beantwoord

Reizen buiten traject

  • 29 October 2020
  • 3 reacties
  • 498 Bekeken

Beste,

Ik ben in het bezit van een NS business card voor een bepaald traject. Nu reis ik vandaag verder dan mijn traject en wil deze extra kosten zelf voor mijn rekening nemen. Ik heb daarom een apart kaartje gekocht voor dat stukje buiten mijn traject. Maar hoe voorkom ik dat deze kosten op factuur van mijn werkgever komen aangezien ik toch moet uitchecken? Ik hoor het graag.

Mvg,

Davey Dijksman 

icon

Beste antwoord door Robert B 29 October 2020, 18:30

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Bij reizen buiten het traject wordt de prijs berekend van het buiten traject deel als een losse reis. Dus bij u is berekend Wezep - Zwolle en dat is inderdaad €2,70.

Ik reis dagelijks met een traject vrij abonnement tussen Wezep en Ermelo. Ik heb afgelopen maandag gereisd van Zwolle naar Ermelo. Een los kaartje van Zwolle naar Ermelo kost € 9,00. Een los kaartje van Wezep naar Ermelo kost € 7,30. Waarom wordt er nu € 2,70 per enkele reis in rekening gebracht en niet het verschil tussen € 9,00 - € 7,30 = € 1,70?

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Met het losse kaartje kan je door poortjes. Je trajectabonnement mist dan een uitcheck maar dat kan je later eenvoudig corrigeren naar het station binnen je traject vanaf waar je het losse kaartje hebt.

Dat kan via Mijn NS of anders via www.uitcheckgemist.nl. Bij een business card corrigeert het systeem het vaak zelf al, als je regelmatig dezelfde reis maakt.

Reageer