beantwoord

'OV Vrij' met Business Card maandelijks opzegbaar?

Hallo,

Onderstaande bericht heb ik uitgezet in n andere groep, maar tijdens het rondneuzen op het forum kwam ik een interessant bericht tegen dat abonnementen die je op je BC oplaadt, deze maandelijks opzegbaar zijn.
Mijn concrete vraag: klopt dit?

Vorige bericht:

Ik reis voor mijn werk 4x per week van Zwolle naar Amsterdam (Zwolle - Duivendrecht + metro naar Nieuwmarkt).

Omdat ik met een project bezig ben op het werk, is het niet duidelijk te zeggen hoe lang ik hier werk. Wat wel zeker is, is dat ik het einde van dit jaar er sowieso nog wel zit.

Omdat ik ook voor en na de treinreis afhankelijk ben van bus en metro, lijkt het 'OV Vrij' het voordeligst te zijn (hiermee reis is vrij met alle vervoersmiddelen). Wat echter het nadeel is, is dat dit een jaarabonnement is en ik niet zeker weet of ik werkelijk 12 maanden daar werkzaam ben.

Mijn concrete vraag is dan ook:
Kan ik mijn 'OV Vrij' jaarabonnement binnen het eerste contractjaar ook over laten zetten naar een ander teamlid van dat bedrijf, als mijn werkzaamheden erop zitten?

Ik kijk erg uit naar de reacties, alvast bedankt.

Vriendelijke groet,

M. Schipper
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 7 mei 2016, 14:39

Welkom op het NS Serviceforum! Ik citeer uit de voorwaarden:

Vanaf één maand nadat deze (te weten Business Card met OV Vrij) dienst voor je is ingegaan, kun je deze opzeggen dan wel wijzigen en heeft het bedrijf, voor zover van toepassing, recht op restitutie van het te veel betaalde bedrag.
Bekijk origineel

13 reacties

Welkom op het NS Serviceforum! Ik citeer uit de voorwaarden:

Vanaf één maand nadat deze (te weten Business Card met OV Vrij) dienst voor je is ingegaan, kun je deze opzeggen dan wel wijzigen en heeft het bedrijf, voor zover van toepassing, recht op restitutie van het te veel betaalde bedrag.
kunt je deze
Kunt je dat?
"Deze" is grammaticaal correct, het verwijst immers naar "dienst" en dat is een de-woord. 😛
'Kunt je' ook? Klinkt eerder als "Kunt u" maar dan informeel gemaakt 😉
Aangepast, Henk 🙂
Goedemiddag,

Bedankt voor de reactie (en Nederlandse taalles 😉 ).

Dan heb ik de volgende vraag:
Als ik dus met een BC het 'OV Vrij' jaarabonnement afneem, wordt deze dan maandelijks in rekening gebracht (€386,70) of moet dit abonnement voor een heel jaar betaalt worden (€4640,40)? Dit omdat Klaas-Jan het heeft over 'teveel betaalde bedrag terugkrijgen'....

Wederom alvast bedankt voor de reacties.

Vriendelijke groet,

M. Schipper
'Kunt je' ook? Klinkt eerder als "Kunt u" maar dan informeel gemaakt ;)

Precies 🆒

@m_schipper Die keuze ligt bij de klant. Zowel maandelijkse als jaarlijkse betaling behoort tot de mogelijkheden
Wederom bedankt Klaas-Jan.

Nu hopen dat m'n werkgever door de (van anderen te lezen, lastige) financiële screening heen komt en een BC kan aanvragen....

Vriendelijke groet,

M. Schipper
Ik heb toch nog een vraag, hopelijk dat jullie mij hiermee ook verder kunnen en willen helpen.

Stel dat mijn werkgever een BC kan aanvragen voor mij, is het dan mogelijk dat ik eerst een 'Dal Vrij Jaar' abonnement afsluit en eventueel later, maar binnen het eerste contractjaar, omzet naar een 'OV Vrij' abonnement? Wederom alvast bedankt voor de reacties.

Vriendelijke groet,

Mandy Schipper
Yes, dit kan! Je kunt abonnementen op de businesscard na een maand wijzigen/opzeggen.
Badge +3
Stel dat mijn werkgever een BC kan aanvragen voor mij, is het dan mogelijk dat ik eerst een 'Dal Vrij Jaar' abonnement afsluit en eventueel later, maar binnen het eerste contractjaar, omzet naar een 'OV Vrij' abonnement? Wederom alvast bedankt voor de reacties.
Nee, want het abonnement Dal Vrij Jaar is niet beschikbaar voor op een NS Business Card.
Reputatie 6
Badge +1
Voor de Businesscard kunt u alleen kiezen voor het dalabonnement (= Dal Voordeel, 40% korting in Daluren), Traject Vrij, Trein Vrij (=Altijd Vrij) of OV Vrij...
Wat ik nog steeds een wonderlijke keuze vind, want Dal Vrij-abonnementen zijn gewoon mogelijk op een BSC.

Reageer