beantwoord

Samenreiskorting geldig bij een zakelijk abonnement op de NS-Business Card?

Ik gebruik vanuit mijn werkgever een NS Business Card met daarop een Traject Vrij abonnement. Nu wil ik binnenkort gebruik maken van een reis binnen dit traject, dus ik reis dan gratis, maar ik wil twee medereizigers met korting meenemen. Heb ik dan dus recht op de meereiskorting van 40% wanneer we na 9 uur reizen, of geldt deze korting niet bij zakelijke abonnementen?
icon

Beste antwoord door Loes 11 februari 2015, 09:40

U heeft ook gewoon recht om maximaal 3 reizigers mee te nemen met samenreiskorting, het geldt ook voor de zakelijke abonnementen op een Business Card. Du wat u wil, kan gewoon.

Bekijk origineel

6 reacties

U heeft ook gewoon recht om maximaal 3 reizigers mee te nemen met samenreiskorting, het geldt ook voor de zakelijke abonnementen op een Business Card. Du wat u wil, kan gewoon.
Welkom op het forum marloes1983!

Als je in het bezit bent van een NS-Business Card kan je inderdaad gewoon drie medereizigers met 40% korting met je mee laten reizen. Lees hier meer over het product Samenreiskorting.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten en de titel iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Deze informatie is maar deels waar. Indien de medereizigers ook een zakelijke kaart hebben kunnen zij geen gebruik maken van de samenreiskorting. De samenreiskorting is alleen op prive kaarten te laden.
Dus zakelijke reizigers met een daluren abonnement kunnen alleen particulieren meenemen met korting.
Reputatie 6
Badge +2
Joostvh schreef:

Deze informatie is maar deels waar. Indien de medereizigers ook een zakelijke kaart hebben kunnen zij geen gebruik maken van de samenreiskorting. De samenreiskorting is alleen op prive kaarten te laden.
Dus zakelijke reizigers met een daluren abonnement kunnen alleen particulieren meenemen met korting.

Dan is het wel kwalijk dat dat niet op https://www.ns.nl/producten/zakelijke-abonnementen/p/zakelijk-dal-abonnement staat. bijdragevandennis
@Dennis Dit staat wel op de site aangegeven. Dit kun je vinden onder het kopje "NS-Business Card." Er staat: Heeft u een abonnement op de NS-Business Card dan mogen er maximaal 3 mensen met 40% korting in de daluren met u meereizen. Dit is eenvoudig te regelen bij de kaartautomaat op het station.
Reputatie 6
Badge +2
Iemand vertelt dat indien de medereizigers alleen een zakelijke kaart hebben zij geen gebruik kunnen maken van de samenreiskorting. De samenreiskorting is alleen op privékaarten te laden.

Het is makkelijk te verhelpen met een extra OV-chipkaart, maar het zou wel handig zijn als dat erbij stond. bijdragevandennis

Reageer