beantwoord

Reisfaciliteiten bij andere vervoerders dan NS

• 11 juli 2017
  • 8 reacties
  • 474 Bekeken

Moet ik met mijn NS businesscard met dalabonnement rekening houden met de spitsuren bij bijvoorbeeld Arriva.
Vr gr Rob
icon

Beste antwoord door Tochjo 11 juli 2017, 15:12

Het Dalabonnement op een NS Business Card is alleen geldig bij NS, niet bij andere treinvervoerders. Bij andere treinvervoerders reist u altijd tegen vol tarief, ongeacht op welk tijdstip u reist.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Het antwoord van Tochjo hieronder is goed 🙂
Badge +3
Het Dalabonnement op een NS Business Card is alleen geldig bij NS, niet bij andere treinvervoerders. Bij andere treinvervoerders reist u altijd tegen vol tarief, ongeacht op welk tijdstip u reist.
Nou ben ik oud ns-er en reis ik in de spits dan wordt het van het pensioen ingehouden. Gebeurt dat met reizen bij Arriva ook?
Vr gr Rob
Reputatie 7
Ja, er is sprake van reizen op rekening, alles wordt later verrekend, in dit geval dus via het pensioen.
Badge +3
Aparte constructie zeg, maar op zich aannemelijk, want scheelt stukje administratie als NS zelf (dus niet een of ander pensioenfonds) de betalende instantie is.
Dus het gaat niet van die 400 euro af.?
Reputatie 6
Badge +1
Als u 400 euro betaalt voor uw businesscard heeft u vast Trein Vrij. Dat is wél geldig bij alle andere treinvervoerders...
Hallo Robertxl,

Mooi dat je het NS Serviceforum hebt gevonden!

Het hangt er zoals Keuzereiziger inderdaad aangeeft van af wat voor abonnement je precies hebt.
Als het gaat om het Trein Vrij dan maakt het niet uit met welke vervoerder je reist.

Reageer