beantwoord

Reiskosten declareren Ns-business kaart

• 3 september 2019
  • 8 reacties
  • 188 Bekeken

Ik heb een Ns-business kaart voor mijn zzp, zodat ik gemakkelijker kan bijhouden hoeveel ik zakelijk reis. Nu kan ik voor een klus reiskosten vergoeding krijgen alleen hiervoor heb ik een uitdraai nodig van mijn gemaakte kosten.

Het enige wat ik kan vinden is de reiskosten in een excel bestand downloaden. Dit is natuurlijk niet genoeg om aan mijn opdrachtgever te geven. Kan iemand mij uitleggen hoe ik een factuur kan uitdraaien voor specifiek de reis die ik heb gemaakt voor deze opdrachtgever?
icon

Beste antwoord door Jouke NS 4 september 2019, 11:18

Hallo PepijnHam en welkom bij de NS Community.

Voor reizen die je maakt met je NS-Business card kun je een uitdraai maken van je reishistorie. Door veel bedrijven wordt dit geaccepteerd als declaratie. Een factuur kun je alleen inzien als je contactpersoon bent, degene die de rekening betaald, en daar kun je dan ook als contactpersoon inloggen. Daarin tref je een factuur aan met je gemaakte kosten.
Bekijk origineel

8 reacties

Hallo PepijnHam en welkom bij de NS Community.

Voor reizen die je maakt met je NS-Business card kun je een uitdraai maken van je reishistorie. Door veel bedrijven wordt dit geaccepteerd als declaratie. Een factuur kun je alleen inzien als je contactpersoon bent, degene die de rekening betaald, en daar kun je dan ook als contactpersoon inloggen. Daarin tref je een factuur aan met je gemaakte kosten.
Bedankt! Ik kom er alleen nog steeds niet helemaal uit hoe ik die uitdraai moet maken...
Badge +3
Hoe het met een Business Card werkt weet ik niet zeker, maar normaal gesproken kan je in je Mijn NS Reishistorie de reizen selecteren die je wilt declareren en dat downloaden als PDF of als CSV (voor in Excel of ander spreadsheet programma).

PDF is vaak het handigst omdat dan ook de totalen e.d. erbij staan. BTW is overigens 9% voor ov.
Lukt het met het advies van @Robert B? 🙂
Reputatie 5
Ik snap even iets niet @PepijnHam

Als Zelfstandige Zonder Personeel factureer jij toch je uren en je kosten door aan je opdrachtgever ?
Wie stelt dus de factuur op. Jij stelt de factuur op. Natuurlijk mag je je reiskosten niet zo maar zelf bedenken, maar die Excel-lijst is een prima basis voor jouw factuur.

Ik heb vandaag een factuur van de fietsenmaker gekregen. Twee maal 19 cent voor de gebroken spaken. En EUR 17 voor zijn werktijd.
Ik heb dan zeker geen factuur nodig van zijn spakenleverancier
Hoe het met een Business Card werkt weet ik niet zeker, maar normaal gesproken kan je in je Mijn NS Reishistorie de reizen selecteren die je wilt declareren en dat downloaden als PDF of als CSV (voor in Excel of ander spreadsheet programma).

Alternatief is als contactpersoon de factuur downloaden. Voor zover ik weet zijn dat alle opties.
Badge +3
Aha, keurig op zich..

Maar krijg je dan echt een Excel (xls of xlsx) bestand?
Echt Excel, .xls.

Reageer