beantwoord

NS-fietskaart icm business card ?

Hoi allen,

Ik heb een businesskaart van en voor mijn werk en wil graag een racefiets meenemen zodat ik terug kan fietsen. Kan ik mijn businesskaart opladen met een fietskaart? Zo ja, hoe dient dit betaald te worden (meteen bij automaat of net als de reis achteraf)? Kan ik anders losse kaartjes halen of zijn deze niet meer beschikbaar ivm OV-chip?

Graag hoor ik van u.
icon

Beste antwoord door theofiel 8 juli 2015, 15:55

Bij mijn weten is de dagkaart fiets op elke ov-chipkaart te laden dus ook op uw business card. Dit doet u bij de kaartautomaat, u betaalt direct bij aanschaf.
De dagkaart fiets is ook te koop als eenmalige chipkaart (zonder toeslag), ik vermoed alleen bij de kaartautomaten met een bollere vorm. U hoeft met die chipkaart niet in te checken.

Bekijk origineel

7 reacties

Dat is inderdaad niet mogelijk. Dit product betaal je echt bij de kaartautomaat.
Ik moest het even checken, het antwoord van Theofiel is het juiste: de Dagkaart Fiets is voor de Businesscard op identieke wijze aan te vragen als voor de 'gewone', particuliere OV-chipkaart.
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk. De Dagkaart Fiets wordt apart op de Business Card geladen en dient dan apart betaald te worden. De fietskaart zal dus niet via achteraf facturatie bij de werkgever plaatsvinden.
Op de volgende pagina treft u meer informatie met betrekking tot het meenemen van een fiets:
https://www.ns.nl/producten/alleen-te-koop-via-station-of-kaartautomaat/p/dagkaart-fiets-hond

Ik vermoed dat u dit vooraf ook met een business kaart moet kunnen.
Bij mijn weten is de dagkaart fiets op elke ov-chipkaart te laden dus ook op uw business card. Dit doet u bij de kaartautomaat, u betaalt direct bij aanschaf.
De dagkaart fiets is ook te koop als eenmalige chipkaart (zonder toeslag), ik vermoed alleen bij de kaartautomaten met een bollere vorm. U hoeft met die chipkaart niet in te checken.
OgreRail schreef:

Op de volgende pagina treft u meer informatie met betrekking tot het meenemen van een fiets:
https://www.ns.nl/producten/alleen-te-koop-via-station-of-kaartautomaat/p/dagkaart-fiets-hond

Ik vermoed dat u dit vooraf ook met een business kaart moet kunnen.

bedankt voor uw reactie. Deze pagina had ik inmiddels gevonden maar geeft nog niet antwoord op al mijn vragen, vandaar dat ik hier een bericht geplaatst heb.
de Businesscard is bedoelt om mee op rekening te rijden; de werkgever krijgt de rekening.
is het ook mogelijk om de Dagkaart Fiets op rekening te rijden; dwz dat deze achteraf op de rekening komt?

Reageer