beantwoord

Overzetten NS-Business Card naar Dal Vrij?

• 3 december 2014
  • 9 reacties
  • 1480 Bekeken

Als ik ,als gebruiker van de businesskaart een dal vrij abonnement wil afsluiten moet ik dan een geheel nieuw abonnement aanvragen of kan ik het chipkaartnummer gebruiken dat op de businesskaart staat vermeld?
icon

Beste antwoord door Inge NS 3 december 2014, 13:56

Welkom op het forum jacksriver!

Het is niet mogelijk om het reguliere Dal Vrij abonnement op je NS-Business Card af te sluiten. Met Dal Vrij reis je namelijk (in de spits) op saldo en niet op rekening zoals met je NS-Business Card. Ik wil je daarom aanraden om het Dal Vrij abonnement i.c.m. een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart aan te vragen.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

9 reacties

Welkom op het forum jacksriver!

Het is niet mogelijk om het reguliere Dal Vrij abonnement op je NS-Business Card af te sluiten. Met Dal Vrij reis je namelijk (in de spits) op saldo en niet op rekening zoals met je NS-Business Card. Ik wil je daarom aanraden om het Dal Vrij abonnement i.c.m. een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart aan te vragen.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
duidelijk! Dank je voor de uitleg,we gaan't regelen!
Sorry voor het oude-koeien uit de sloot halen, maar waarom is dit zo? Technisch is het mogelijk: als je met een abbo.-vrije NS-Businesscard op rekening kan rijden of met een abbo. bijvoorbeeld volledig vrij kan reizen, dan moet een combinatie ook mogelijk zijn.
De enige reden dat een Dal Vrij voor NS Businesscard niet bestaat, is dus dat dat abonnement 'bewust' niet is gemaakt voor de NS Businesscard.
Ik heb een NS businesscard aangevraagd voor dit specifieke Dal Vrij abonnement. In heb op mijn persoonlijke kaart een (oude regels) voordeelurenkaart die ik niet kwijt wil. Als Dal Vrij niet kan, heeft de NS businesscard voor mij geen meerwaarde.
Hoi JHBonarius, het antwoord van Inge klopt. Het is technisch niet mogelijk dus als je een Dal Vrij aan wilt vragen, kun je dit doen op een particuliere OV-chipkaart.
Beste Minke, zoals ik aangeef in mijn bericht wil in mijn huidige voordeelurenabbonnement perse niet kwijt, aangezien ik deze nooit meer terug kan krijgen. Hoe kom ik dan aan een Dal Vrij abonnement?

P.s. Als iemand die zelf in dit soort techniek zit, denk ik overigens dat het technisch wel mogelijk zou moeten kunnen zijn. Zeker aangezien "Traject Vrij" bijvoorbeeld wel gewoon kan. Of dat een NS businesscard zonder abonnement geen korting geeft buiten de spits, maar eentje met abonnement dat wel doet. Etc.
Badge +3
zoals ik aangeef in mijn bericht wil in mijn huidige voordeelurenabbonnement perse niet kwijt, aangezien ik deze nooit meer terug kan krijgen. Hoe kom ik dan aan een Dal Vrij abonnement?
U kunt uw Voordeelurenabonnement behouden door een abonnement Dal Vrij aan te vragen op een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart die u bij de bestelling gratis meebestelt. Het hebben van meerdere persoonlijke OV-chipkaarten is geen probleem en zelfs noodzakelijk bij combinaties van abonnementen die niet op één kaart gecombineerd kunnen worden.
JHBonarius, het Dal Vrij abonnement bestaat niet als zakelijk abonnement. Wellicht dat je het op de manier hebt aangevraagd die Tochjo omschrijft. Dat kan namelijk wel om je Voordeelurenabonnement te behouden. Echter daarmee is je Dal Vrij abonnement geen NS Business Card/zakelijk abonnement. Hier vind je meer informatie over zakelijke abonnementen.
U kunt uw Voordeelurenabonnement behouden door een abonnement Dal Vrij aan te vragen op een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart die u bij de bestelling gratis meebestelt.
Mooi! Dit vind ik ook acceptabel.
Ik heb het echter geprobeerd via Mijn NS, maar de bestelprocedure geeft me niet de optie het abonnement op een gratis-meebestelde nieuwe persoonlijke OV kaart te zetten. Hoe moet ik dit doen?

edit: het is gelukt. Blijkbaar kon het niet via Mijn NS, maar moest ik uitloggen en het via de reguliere site doen... raar

@Annewil: dank je voor de informatie. Mijn verzoek aan NS is het Dal Vrij abonnement aan te bieden voor zakelijke klanten. Dit lijkt mij technisch geen probleem.
Reputatie 6
Badge +1
@Annewil: dank je voor de informatie. Mijn verzoek aan NS is het Dal Vrij abonnement aan te bieden voor zakelijke klanten. Dit lijkt mij technisch geen probleem.

Dat lijkt me zeker mogelijk. Alleen denk de afdeling zakelijk waarschijnlijk dat er of geen vraag naar het product zal zijn, of zo'n grote vraag dat niemand meer Traject Vrij of Trein Vrij neemt...

Reageer