beantwoord

Site herkent Ns-Business card niet als hoofdabonnement

Hoi,

Ik sta op het punt een 'Altijd vrij' abonnement aan te vragen. Aangezien mijn vader bij de NS werkt en dus ook beschikt over een 'Altijd Vrij' abonnement (Business-card), ging ik er van uit dat ik in aanmerking zou komen voor een zogenaamd 'Bij-abonnement'. Echter, wanneer ik zijn kaartnummer op de site in vul alszijnde 'Hoofdabonnement' geeft hij aan dat zijn kaart niet terug te vinden is in het systeem. Wanneer ik de criteria van dergelijke aanvragen voor een 'Bij-abonnement' bekijk, lijkt het mij toch dat ik hier voor in aanmerking zou moeten komen (ben immers toch echt een gezinslid)?

Ik vraag mij dus af, gaat deze regeling niet op voor personeel van NS? Wanneer dit het geval is, zijn er dan nog andere aanbiedingen voor gezinsleden van NS personeel (ouder dan 18 jaar) voor een 'Altijd-vrij' abonnement of moet ik dan het volle bedrag van 318 eu p/m aftikken?

Groetjes Lennart
icon

Beste antwoord door Leny NS 13 november 2014, 10:51

He Lennart, welkom op het forum. Ik ga het voor je uitzoeken. Zou je via een privébericht je naw- gegevens willen sturen? Je stuurt mij een privébericht door op mijn naam te klikken en dan op 'stuur bericht'. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'abonnementen'. Groet, Leny

Bekijk origineel

5 reacties

Badge
He Lennart, welkom op het forum. Ik ga het voor je uitzoeken. Zou je via een privébericht je naw- gegevens willen sturen? Je stuurt mij een privébericht door op mijn naam te klikken en dan op 'stuur bericht'. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'abonnementen'. Groet, Leny
Hoi Leny, ik heb precies dezelfde vraag. Ik heb een business card via mijn werkgever en mijn vriendin wil een altijd vrij aanschaffen als 'bijabonnement'. Is dit mogelijk? Ik hoor graag van je! Onze NAW-gegevens zitten in je inbox. Vriendelijke groet, Joris van Egmond
Reputatie 6
Badge +2
Met een NS-Business Card is er Trein Vrij en OV Vrij, niet Altijd Vrij. Ik geloof niet dat daar bijabonnementen bij mogelijk zijn.
Reputatie 6
Badge +1
Is er ooit een zinnig antwoord gevonden op deze vraag? Ik zou denken dat er idd geen bijabonnementen mogelijk zijn bij een businesscard. De reiziger is dan wel een particulier persoon, maar de abonnementhouder is eigenlijk het bedrijf, en niet de reiziger.
Reputatie 1
Badge
Heel merkwaardig dat NS blijkbaar niet eens de voorwaaren voor eigen personel kent. Maar helaas schijnt er daarmee met die verd..de sjip zoveel veranderd te zijn, dat kennis van oude regelingen niet meer gelden.
Het was zo, dat familieleden van al langer in dienst zijnd personeel een erg goedkoop ABO konden krijgen/bestellen. Dat moest via dat personeelslid verlopen, wat uiteraard nogal logisch is. Dito bij vrijwel alle busbedrijven.
Als lennart nog steeds geen antw heeft, dan raad ik hem aan dat zijn pa het voor hem navraagt via personeelszaken.

Reageer