beantwoord

Onterechte correctietarieven bij reizen met meerdere vervoerders met NS-Business Card

  • 12 december 2014
  • 34 reacties
  • 1419 Bekeken

Hallo,

Ik vraag me af waarom ik steeds weer correctietarieven krijg op mijn NS Business Card (maand november weer 2 keer)
Het volgende is het geval:
Ik heb een Business Card met daarop het traject Cuijk - Arnhem Presikhaaf. Op dit traject zit Veolia en NS en ik moet in Nijmegen dus uitchecken van Veolia en weer inchecken bij de NS (handig joh). Regelmatig heb ik echter een correctietarief vanwege niet uitchecken terwijl de hele in- uitcheck geschiedenis van die dag wel klopt. Het enige wat dan mist is de tijd van inchecken in Cuijk (dus wel incheck in Cuijk maar geen tijd erbij).

Als ik hierover bel wordt er gelukkig nooit moeilijk gedaan en netjes gecorrigeerd, maar op mijn vraag wáár ik dan niet uitgecheckt heb komt geen (duidelijk) antwoord. Het antwoord is dan iets van 'dit gaat bij Veolia fout' of 'de systemen van NS en Veolia sluiten nog niet goed aan'.

Dit mag toch niet kunnen!!!
Ik zou graag hebben dat iemand dit eens goed uitzoekt, als het nodig is kan ik het nummer van de Business Card en een voorbeeld datum doorgeven.
icon

Beste antwoord door Inge NS 10 maart 2015, 17:11

Excuses voor de late reactie, ik heb inmiddels een terugkoppeling gekregen. Het probleem is als het goed is vanaf de volgende factuur opgelost. Mocht het toch nog eens voorkomen, laat dat dan alsjeblieft aan mij weten.
Bekijk origineel

34 reacties

Welkom op het forum Sjef!

Dit probleem is eind november 2014 door NS Zakelijk opgelost. Je kunt nog t/m december 2014 onterechte correctietarieven op je factuur tegenkomen. Deze afgeschreven tarieven worden door de debiteurenadministratie verrekend met de volgende creditfactuur. Excuses voor het ongemak!

P.s. Ik heb de titel van je topic aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Oke bedankt voor het antwoord.

Toch nog een vraag, toen ik laatst belde om de correctietarieven te laten corrigeren (haha), werd mij verteld dat er problemen waren tussen NS en Arriva en dat die waren opgelost. Of er problemen bekend waren tussen NS en Veolia werd me verder niet duidelijk.

Ik zie nu echter bij de trefwoorden Arriva staan maar op mijn traject zit geen Arriva maar Veolia...

Betekent dit nu dat ik problemen kan blijven verwachten?
Nog een plaatje hoe het eruit ziet in het overzicht:

Het probleem is in het algemeen opgelost voor treinreizen met NS en andere regionale treinvervoerders zoals Arriva, Syntus en Veolia. Vanaf januari zou je de onterechte correctietarieven dus niet meer tegen moeten komen.
Oke, ben benieuwd...
Ik had hierover nog een klacht lopen bij NS business. Vandaag antwoord gehad dat ze nog druk bezig zijn om het probleem op te lossen.
Lekker gecommuniceerd, net procedure gestart bij de geschillencommissie na een half jaar met deze ellende
Ik was ook van plan om naar de geschillencommissie te stappen. Ik wacht nu nog even januari af, mocht het toch weer fout gaan dan doe ik dit alsnog.
En, zoals eigenlijk wel verwacht, het is januari en ik heb al weer correcties voor mijn eerste reizen van dit jaar. Heeft Inge hier nog wat extra info over?
Reputatie 6
Badge +2
Nog een plaatje hoe het eruit ziet in het overzicht:


Ik zie een positief en een negatief correctietarief, in totaal nul.
Ik zie een positief en een negatief correctietarief, in totaal nul.

Klopt, goed gezien.
Maar dat negatieve correctietarief komt daar dus niet vanzelf te staan...
En, zoals eigenlijk wel verwacht, het is januari en ik heb al weer correcties voor mijn eerste reizen van dit jaar. Heeft Inge hier nog wat extra info over?
Dat is niet best...
Zelf heb ik nog geen problemen gezien maar ik heb in januari nog niet zoveel gereisd.
http://t.co/6xYIhupNpe
Reputatie 6
Badge +2
Erg onduidelijk allemaal. Een negatief bedrag bij de vermelding "correctietarief" betekent dus "annulering correctietarief".
Het betekent dat het correctietarief wordt gecorrigeerd 😛
http://t.co/6xYIhupNpe
Die ziet er ook bijzonder uit :8

Incheck zonder tijd erbij, dat heb ik ook als het fout gaat.
Oke dan, ondanks de mededeling dat het opgelost zou zijn, heb ik op 9 februari weer een onverklaarbare correctietarief. Ik zal hierover nog een nieuw draadje aanmaken want volgens mij worden 'beantwoorde' berichten niet meer gelezen door de NS medewerkers.

Hallo Sjef,

Dat is vervelend, ik ga het even voor je uitzoeken en kom er nog op terug. Wil je mij in een privébericht je NAW-gegevens en geboortedatum sturen? Dan kan ik de klacht beter in behandeling nemen.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Privébericht is verstuurd.
Ik ben intussen al sinds eind september met ditzelfde probleem bezig.
Reactie van de NS naar mij toe; "dat komt doordat wij de gegevens van de andere vervoerders te laat binnen krijgen." Tsja de NS heeft zoveel haast zijn boetes aan onschuldige klanten op te leggen!!!!!!!!!!!
Ik heb hierover al een klacht bij het OV loket lopen .
Ook daar kreeg ik het bericht dat de NS dit probleem begin januari zou hebben opgelost.
Helaas niets is minder waar zucht.... weer een factuur ontvangen met een corrrectietarief.
Toch maar weer een mailtje gestuurd naar het OV loket.
Bij mij gaan de facturen rechtstreeks naar mijn werkgever, die zal ook wel denken met al die rare correctietarieven. Ik vind daarom ook dat dit niet mag voorkomen. Eigenlijk wil ik dit aan de geschillencommissie gaan voorleggen maar zie tegen de rompslomp op.

Ik maak nog een keertje een nieuw topic hierover aan om te kijken wat de NS medewerkers hierover te melden hebben.
Ik maak nog een keertje een nieuw topic hierover aan om te kijken wat de NS medewerkers hierover te melden hebben.
'Goh wat naar voor je. Ik help je hopen dat we het ooit op gaan lossen. Ik heb de titel veranderd en het topic verplaatst. De groeten.'
Reputatie 1
Badge
Toelichting/verklaring:
het is een gevolg van hoe ooit dat idiote sjipsysteem dat in NL is ingevoerd, is opgezet. Hoofdpunt was dat al die bedrijven vooral NIET bij elkaar in de keuken mochten kunnen kijken, om valse concurrentie bij inschrijvingen van contracten te voorkomen. Daarom krijg je als je je sjipkrt bij NS laat uitlezen ''onbekend'' bij alles buiten NS-en dito bij GVB voor buiten GVB, etc.
Met idioot bedoel ik de totaal van elk ander van de inmiddels 1000en sjipkaartsystemen verschillende berekeningstechniek. Wat weer tot torenhoge ontwikkelkosten leidt. Waar de mobiele telefoonbedrijven ook nog lekker aan bijverdienen-het is hun techniek.
En heeft uiteraard elk van de spoorvervoerders voor geheel aparte computersystemen gekozen, meestal die die hun grote baas (de Duitse of Franse spoorwegen) toch al hadden en het snelst konden worden aangepast.
Daarbij speelde ook dat ieder in die tijd van opzetten dacht dat al die lastige ABO's toch wel zouden verwdijnen. En dat iets als bisniskrt en doorberekenen e.d. bij gewone massale metros' e.d. waar die sjipkaart het vooral goed doet, toch niet voorkomen.
En nu ze min of meer worden gedwongen door de politiek tot samenwerken is er gekibbel over elke sent die mogelijk onterecht naar een ander zou gaan en het problem dat die bestaande systemen niet zo maar veranderd kunnen worden en met elkaar snel en efficient kunnen communiceren. KIJk alleen al hoe enorm lang het heeft geduurd voor iets simpels als Blokker/Kruidvatkaartjes door nietNS konden worden gesjekt.
Zelf heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat of hackers of gevolgen van allerlei programmeertrucs die nodig zijn om dit goed op te lossen tot de vele crashes van het hele systeem hebben geleid in de afgelopen maanden. Of gewoon onbekwame programmeurs, want het moet ook vooral niet te duur.
We dachten dat dit probleem met de vorige release opgelost zou zijn, maar het lijkt nu helaas het geval te zijn dat dit niet zo is. De afdeling Business is druk bezig om te achterhalen hoe dit kan. Ik ga intern navragen of er al zicht is op een oplossing. Excuses voor het ongemak, Sjef!
Excuses voor de late reactie, ik heb inmiddels een terugkoppeling gekregen. Het probleem is als het goed is vanaf de volgende factuur opgelost. Mocht het toch nog eens voorkomen, laat dat dan alsjeblieft aan mij weten.

Reageer