunnen zien dat je bent voorzien van een abonnement, krijg je gewoon het geld terug. Je kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice. Het geld staat vaak binnen drie weken weer op je rekening. Je kunt een kaartje kopen op het station of op onze website!

Geniet van jullie vakantie, ik ben stikstjaloers! 🙂

Reageer