beantwoord

NS businesscard naar brussel

• 19 June 2021
  • 5 reacties
  • 90 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Beste community, kan ik met mijn NS business card van Amsterdam naar Brussel en terug?

icon

Beste antwoord door Thom 19 June 2021, 16:46

Nee, u kunt het wel inzetten voor Nederland, maar voor België moet u gewoon het Belgische tarief betalen.

Het handigste is een internationaal ticket van Amsterdam naar Brussel waarbij u het voor u geldende kortingspercentage voor Nederland kunt invullen. U krijgt dan een e-ticket, lees de instructies.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Nee, u kunt het wel inzetten voor Nederland, maar voor België moet u gewoon het Belgische tarief betalen.

Het handigste is een internationaal ticket van Amsterdam naar Brussel waarbij u het voor u geldende kortingspercentage voor Nederland kunt invullen. U krijgt dan een e-ticket, lees de instructies.

Badge +3

U kunt met uw NS Business Card wel internationaal op rekening reizen. U boekt uw reis in Mijn NS Zakelijk. De kosten komen op de factuur te staan. Uw werkgever moet wel toestemming hebben gegeven voor het mogen boeken van een internationale reis. Een eventueel abonnement is alleen binnen Nederland geldig.

Badge +3

Handig, maar let op:

Wanneer u de hele reis via Mijn NS Zakelijk boekt, is uw internationale treinticket ook geldig op het binnenlandse traject voor uw reis naar het vertrekstation van uw internationale trein. U checkt met uw NS-Business Card niet in en uit. Zo voorkomt u dubbele kosten voor het binnenlandse traject.

Poortjes openen met een internationaal ticket (blokjescode) kan bij alle poortjes met een ‘Scan ticket’ logo.

Dat zijn in ieder geval altijd de brede poortjes helemaal links of rechts. Op stations waar internationale treinen stoppen (zoals Amsterdam) hebben alle poortjes die mogelijkheid.

Op stations zonder poortjes kunt u gewoon in de trein stappen of het station verlaten.

Reputatie 7
Badge +4

Kijk dus na wat voor u van toepassing is, het is niet bij voorbaat. ;-)

Bedankt voor jullie antwoorden en support. Een community met veel experts. 

Reageer