beantwoord

Problemen met uploaden nieuwe NS facturen (Business Card) in Exact Online

Ik maak gebruik van een NS business card en de facturen heb ik voorheen altijd kunnen uploaden (via mail naar Exact) in mijn boekhouding. Echter zijn sinds enkele maanden dat lay out van de NS Business Card facturen aangepast, nu lukt het niet meer deze up te loaden, Exact geeft aan dat dit via NS moet worden aangepast.

Meer mensen hier last van? En zijn er mogelijkheden om de facturen aan te passen, dan wel dat het probleem verholpen wordt?

Hoor het graag!
icon

Beste antwoord door Miriam NS 26 december 2018, 16:44

Helaas hebben we geen extra informatie van TS ontvangen.

Voor vragen over de zakelijke abonnementen kun je contact opnemen met onze Klantenservice.

Bekijk origineel

10 reacties

Hallo Glenn Holster en welkom bij de NS Community.

Ik moet eerlijk bekennen dat je de eerste bent die ik hierover hoor, wellicht dat er op andere kanalen ook meldingen van zijn geweest. Ik vermoed dat er een goede reden is geweest waarom de lay-out is aangepast. Kun je de facturen nu helemaal niet meer inzien of kun je ze niet meer inzien in een bepaald programma?
Hoi Glenn,

Zou je ons nog wat meer info kunnen geven?
Helaas hebben we geen extra informatie van TS ontvangen.

Voor vragen over de zakelijke abonnementen kun je contact opnemen met onze Klantenservice.
Excuses voor de late reactie, dank voor jullie reacties! Ik ben ZZP'er en maak gebruik van Exact Online, een boekhoudprogramma. Voorheen werden de facturen van NS gewoon geupload als ik deze toestuurde naar Exact, maar op dit moment krijg ik een foutmelding. Exact geeft aan dat ik hiervoor bij NS moet zijn, zodoende dat ik het hier probeer. Allereerst om te checken of meer mensen hier last van hebben, anderzijds om te kijken hoe we dit kunnen oplossen.

Zo voldoende informatie m.b.t. mijn probleem en vraag? Ik hoop dat iemand me hier verder mee kan helpen...
Bedankt voor de aanvullende informatie Glenn Holster. Ik ga even kijken of ik hierin wat meer informatie kan achterhalen. Je hoort van mij.
Hallo Gleen Holster, ik heb even navraag voor je gedaan en het is niet helemaal duidelijk waar het nu mis gaat. Alle klanten met een Businesscard hebben wij een tijd geleden geïnformeerd over de wijziging van de lay-out. Heb je deze mail ook ontvangen? Naast de wijzigingen in de lay-out zijn er ook wijzigingen in de CSV's gedaan. Hoogstwaarschijnlijk dient het upload programma van Exact te worden aangepast aan de nieuwe lay-out. Om deze reden kunnen wij je hier helaas niet verder bij helpen.
Bedankt Miriam, die mails heb ik inderdaad ontvangen en gelezen. Alleen helaas ondersteunt Exact de nieuwe lay-out niet. Nog vervelender is dat ik, hetgeen jij zegt, eerder ook per mail via NS heb vernomen. Echter geeft Exact juist aan er niks aan te kunnen doen, en wijst juist weer naar NS om de factuur aan te passen.

Helaas dus een pad stelling. Jij enige idee wat er toch nog mogelijk is?
Ontzettend vervelend deze situatie. Mijn collega's van zakelijk hebben aangegeven hier ook niets in te kunnen doen.

Zou je specifiek kunnen omschrijven wat er precies mis gaat? En waaraan dit zou kunnen liggen? Zijn dat specifieke verschillen in de oude en nieuwe versie?

Dan ga ik nog even een poging wagen.
Fijn dat je nog een poging wilt wagen. Ik heb van Exact het volgende doorgekregen, hopelijk kun je er wat mee:
Wij kunnen niet specifiek nagaan waar het aan kan liggen. Er zijn altijd een paar redenen waar het aan kan liggen. Dit zijn wel een aantal voorwaarden waar de scanservice naar kijkt bij het inlezen van documenten. Wellicht zou je dit kunnen voorleggen bij de NS.

Technische voorwaarden
Formaat Pdf, tiff of jpg
Grootte Maximaal 15 MB en 150 pagina's
Resolutie 300 dpi
Kleur Zwart-wit of grijstinten

Inhoudsvoorwaarden
Zorg ervoor dat er op een pagina maar één factuur, rekening of bonnetje staat.
Als u een inkoopfactuur uploadt en de scanservice de gegevens erin niet herkent, worden de velden op de pagina Boeking | Inkoopboek niet automatisch ingevuld.
Bedankt voor de aanvullende informatie. Ik moet je helaas toch teleurstellen, maar wij kunnen hierin niets betekenen. Wellicht is het een optie om een ander programma te gebruiken als dit voor problemen blijft zorgen.

Reageer