beantwoord

Persoonlijk dal abonnement voegen aan NS-Business Card

Ik ben ZZP'er. Het zou heel handig voor mijn boekhouding zijn als alle mijn zakelijke reizen op een factuur verschijnt en van mijn zakelijke rekening wordt betaald. Maar... ik wil ook nog altijd gebruik maken van het voordeel van mijn persoonlijke dalabonnement zonder dat ik voor twee dalabonnementen moet betalen. Is er een manier om mijn persoonlijke dalabonnement te gebruiken in combinatie met een NS Business Card?
icon

Beste antwoord door Inge NS 27 oktober 2015, 21:12

Welkom op het forum Intriguingusername!

De NS-Business Card is ontwikkeld als 1 kaart waarmee je zowel werkgerelateerde als privéreizen kan maken. Dit betekent dat de kaart altijd te gebruiken is. De NS-poortjes herkennen dus niet of het een zakelijke reis, woon-werk of privéreis betreft. Alle reizen die met de nieuwe NS-Business Card worden gemaakt, komen terug op de factuur. Je kunt daarom in Mijn NS Zakelijk de reizen onderverdelen in 'Privé, ‘Zakelijk’ of ‘Woon-werk' en zo achteraf het privégebruik verrekenen.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum NS-Business Card. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.

Bekijk origineel

5 reacties

Welkom op het forum Intriguingusername!

De NS-Business Card is ontwikkeld als 1 kaart waarmee je zowel werkgerelateerde als privéreizen kan maken. Dit betekent dat de kaart altijd te gebruiken is. De NS-poortjes herkennen dus niet of het een zakelijke reis, woon-werk of privéreis betreft. Alle reizen die met de nieuwe NS-Business Card worden gemaakt, komen terug op de factuur. Je kunt daarom in Mijn NS Zakelijk de reizen onderverdelen in 'Privé, ‘Zakelijk’ of ‘Woon-werk' en zo achteraf het privégebruik verrekenen.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum NS-Business Card. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.
Dankuwel voor uw snelle reactie, maar nu heb ik een tweede vraag als reactie erop: is het mogelijk om mijn huidige voordeeluren abonnement over te zetten op een NS Business Card?
Dat is helaas niet mogelijk.
Inge, op die manier biedt de NS business kaart geen enkel voordeel boven een prive-abonnement. Want je moet alsnog in je reishistorie terug gaan zoeken en voor elk incheck- en uitcheck moment gaan bepalen of het prive was of zakelijk. Sinds de ov-chipkaart is de reisadministratie een hel, je hebt 4 administratieve meldingen voor wat vroeger 1 kaartje was. Dit helpt dus niet. Als je zakelijk en prive écht gescheiden wil houden moet je kennelijk twee keer hetzelfde kortingsabonnement aanschaffen. Kortom, de NS-business card lijkt op deze manier vooral bedoeld om dezelfde dienst 2 x in rekening te kunnen brengen. 😠
Hoi adr, zoals hierboven wordt beschreven kun je in Mijn NS de reizen onderverdelen om het overzicht te behouden. Je kunt dus wel gewoon privé en zakelijke reizen maken. Het is dus niet zo dat we de Business Card gebruiken om klanten twee keer een abonnement af te laten sluiten.

Reageer