beantwoord

NS zakelijk abonnement aanvragen

• 16 juli 2018
  • 2 reacties
  • 179 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Goedemiddag,

Voor mijn nieuwe baan moet ik dagelijks met het ov reizen van Spijkenisse naar Leiden. Nu zag ik de ns business card voorbij komen. Is dit alleen voor zzp'ers of kan ik hier zelf ook gebruik van maken. Zo ja, kan ik de kaart dan zelf aanvragen of moet dit via mijn werkgever.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Henk_NL 16 juli 2018, 14:34

Voor de aanvraag van een Businesscard heb je wel gewoon een KvK-inschrijving nodig. Als consument kan je hem dus niet direct aanvragen, maar moet dat eventueel via de werkgever lopen. Mocht je zelf over een inschrijving beschikken (ZZP'er bijvoorbeeld), dan kan je hem direct aanvragen. Je gaat immers een B2B overeenkomst aan.

Overigens zijn er niet heel veel use-cases waarin een Businesscard interessant is voor een enkele gebruiker, helemaal sinds de komst van NS Flex. De voorwaarden van de Businesscard reisproducten zijn vaak een verslechtering ten opzichte van de voorwaarden voor consumenten. Dalabonnementen werken bijvoorbeeld enkel bij NS, terwijl de consumentenversie bij alle vervoerders werkt. Het praktische is vooral het administratieve en het reizen op rekening, wat sinds kort met NS Flex ook kan voor consumenten.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Jij zou er zelf ook gebruik van kunnen maken. Een NS bussines kaart is vooral handig als je werkgever wilt betalen voor jouw reizen naar je werk toe. Zo kan je jouw zakelijke reizen makkelijk gescheiden houden van jouw prive reizen. Dat is dan ook makkelijker voor je werkgever die dan de zakelijke reizen betaalt die jij maakt met de bussines kaart (of betaalt voor een eventueel abbonemend dat op die kaart staat).
Voor de aanvraag van een Businesscard heb je wel gewoon een KvK-inschrijving nodig. Als consument kan je hem dus niet direct aanvragen, maar moet dat eventueel via de werkgever lopen. Mocht je zelf over een inschrijving beschikken (ZZP'er bijvoorbeeld), dan kan je hem direct aanvragen. Je gaat immers een B2B overeenkomst aan.

Overigens zijn er niet heel veel use-cases waarin een Businesscard interessant is voor een enkele gebruiker, helemaal sinds de komst van NS Flex. De voorwaarden van de Businesscard reisproducten zijn vaak een verslechtering ten opzichte van de voorwaarden voor consumenten. Dalabonnementen werken bijvoorbeeld enkel bij NS, terwijl de consumentenversie bij alle vervoerders werkt. Het praktische is vooral het administratieve en het reizen op rekening, wat sinds kort met NS Flex ook kan voor consumenten.

Reageer