Nu ook de Vergeten check-uit service voor de NS-Business Card! | NS Community
Sticky

Nu ook de Vergeten check-uit service voor de NS-Business Card!

  • 10 August 2017
  • 2 reacties
  • 12478 Bekeken

Vergeten uit te checken? Dat lossen wij automatisch voor jou op!

Het kan zomaar gebeuren: je vergeet uit te checken op een NS-station. Met je NS-Business Card is dat voortaan geen probleem. Want vanaf 1 oktober 2017 staat de Vergeten Check-uit Service standaard op jouw kaart. Een handige dienst waarmee wij een vergeten check-uit automatisch voor je herstellen. Hoe dat precies werkt? Ik zet de antwoorden op de meest gestelde vragen even op een rij.

Wat houdt deze service in?
Als je vergeet uit te checken met je NS-Business Card, dan helpt NS je met het corrigeren daarvan. Dat kan op twee manieren:
  1. Kunnen we met minstens 80% zekerheid bepalen op welke locatie jij het uitchecken hebt gemist? Dan corrigeren we de vergeten check-uit automatisch.
  2. Kunnen we niet met minstens 80% zekerheid bepalen waar jij bent vergeten uit te checken? Dan ontvang je een notificatie per mail, waarin staat dat je bent vergeten uit te checken. Je kunt je rit dan zelf corrigeren in Mijn NS Zakelijk.

Let op! De Vergeten Check-Uit Service werkt alleen bij ritten die gemaakt zijn bij NS! Je kunt maximaal 5 keer per jaar een vergeten check-uit herstellen met de Vergeten Check-uit Service.

Wat gebeurt er als NS een rit onjuist corrigeert?
Het kan gebeuren dat we een eindstation niet goed hebben ingeschat en dat je een andere reis hebt gemaakt. Is dat het geval? Dan kun je contact opnemen met de Klantenservice van NS Zakelijk. Wanneer je teveel hebt betaald, ontvang je het verschil van ons terug.

Hoe kan ik zien of een correctietarief automatisch of door mijzelf gecorrigeerd is?
Een automatisch gecorrigeerd tarief staat expliciet vermeld op de factuurbijlage en in het transactieoverzicht:


Als je de rit zelf hebt hersteld, dan zie je het onderstaande:


Hoe ziet de verrekening van een automatisch herstelde transactie eruit in de factuurbijlage?
Net als bij een handmatig herstelde vergeten check-uit brengen we ook bij een automatisch herstelde transactie een correctietarief in rekening. Dit tarief herstellen we direct op dezelfde factuur. Daarnaast brengen we de ritprijs in rekening. In één factuurmaand zie je de onderstaande transacties op je factuur:

(Debet-factuur) – dit brengen wij in rekening:
● De ritprijs van de automatisch herstelde rit
● Het ‘Correctietarief: Reis zonder check uit’ op datum van vergeten check-uit

(Credit-factuur) – dit ontvang je van ons::
● Teruggave van het ‘Correctietarief: Reis zonder check uit’ op datum van vergeten check-uit

Debet-factuur ‘Treinreizen’:



Debet-factuur ‘Correctietarieven treinen’:



Credit-factuur ‘Correctietarieven treinen’:



Wanneer ontvang ik een notificatie van een vergeten check-uit?
Bij een vergeten check-uit die we niet automatisch kunnen herstellen sturen we je als kaarthouder een notificatie per mail. Daarin staat dat je je rit zelf kunt corrigeren in Mijn NS Zakelijk. Deze service geldt uitsluitend voor een vergeten check-uit bij een treinreis met NS.

Voor welke NS-Business Cards geldt de Vergeten Check-uit Service?
De service geldt voor de NS-Business Card (zonder abonnement), de NS-Business Card met Dal abonnement en de NS-Business Card met Traject Vrij abonnement. Bij hde NS-Business Card met Traject Vrij abonnement crediteren we het betaalde correctietarief en brengen we geen daadwerkelijke ritprijs in rekening.

Kan ik mij afmelden voor de Vergeten Check-uit Service?
Ja. Als kaarthouder kun je je altijd afmelden voor de Vergeten Check-uit Service. Dat doe je in Mijn NS Zakelijk via de onderstaande link bij ‘Persoonlijke gegevens’ – ‘Stel uw voorkeuren in’:

Vergeet je na afmelding toch om uit te checken? Dan ontvang je geen melding hiervan. Ook kunnen we je vergeten check-uit dan niet meer voor je herstellen. Je bedrijf krijgt hierdoor mogelijk met extra kosten te maken.

Wanneer wordt mijn correctietarief hersteld?
Het tarief voor een vergeten check-uit corrigeren we op de 5e dag na de reisdatum. Het automatisch corrigeren vindt dagelijks plaats tussen de 5e en 62e dag na de reisdatum. Deze termijn van 62 dagen geldt alleen wanneer je na de vergeten check-uit tot die tijd geen nieuwe reis meer maakt. Kunnen we je vergeten check-uit niet automatisch herstellen, dan ontvang je direct een notificatie per mail. .

Kan het zijn dat ik geld moet bijbetalen als ik een vergeten check-uit corrigeer?
Ja. Bij het herstellen van een vergeten check-uit ontvang je het betaalde correctietarief van ons terug en brengen wij de oorspronkelijke ritprijs in rekening . Die ritprijs kan hoger of lager zijn dan het correctietarief, afhankelijk van het eindstation. Wij verrekenen dat op de factuur.

Kan een bedrijf met afdelingskaarten ook gebruik maken van deze dienst?
Ja. Je kunt de Vergeten Check-uit Service ook gebruiken met een afdelingskaart. Bij afdelingskaarten gaat de mailnotificatie naar de Contactpersoon Kaarthouders van de betreffende kaart.

Hoe vaak ontvang ik een notificatie van NS?
Per NS-Business Card kunnen we maximaal 5 gemiste check-uits per jaar corrigeren. Daarbij maakt het niet of dat automatisch gebeurt of op jouw verzoek. Na 5 keer een gemiste check-uit ontvang je geen notificatie meer. Je kunt een vergeten check-uit dan alleen nog via Klantenservice NS Zakelijk te herstellen. NS is niet verplicht om dit verzoek in behandeling te nemen.

Kan ik nog ‘Geld terug bij vertraging’ aanvragen als mijn correctietarief (automatisch) hersteld is?
Ja, wanneer een gecorrigeerde reis in rekening is gebracht kun je jouw claim indienen via het formulier Geld terug bij vertraging. Je vindt dit formulier op https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug-bij-vertraging.html. Je kunt de claim dus niet doen via Mijn NS Zakelijk.

Heb je nog andere vragen, opmerkingen of feedback? We lezen het graag en helpen je uiteraard wanneer iets nog niet helemaal duidelijk is. Veel gemak met de Vergeten Check-uit Service op je NS Business Card!

2 reacties

Wat gebeurt er met vergeten check-INS?
Kost anders ook instaptarief.
Reputatie 7
Terechte vraag Hansiepansie. Als er geen check-in is gevonden, is de reis compleet afgesloten bij de check-uit, waardoor deze service niet automatisch in werking wordt gezet. Hiervoor dien je contact op te nemen met de klantenservice van NS Business. (tel. 030 300 11 11) Zij zullen handmatig jouw reis aanpassen. Laat je ons weten hoe de afhandeling is gegaan?

PS: De reis kan alleen aangepast worden als de reis volledig in het reisoverzicht aangegeven staat. (de melding 'nader te bepalen' moet dan niet achter de reis staan)

Reageer