beantwoord

Revisie ontwerp NSBC

Heugelijk nieuws van de Nederlandse Spoorwegen op de mail:

En rap ook, want op 17 juni moet het een en ander al geregeld zijn. Oftewel, de nieuwe BC's worden al gedrukt.

https://www.ns.nl/zakelijk/veelgestelde-vragen/nieuwe-ns-businesscard.html

Ik heb hierover de volgende vragen:

1) Een korte rondvraag leert dat controlepersoneel bij NS maar beperkt op de hoogte is van dit nieuwe ontwerp, hoe zorgt NS dat haar eigen personeel op de hoogte is van het nieuwe ontwerp, om problemen bij controle te voorkomen (lees: vermoeden van fraude/nep kaart);
2) Als NS haar eigen personeel zo beperkt op de hoogte is, hoe zorgt NS dat al het controlerende personeel van haar partners/acceptanten van deze kaart (o.a. andere vervoerders) op de hoogte zijn van dit nieuwe ontwerp.

Alvast dank,
Henk.
icon

Beste antwoord door Loes 20 juni 2019, 19:24

Ik heb ook nog geen info intern gehad, dus ik wacht met smart op de info 😁.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Dat lijkt me iets tussen werkgever en werknemer, zowel bij NS als bij andere vervoerders.
Daar zijn de interne infokanalen voor, denk ik.
De kaart wordt gewoon uitgelezen, en als de getoonde kaartinfo juist is, is het verder onbelangrijk hoe het uiterlijk is.
Zelfs bankpassen kan je een zelf gekozen uiterlijk geven, dat vinden ze in het buitenland soms grappig, maar niemand ligt daar wakker van. Als er maar geld opstaat !
Je kan beter de vraag stellen, waarom moet het uiterlijk anders, wat was er fout aan het huidige type (als je dat al interresant vind).
De reiziger wordt met het probleem opgezadeld tijdens controle, zoals in het verleden is voorgekomen. Vergelijkbaar met de vele topics op dit forum over BC gebruikers die worden aangesproken op een niet uitleesbare klassewissel (want afgehandeld in backoffice), of de NS Flex introductieproblemen bij andere vervoerders (geen klasse uitleesbaar et cetera).

Het uiterlijk van de kaart maakt mij niet uit verders, zolang het doet wat het moet doen.
Ik heb het even nagevraagd bij een collega van onze zakelijke afdeling. Zoals AbbeyRoad al aangeeft hebben we hier inderdaad onder andere interne kanalen voor via welke deze wijziging gecommuniceerd worden naar ons personeel. Daarnaast is het slechts een vrij kleine wijziging, enkel de achtergrond veranderd en in plaats van een telefoonnummer staat nu onze website aangegeven op de achterkant.

De functionaliteit blijft daarnaast hetzelfde, dus de kaart kan inderdaad gewoon uitgelezen worden wat ook voldoende controle is voor de echtheid. Bovendien zijn er vooralsnog ook geen zaken bekend waarbij zakelijke kaarten nagemaakt worden, dus we verwachten niet dat deze kaart gezien zal worden als een neppe zakelijke kaart.
Reputatie 7
Ik hoor het helaas hier pas voor het eerst...
Ik hoor het helaas hier pas voor het eerst...

Als je dit hier niet had gelezen, wat zou je dan doen als je in de trein met deze nieuwe kaart geconfronteerd zou worden?
Tnx Stijn! Je kent me denk ik lang genoeg inmiddels om de achtergrond van m'n vraag wel een beetje te begrijpen gelukkig 😁😉
Reputatie 7

Ik hoor het helaas hier pas voor het eerst...Als je dit hier niet had gelezen, wat zou je dan doen als je in de trein met deze nieuwe kaart geconfronteerd zou worden?

Even goed op de kaart kijken en gewoon uitlezen, dan staat daar de rest ook. Dan had ik het prima gevonden. En bij twijfel nog even contact opnemen intern.
👍De angst voor plagiaat van gelukkig wel mee dus, maar tijdig informeren blijft natuurlijk de beste optie.
Ik heb ook nog geen info intern gehad, dus ik wacht met smart op de info 😁.
Reputatie 6
Even goed op de kaart kijken en gewoon uitlezen, dan staat daar de rest ook. Dan had ik het prima gevonden. En bij twijfel nog even contact opnemen intern.

Heerlijk, mensen uit de echte praktijk op de trein welke niet gelijk achter alles iets zoeken.
Persoonlijk mag ik dat wel.

Reageer