beantwoord

Station wederom voorbij gereden

Toon eerste bericht

138 reacties

Reputatie 7
Badge
station Fluelen ligt op een plek met veel afleiding, stoomveerboot, prachtig uitzicht over het meer (als je uit de bergen komt, veel zon
Wel Zwitserse info, maar foutief. Daar ging het om.
Op gevoelig zijn voor afleiding wordt een machinist zeer uitvoerig getest, de vigilante test.
Reputatie 7
Badge +3
Als de rest van het artikel wel klopt, dan betreft het een vergelijkbare situatie als Almere Buiten, veranderde dienstregeling, voorheen stopte die trein daar niet, en moesten de machinisten nog "wennen". Dan is de reden in ieder geval bekend en kan er gekeken worden hoe dit te voorkomen.
Nou verzin een werkbare oplossing voor Almere Buiten en je ontvangt veel roem.
Buiten de door mij eerder aangegeven "oplossingen" wordt het moeilijk.
Reputatie 7
Badge
Als machinist-peter het allemaal zo goed weet, kan NS hem op dit traject vast inroosteren. Probleem opgelost.
Zoals mijn onderschrift aangeeft ben ik geïnteresseerd in spoorse regelgeving, ik hoopte op een goede tip.
Haha, mijn huidige werk kent al een redelijk vaste planning.
Dan zou ik toch willen beginnen met een goede analyse waar, wanneer, door wie en onder welke omstandigheden. Is het te koppelen aan bepaalde roosters of diensten, tijden, omstandigheden, et cetera.

Er is een hoop mogelijk in niet-kritische systemen zoals de TimTim-omgeving. De notificaties die een tijd pro-actief zijn gegeven voor Almere Buiten zijn daar een voorbeeld van.
Interresante reactie Henk. Denk echter dat je met je analyse weinig verder komt. Zou mij bv erg verbazen als personeel uit een bepaald rooster vaker het station voorbij rijdt dan uit een ander rooster. Een standplaats welke er vaker rijdt weet het, een standplaats welke er minder rijdt let beter op de tijdtafel.

In de Tim-Tim omgeving zou je er wat mee kunnen, maar gebruik van de Tablet is zover ik weet geheel op vrijwillige basis ivm met de veiligheid enz.
Overigens is het dan de vraag of het juist is om één bepaalde stop dan meer onder de aandacht te brengen dan een andere stop.
Ik denk dan even aan een ander topic met Diemen-Zuid. Die dan ook extra aandacht ?
Reputatie 7
Badge +3
Inderdaad Henk. Er wordt tegenwoordig van alles gemeten, op de ProRail site kun je zo de punctualiteit zien, en
op https://vertraagd.com/ kun je ook veel zien.
Zijn voorbij gereden stations en/of te vroeg vertrokken treinen dan niet op een goede manier te meten en dan te analyseren?

Met Almere Buiten ging het volgens mij toch best wel een tijdje goed, jammer dat het gister toch een keer mis ging.
Interresante reactie Henk. Denk echter dat je met je analyse weinig verder komt.
Daar komen we maar op een manier achter helaas, bij voorbaat al afschieten levert zeker niks op, terwijl de investering a.d.h.v. reeds beschikbare data niet groot hoeft te zijn.

Ik denk dan even aan een ander topic met Diemen-Zuid. Die dan ook extra aandacht
Daarom zou ik juist meer inzicht willen in het precieze probleem, om goed te kunnen achterhalen of er bepaalde stops zijn die om een bepaalde reden relatief vaak worden overgeslagen. Afhankelijk van de reden kan je daar bepaalde maatregelen treffen.

@Momo GPS-posities, eventueel gemengd met treinposities en MTPS brengt je al een heel eind. Ritinfo is er ook, dus je weet waar trein x op tijd y had moeten stoppen.
Reputatie 7
Badge +3
Omdat het hier om menselijke fouten gaat zou een machinist zo snel mogelijk na de fout geïnterviewd moeten worden. Dat ligt misschien wat gevoelig maar het kan ander licht op de situaties werpen dan puur meetgegevens. Wellicht zit het in zoiets simpels als een onduidelijk dienstkaartje.
Badge +3
Er is een hoop mogelijk in niet-kritische systemen zoals de TimTim-omgeving. De notificaties die een tijd pro-actief zijn gegeven voor Almere Buiten zijn daar een voorbeeld van.
Haha, TimTim en TomTom zoals de tweeling Coronel, die van AllSecur :?
Aan de voorwaarden te zien... Huur ze maar in!

Reputatie 7
Badge +3
@Henk
Iedereen kan zo op bv Treinposities binnen een beperkte tijdperiode zien of een trein ergens gestopt heeft of hoe laat deze is vertrokken.
Jij hebt zelf die informatie ook en kan dan verder terug kijken.
En dat is natuurlijk hartstikke leuk, maar ik vind het eerlijk gezegd een taak van de vervoerder en ProRail om dit te meten.
Omdat het hier om menselijke fouten gaat zou een machinist zo snel mogelijk na de fout geïnterviewd moeten worden. Dat ligt misschien wat gevoelig maar het kan ander licht op de situaties werpen dan puur meetgegevens. Wellicht zit het in zoiets simpels als een onduidelijk dienstkaartje.
Dat is inderdaad precies de kant die ik op zou willen, met als eerste begin het detecteren van dit soort fouten an sich en daarmee snel intern melding kunnen maken. Daarna inderdaad meer informatie over waarom het voorgevallen is en kijken of daar verbetering mogelijk is.
Reputatie 7
Badge +3

Haha, TimTim en TomTom zoals de tweeling Coronel, die van AllSecur :?
Aan de voorwaarden te zien... Huur ze maar in!

Laat die Coronel tweeling maar lekker autootjes rijden.
TimTim staat voor Tablet met Informatie voor Machinisten over Trajecten, Infrastructuur en Materieel (heb ik ook maar ergens vandaan).
Reputatie 7
Badge
.TimTim staat voor Tablet met Informatie voor Machinisten over Trajecten, Infrastructuur en Materieel (heb ik ook maar ergens vandaan).
TimTim is de Macron om de CAO aan te passen:?
Badge +3
TimTim staat voor Tablet met Informatie voor Machinisten over Trajecten, Infrastructuur en Materieel (heb ik ook maar ergens vandaan).
Er komt elke dag parate kennis in mijn hoofd bij Momo, maar dat wist ik niet dus dank :8

Als mijn hoofd nou 2 keer zo groot was, zou er dan wel meer RAM in passen :?
Nou ja, in ieder geval weer veel minder haar sinds vanmiddag, maar dat is de schuld van Theo de Wit (kapper dus) 😃
Reputatie 7
Badge
@Momo GPS-posities, eventueel gemengd met treinposities en MTPS brengt je al een heel eind. Ritinfo is er ook, dus je weet waar trein x op tijd y had moeten stoppen.
Net als de TomTom kan er toch bij naderen van station een melding komen " u nadert uw bestemming, of uw ontslag"🆒
Reputatie 7
Badge +3
Eenmaal voorbij gereden komt de melding "Keer om" 😳
zou er dan wel meer RAM in passen :?
https://downloadmoreram.com/

Moet bij RAM eerst altijd aan het Mobitex-netwerk denken. Uit de tijd dat semafonie ook nog hip was..... Noemt @klant_Jac me weer oud :(

@klant_Jac hierboven:
Maar dan wel inclusief die 'Neef Stanley' stem van vroeger, was dat niet een Antiliaan? Maar zonder gekheid, je zou ook dat hulpmiddel in kunnen zetten inderdaad. Het is relatief eenvoudig en zeker de moeite waard om eens te onderzoeken.
Reputatie 7
Badge +3

Als mijn hoofd nou 2 keer zo groot was, zou er dan wel meer RAM in passen :?

Oh, jij wil graag Mr Brain zijn?

Badge +3
Hou van jullie (nou ja, de 'you know who you are' weten dat) dus I rest my case... Nerds!

Oh wacht, het wat niet eens my case maar ik las toevallig reacties #4 en #12 en toen vond ik het leuk.
Dank dus voor #43-46... ik lig dubbel of anders vouw ik mijn kussen wel om mijn oren 🙂
Badge +3
Eenmaal voorbij gereden komt de melding "Keer om" :$
Ooit nog Giel Beelen op mijn TomTom 5 (hele oude Nokia maar wel GPS dus)

"Ga hier naar rechts... niet te extreem" was de tekst voor "flauwe bocht naar rechts", en "Indien mogelijk.. KEER OM" kwam vaak voorbij (dat was 2005 of zo trouwens). Voor de Nokia old school liefhebbers.. https://stack.funkyvibes.nl/s/hI930pOZwwmB9RB (Je hebt er niks aan als je VIF editor niet kent en geen Nokia hebt)!

De aankomst .VIF en .CHK was wel leuk, daar een MP3 van gemaakt en die vind je hier dus.

Heerlijk off topic maar memories dus.. 🙂
Badge +3
Moet bij RAM eerst altijd aan het Mobitex-netwerk denken. Uit de tijd dat semafonie ook nog hip was..... Noemt @klant_Jac me weer oud :(

@klant_Jac hierboven:
Maar dan wel inclusief die 'Neef Stanley' stem van vroeger, was dat niet een Antiliaan? Maar zonder gekheid, je zou ook dat hulpmiddel in kunnen zetten inderdaad. Het is relatief eenvoudig en zeker de moeite waard om eens te onderzoeken.

Ik ben blij met https://downloadmoreram.com dat was percies wat ik wilde voor de lach van de dag !!!

Dank je Henksimon Astley! Als ik het beste antwoord mocht kiezen voor de vraag in dit topic dan zou het ³45 zijn (nou ja dat hekje boven de 3 dus) :P

Ik ben trouwens een www.waze.com editor geworden dus als je die app toevallig hebt en je navigatie stuurt je ergens anders heen dan laat maar weten graag! Treinen doen we bij Waze (nog) niet aan, Google en 9292 doen dat wel, min of meer ...
Badge +3
...

Reageer