beantwoord

Reis historie

• 11 november 2017
  • 11 reacties
  • 214 Bekeken

Ik ben nu een paar weken in het bezit van mijn NS business kaart maar als ik mijn reis historie wil raadplegen, krijg ik de melding dat er geen reis historie aanwezig is.

Ik heb de kaart ook geregistreerd bij OV chipkaart en krijg daar wel een compleet overzicht.

Ik reis voornamelijk met bus en metro en niet met de trein. Ik heb ook nog niet ingecheckd bij de NS alleen bus en metro.

Waar gaat het fout en wat moet ik doen?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 11 november 2017, 12:42

Goedemiddag Stephan Pek en welkom op het NS Serviceforum!

Ik heb even snel voor je nagevraagd waar dit aan zou kunnen liggen bij onze zakelijke afdeling. Kort komt het erop neer dat reizen bij andere vervoerders dan met de NS een langere verwerkingstijd hebben, waardoor het tot meerdere werken kan duren voordat je deze transacties kan inzien. Als het echt al vrij lang geleden is dat je een specifieke reis gemaakt hebt (denk aan meer dan 2 weken), zou ik je willen adviseren om direct contact op te nemen met onze zakelijke afdeling. Zij kunnen dan direct voor je nagaan wat er aan de hand is. Je kunt mijn zakelijke collega's bereiken via 030 300 11 11 of via Facebook of Twitter.
Bekijk origineel

11 reacties

Vervelend om te lezen dat het gesprek wat stroef verliep en je wat kortaf te woord werd gestaan, Stephan Pek. Ik kan helaas niets anders vertellen dan wat je al is aangegeven. Succes met het indienen in ieder geval!
Mijn werkgever wil binnen 3 dagen na sluiting van de maand de stukken hebben om te kunnen bepalen of er sprake is van woon werk en of prive reizen. Ik heb nog geen reactie ontvangen of ik dus ook OV chipkaart overzichten mag leveren. Wordt vervolgd.
groet Stephan
Badge +3
Volgens mij las ik op Twitter dan voor Business Cards de reishistorie na 9 dagen compleet zou moeten zijn, maar hou me daar niet aan want ik heb geen BC en er zijn meerdere issues die 'enkele weken' duren.

Dus al je de declaratie een paar weken later mag inleveren is geduld ook nog een optie.
Okay Robert, dank je wel voor je reactie. Ik heb dit ook doorgegeven aan mijn werkgever. Ze zullen inderdaad niet moeilijk doen verwacht ik, echter hadden ze dergelijk probleem niet eerder meegemaakt.
Badge +3
Declaraties via OV-chipkaart voldoen aan de voorwaarden van de Belastingdienst dus een werkgever zal daar ook niet moeilijk over doen.

De laatste transacties die je te zien krijgt bij een servicepunt zoals AH of een kaartautomaat worden overigens rechtstreeks van de kaart zelf gelezen, dus niet uit je reishistorie.

Voor de rest klopt het verhaal wel, hoewel reizen met bus en tram soms ook enkele dagen kunnen duren (als deze geen internetverbinding hebben maar uitgelezen worden in de remise).
Hoi Stijn, Ik heb net even gesproken met NS zakelijk. Werd een beetje kortaf gehouden. Degene die ik sprak was niet echt enthousiast en nogal kort. Dat vind ik jammer. Ik heb een probleem en ik wil een oplossing. Het komt er op neer dat reizen met een andere vervoerder dan de NS, zeg maar GVB Amsterdam en dergelijke, pas laat in de reishistorie komt te staan. Op mijn vraag hoe lang dat duurt, kon geen antwoord gegeven worden, kan dus laat gebeuren. Ik heb de kaart nu een kleine 3 weken in gebruik, dus moet ik geduld hebben. NS reizen zijn wel na een paar uur inzichtelijk. IK kan ze wel binnen een paar minuten op de OV chipkaart site raadplegen en op de gele oplaadpunten bij de AH en dergelijke. Bij de NS zelf duurt het dus langer. Omdat ik een alternatief heb, kreeg ik van de medewerker niet echt een enthousiaste medewerking verder. Voor mijn declaratie overzichten ben ik dus aangewezen op de OV chipkaart site. Ik hoop dat mijn werkgever daar akkoord mee gaat. Bedankt voor je hulp in ieder geval en een fijne dag.
Groet Stephan
Hoi Stijn, het gaat niet om een specifieke reis. Het gaat om al mijn reizen. Ik heb mijn kaart half oktober ontvangen. Ik heb de kwestie ook bij mijn werkgever aangekaart. Ik zal ook contact opnemen met NS zakelijk.
Goedemiddag Stephan Pek en welkom op het NS Serviceforum!

Ik heb even snel voor je nagevraagd waar dit aan zou kunnen liggen bij onze zakelijke afdeling. Kort komt het erop neer dat reizen bij andere vervoerders dan met de NS een langere verwerkingstijd hebben, waardoor het tot meerdere werken kan duren voordat je deze transacties kan inzien. Als het echt al vrij lang geleden is dat je een specifieke reis gemaakt hebt (denk aan meer dan 2 weken), zou ik je willen adviseren om direct contact op te nemen met onze zakelijke afdeling. Zij kunnen dan direct voor je nagaan wat er aan de hand is. Je kunt mijn zakelijke collega's bereiken via 030 300 11 11 of via Facebook of Twitter.
In NS zakelijk staat maar 1 kaart en dat is degene die ik in mijn bezit heb. Ik heb destijds wel aangegeven dat mijn kaart direct geactiveerd was voor gebruik. Na ontvangst kon ik gelijk in de bus inchecken en het leesapparaat herkende mijn kaart ook.
Ik heb nooit eerder een NS business card gehad.
Reputatie 7
Kan het zijn dat je in MijnNS nog een oude ov-chipkaart hebt staan, die zorgen wel eens voor fouten in het systeem?

Reageer