beantwoord

Samenreiskorting en NS-Business card

Goedendag, Ik heb een NS-Business card en een collega van mij ook. Nu wilde ik mee reizen op zijn korting en dit is op een normale OV-Chip kaart wel mogelijk, maar niet op een NS-Business card. Moet ik dit ergens aanzetten of op welke manier is dit wel mogelijk?
icon

Beste antwoord door Brian NS 15 augustus 2016, 17:25

Beste mvaneijgen,

Welkom op het NS Serviceforum. Op een Business Card kan geen samenreiskorting worden geladen. Daarvoor heb je echt een persoonlijke of anonieme OV-chipkaart voor nodig.
Bekijk origineel

5 reacties

NS heeft ervoor gekozen om het niet mogelijk te maken om samenreiskorting te laden op een ov-chipkaart met daarop een abonnement waarmee op rekening wordt gereisd. U kunt hier niets aan wijzigen (behalve dan het opzeggen van het reisproduct waarmee op rekening wordt gereisd).
Beste mvaneijgen,

Welkom op het NS Serviceforum. Op een Business Card kan geen samenreiskorting worden geladen. Daarvoor heb je echt een persoonlijke of anonieme OV-chipkaart voor nodig.
Dat de buisiness card en samenreiskorting niet samengaan wordt nergens gecommuniceerd. Niemand verwacht dat natuurlijk. Hoe verzinnen ze het bij NS en nog belangrijker wie verzint zo iets? Weer zo'n onbegrijpelijke OV-regel. Ik merkte het bij de NS-automaat; gelukkig had ik mijn oude persoonlijke OV-kaart nog.
Reputatie 7
Badge
Dat de buisiness card en samenreiskorting niet samengaan wordt nergens gecommuniceerd. Niemand verwacht dat natuurlijk. Hoe verzinnen ze het bij NS en nog belangrijker wie verzint zo iets? Weer zo'n onbegrijpelijke OV-regel. Ik merkte het bij de NS-automaat; gelukkig had ik mijn oude persoonlijke OV-kaart nog.wie? U mag raden... Begint met Mark en eindigt met ting.
Nah, bij de Businesscard moet je met de huidige techniek ook creatief gaan zijn. De Businesscard an sich is technisch al een creatief product, er staan een aantal reisproducten op die _alle_ transacties afvangen. Daardoor is er nooit saldo nodig en worden alle transacties in de backoffice verwerkt. Samenreiskorting naast die producten laden wordt lastig.

Reageer