beantwoord

PFD Reishistorie Business card

• 17 februari 2016
  • 11 reacties
  • 664 Bekeken

Hoe kan ik een PFD export maken van m'n geselecteerde reishistorie. Ik kan deze downloaden naar Excel, maar ik heb voor mijn declaratie een niet bewerkbaar bestand nodig.
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 17 februari 2016, 16:35

Het klopt inderdaad dat via Mijn NS Consumenten wel een mogelijkheid is, maar niet bij Mijn NS Zakelijk. Of deze optie nog een keer komt is ook nog niet duidelijk, die plannen zijn er op dit moment in ieder geval nog niet. Heb je al geprobeerd om het Excel bestand te openen en dit bestand vervolgens op te slaan naar PDF? Hopelijk werkt dat!
Bekijk origineel

11 reacties

Met screenshot
Reputatie 6
Badge +2
Dat is inderdaad vreemd, bij mij (consument) kan je in Mijn NS kiezen tussen Excel en PDF.
Reputatie 6
Badge +1
Van Mijn OV-chipkaart (op www.ov-chipkaart.nl) kunt u wel een PDF maken. Maar die werkt dan weer wat minder goed samen met een NS Businesscard (niet helemaal duidelijk of u die heeft).
Het klopt inderdaad dat via Mijn NS Consumenten wel een mogelijkheid is, maar niet bij Mijn NS Zakelijk. Of deze optie nog een keer komt is ook nog niet duidelijk, die plannen zijn er op dit moment in ieder geval nog niet. Heb je al geprobeerd om het Excel bestand te openen en dit bestand vervolgens op te slaan naar PDF? Hopelijk werkt dat!
Reputatie 6
Badge +1
Tsjonge, hoe moeilijk kan het zijn... de module 'exporteer mijn NS naar PDF' is gewoon al geprogrammeerd door de ICT-afdeling. Deze toevoegen aan de consumentenpagina blijkt onneembare hobbel bij NS...
Ik ga je suggestie doorzetten, Keuzereiziger. Hopelijk is het echt zo eenvoudig als jij het doet klinken 🙂.
Ik heb het nagevraagd en er is geen speciale reden voor het feit dat dit niet in Mijn NS Zakelijk zit. Dit is nooit als wens aangevraagd vanuit de business en/of klanten en daarom zit het er nu niet in. We kunnen dit in de toekomst eventueel meenemen, maar dan moet dit wel ingepland worden. De product owner is hier nu van op de hoogte, hij kan bepalen of dit opgepakt mag worden.

Ja dat kan natuurlijk, maar dan kan ik deze eerst handmatig aanpassen. En wat de administratie wil is een bestand dat ik zelf niet kan aanpassen (om fraude te voorkomen).
Via OV-chipcard.nl kan ik ook zo'n PDF maken, maar ik kan m'n Business Card daar niet koppelen. Ik heb ze gebeld en ze geven aan dat zij dat ook niet kunnen / mogen NS Business card.
Maar ik zie dat de mogelijkheid er nu niet is, dus ik zal ze een screenshot sturen met de gegevens erin. Ze zullen hiermee genoegen moeten nemen, ben ik bang.
Dan heb ik nieuws voor de administratie: Ook een pdf-bestand is aan te passen, dat kost maar een klein beetje meer moeite.
Reputatie 6
Badge +2
Dan heb ik nieuws voor de administratie: Ook een pdf-bestand is aan te passen, dat kost maar een klein beetje meer moeite.
Dat vroeg ik me ook af, maar als het bestand met andere software is gecreëerd dan NS gebruikt, dan is dat misschien te zien in de broncode.
Dat vroeg ik me ook af, maar als het bestand met andere software is gecreëerd dan NS gebruikt, dan is dat misschien te zien in de broncode.

De metadata is in elk geval ook naar believen aan te passen. Misschien dat je aan de rest van het bestand in theorie kunt zien dat het niet echt door het genoemde programma gemaakt is, maar dat soort analyses laat men er hoogstens op los als men toch al lont ruikt.

Reageer