beantwoord

Onnodige bekeuring + verhogingen

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Vandaag een boete betaald van BOS Incasso.
Ritprijs €32,20
Wettelijke verhoging €50,-
Administratiekosten €15,-
Incassokosten €25,-.
Totale schade: €122,-.

Situatieschets:
Ik ben 26, afgelopen zomer afgestudeerd, loop nu stage en verdien 419 euro per maand.
Daarnaast ben ik recentelijk gediagnosticeerd met ADD (moeite met plannen en organiseren, slordig) en ook daar probeer ik stappen in te zetten (krijg binnenkort waarschijnlijk ook hulp bij de administratie).
Ik heb een NS Businesscard van mijn werkgever.
Die was ik een dag vergeten dus kreeg ik een bekeuring.
Daar kon ik wat aan doen als ik het zou regelen want je mag je Ov-kaart vergeten 1 of 2 keer per jaar, zo is mij medegedeeld.
Nu verloor ik de eerste brief met de bekeuring uit het oog zonder te betaald te hebben.
Daarna kwam een verhoging; die ook verloren.
Uiteindelijk is uiteraard BOS Incasso ingeschakeld en er is 40 euro bijgekomen (€25 incassokosten en €15 administratiekosten).

Vraag:
De ritprijs had ik in eerste instantie nooit hoeven betalen (zijn eigenlijk kosten werkgever).
Je mag de OV-pas blijkbaar 1 of 2 keer per jaar vergeten.
Verder zijn de administratiekosten en incassokosten tot stand gekomen door mijn (ongelofelijke) slordigheid.
Ik begrijp uiteraard dat ik de administratiekosten en incassokosten moet betalen, ik zou het ook niet anders willen of verwachten.
Maar zou die rit(prijs) van 30 januari 2017 met terugwerkende kracht aan mijn NS Businesscard (werkgever) gekoppeld kunnen worden?
Zou de wettelijke verhoging van 50 euro alsnog gerestitueerd kunnen worden vanuit de regeling dat je je OV-kaart 1 of 2 keer per jaar mag vergeten?

Dat zou natuurlijk een geweldige, dankbare oplossing zijn.
Ik betaal nu een hoge prijs voor mijn (ongelofelijke) slordigheid.
Leerzaam maar pijnlijk, ik voel het echt.

Vriendelijke groet,
P.
icon

Beste antwoord door Chiel NS 27 maart 2017, 17:26

Goedemiddag pkr, en welkom op het forum. Ik snap dat je ontzettend baalt van deze kosten, maar omdat het gaat op een businesscard, moet ik je vragen even contact op te nemen met onze zakelijke afdeling.

Even rechtstreeks van de website:

NS-Business Card met abonnement vergeten?

Bent u uw NS-Business Card vergeten en heeft u een Traject Vrij, Trein Vrij of OV Vrij abonnement? Dan kunt u de gemaakte reiskosten die binnen het abonnement vallen, terugvragen door het bewijs van de gemaakte reizen op te sturen. Dit mag voor maximaal 3 dagen per kalenderjaar. Wij zullen uw aanvraag beoordelen en als deze terecht is, uw kosten terugbetalen. De aanvraag kunt u vanaf 9 dagen na de reisdatum, maar binnen 3 maanden, bij ons indienen.

Stuur het gebruikte vervoerbewijs onder vermelding van restitutie-aanvraag naar Klantenservice NS Zakelijk, Postbus 2372, 3500 GJ Utrecht. Vermeld hierbij duidelijk uw naam, rekeningnummer, NS-Business Cardnummer en de reden waarom u geld terug vraagt.

Je kan ons ook een bericht sturen op Facebook of Twitter, dan kijken mijn collega's van de zakelijke afdeling het graag voor je na.

Bekijk origineel

2 reacties

Dat zou denk ik nog moeten kunnen door deze link:

http://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html

Of wacht op een moderator die het oppakt. Succes iig.
Goedemiddag pkr, en welkom op het forum. Ik snap dat je ontzettend baalt van deze kosten, maar omdat het gaat op een businesscard, moet ik je vragen even contact op te nemen met onze zakelijke afdeling.

Even rechtstreeks van de website:

NS-Business Card met abonnement vergeten?

Bent u uw NS-Business Card vergeten en heeft u een Traject Vrij, Trein Vrij of OV Vrij abonnement? Dan kunt u de gemaakte reiskosten die binnen het abonnement vallen, terugvragen door het bewijs van de gemaakte reizen op te sturen. Dit mag voor maximaal 3 dagen per kalenderjaar. Wij zullen uw aanvraag beoordelen en als deze terecht is, uw kosten terugbetalen. De aanvraag kunt u vanaf 9 dagen na de reisdatum, maar binnen 3 maanden, bij ons indienen.

Stuur het gebruikte vervoerbewijs onder vermelding van restitutie-aanvraag naar Klantenservice NS Zakelijk, Postbus 2372, 3500 GJ Utrecht. Vermeld hierbij duidelijk uw naam, rekeningnummer, NS-Business Cardnummer en de reden waarom u geld terug vraagt.

Je kan ons ook een bericht sturen op Facebook of Twitter, dan kijken mijn collega's van de zakelijke afdeling het graag voor je na.

Reageer