beantwoord

Station wederom voorbij gereden

Toon eerste bericht

138 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Die stopt daar normaal toch niet? Extra treinen vandaag voor Koningsdag dan?
Toch maar weer die vlag ophangen die daar lange tijd gehangen heeft om wel te stoppen op Best 😃
Een spandoek ophangen om machinisten te waarschuwen waar te stoppen.
Waar is het vakmanschap gebleven en de tijd dat men gewoon op de tijdtafel keek !
Reputatie 7
Badge +3
Misschien had 'ie gewoon zelf moeten rijden 😆
Een spandoek ophangen om machinisten te waarschuwen waar te stoppen.
Waar is het vakmanschap gebleven en de tijd dat men gewoon op de tijdtafel keek !

Die heeft er simpelweg gehangen voor Best (dacht ergens bij Boxtel) omdat een bepaalde serie treinen daar steeds vergat te stoppen na een wijziging in de dienstregeling. Dat was nog in de tijd dat men met de papieren tijdtafel reed en de railpocket 😃
Reputatie 7
Badge +3
Zijn er dan voor het Supersized Kingsday Festival extra stops gepland in Best? Dat is dan een beetje lullig voor die festivalgangers. Want ook de 836 die vandaag extra in Best had moeten stoppen is daar met 145 km/u voorbij geraasd. Niet best in Best.
Badge +3
Die stopt daar normaal toch niet? Extra treinen vandaag voor Koningsdag dan?
Klopt, vanaf 11:00 stoppen de intercity's vanaf 11:00 ook in Best
https://www.ovtijden.com/avtdag/BET/20180427

Overigens heeft robehv1991 zijn tweet toch maar verwijderd, want hij kreeg de wind van voren haha :P

Maar we hebben (leve Tweetdeck) de historie nog.... (eerste reactie staat onderaan, en ^KI to the rescue) :D

Er is een speciale dienstregeling vandaag waarbij een aantal stations vandaag niet worden aangedaan vanwege de veiligheid of op aangeven van politie/gemeente en andere stations wordt meer gestopt.

Dit is weer afwijkend op het normale en dan moet je daar dus extra alert op zijn en moet dit natuurlijk ook kenbaar gemaakt zijn en ik ben bang dat het aan dat laatste ligt en het de mcn niet is opgevallen op zijn tijdtafel.
Badge +3
Die heeft er simpelweg gehangen voor Best (dacht ergens bij Boxtel) omdat een bepaalde serie treinen daar steeds vergat te stoppen na een wijziging in de dienstregeling. Dat was nog in de tijd dat men met de papieren tijdtafel reed en de railpocket :D
Herinner me ook nog wel een tijdelijke (intercity!) stop ergens in Liempde (tussen Best en Boxtel ergens) voor een of andere landbouwbeurs.

Geïmproviseerd perron erbij, leek wel een militaire oefening :P
Maar daar gebeurt het dus 😅
Begrijpelijk in dit geval, maar toch..
Trein 1138 volle vaart door Best terwijl die daar had moeten stoppen.
Bron: Tweet

[edit] De Tweet is door de oorspronkelijke poster verwijderd.[/edit]

https://twitter.com/robehv1991/status/989813414716497921

ook de 836 die vandaag extra in Best had moeten stoppen is daar met 145 km/u voorbij geraasd.

Met 145 km/h nog wel !
Wat is daar de baanvaksnelheid ?
Reputatie 7
Badge +3
Geen idee wat de baanvaksnelheid is daar, interesseert me niet.
Jij bent toch liefhebber van spoorse regelgeving?

Maar dit dus:

Badge +3
Geen idee wat de baanvaksnelheid is daar, interesseert me niet.
Jij bent toch liefhebber van spoorse regelgeving?

Maar dit dus:

140 inderdaad maar station Best ligt ondergronds dus dan krijg je wat extra snelheid 'bergaf met wind in de rug en een trekpleister ervoor..' 😛 Je merkt het zelfs aan je oren (zoals in een vliegtuig) dat je daalt en daarna weer opstijgt. Zal in Delft ook wel zo zijn, maar daar wordt natuurlijk braaf gestopt 🤔

ERTMS/ETCS staat op dat traject ook wel 160 km/u (of zelfs 200) toe denk ik zomaar...

Overigens was de extra stop in Best (van de 1100) voor de mensen die graag naar Breda wilden omdat Radio 538 daar een evenement had op Koningsdag. Prima keuze om dan de IC op Best te laten stoppen, doen ze ook als daar een (nogal grote) kermis is...

Filmpje!
Robert B schreef:
Je merkt het zelfs aan je oren (zoals in een vliegtuig) dat je daalt en daarna weer opstijgt. Zal in Delft ook wel zo zijn.

Dat je het rijden door een tunnel merkt aan je oren zal toch niet liggen aan het feit dat je een tiental meters naar beneden gaat en weer om hoog.
Dat heeft een heel andere oorzaak.
Als compensatie voor Best begreep ik vandaag dat er ook aardig wat collega's teveel gestopt zijn tijdens hun dienst op Koningsdag. Zo waren er op sommige trajecten halte's vervallen op Koningsdag op last van gemeente/politie (vaak vanwege activiteiten of i.v.m. veiligheid) maar hier is per ongeluk wel gestopt uit gewoonte 😃 😃

Dus het kan ook andersom.

@ Robert B - ERTMS bij Best ?
Badge +3

Dat je het rijden door een tunnel merkt aan je oren zal toch niet liggen aan het feit dat je een tiental meters naar beneden gaat en weer om hoog.

Vertel.... want voor mijn oren voelt het als een 'luchtzak', en natuurlijk is de luchtdruk in een tunnel niet veel hoger dan boven de grond.

Hoe dan ook, ik merk het aan mijn oren, en ben niet de enige denk ik.
Badge +3
@ Robert B - ERTMS bij Best ?
Ja, en volgend over een paar weken is Eindhoven - Weert aan de beurt..
https://www.prorail.nl/omwonenden/werkzaamheden
Ik lees alleen 'vervangen treinbeveiliging' maar ik lees niets over ERTMS ?

Bij vervangen denk ik ook niet aan ERTMS omdat we in Nederland niet zonder ATB in het conventionele spoor de treinen kunnen laten rijden.

Maar als het wel zo is dat er ERTMS wordt aangelegd is dat een nieuwtje voor mij, ik kom er zelf niet dus ben er ook niet geheel van op de hoogte.
Reputatie 7
Badge +3
Als compensatie voor Best begreep ik vandaag dat er ook aardig wat collega's teveel gestopt zijn tijdens hun dienst op Koningsdag. Zo waren er op sommige trajecten halte's vervallen op Koningsdag op last van gemeente/politie (vaak vanwege activiteiten of i.v.m. veiligheid) maar hier is per ongeluk wel gestopt uit gewoonte 😃 :D
Stonden er dan uit gewoonte ook reizigers te wachten op dat station die het geluk hadden dat er per ongeluk gestopt werd? 😅

Maar worden machinisten er bij zo'n speciale dienstregeling niet op één of andere manier extra alert op gemaakt om ergens extra of juist niet te stoppen? Juist vanwege de gewoonte.
Niet gehoord of er ook mensen stonden te wachten aangezien er een hoop lol om was vanmorgen juist door het teveel stoppen natuurlijk. Dit omdat de klachten meestal gaan over vergeten te stoppen 😃 😃
Dit was op een sprinter traject waar elke halte een stop is en dan mocht je er nu 2 overslaan, macht der gewoonte dat je dan toch stopt.

Je wordt geacht goed naar je dienstkaartje/tijdtafel te kijken op dit soort bijzondere dagen en natuurlijk ook vooraf te kijken naar eventuele wijzigingen t.o.v. de normale dagen.
Badge +3
Ik lees alleen 'vervangen treinbeveiliging' maar ik lees niets over ERTMS ?

Bij vervangen denk ik ook niet aan ERTMS omdat we in Nederland niet zonder ATB in het conventionele spoor de treinen kunnen laten rijden.

Maar als het wel zo is dat er ERTMS wordt aangelegd is dat een nieuwtje voor mij, ik kom er zelf niet dus ben er ook niet geheel van op de hoogte.

Ik doe ook maar een gok, maar die werkzaamdeden zijn al lang gaande.

Ik zie dagelijks (als taxi chauf) ongeveer 20 keer een overgang in Eindhoven, Geldrop, Helmond met rood/witte hekken langs het spoor en mensen met hesjes die van alles of eigenlijk helemaal niets (zichtbaars) aan het doen zijn... :P

Iets met rode en blauwe buizen naast het spoor.. 😃
Zou van alles kunnen zijn ik heb geen idee, vroeg me ook al af of er daar misschien nog seinen aangepast worden naar ATB-vv want daar zijn ze ook nog her en der mee bezig.

Afwachten dus wat er veranderd wordt ...

Vertel.... want voor mijn oren voelt het als een 'luchtzak', en natuurlijk is de luchtdruk in een tunnel niet veel hoger dan boven de grond.

Hoe dan ook, ik merk het aan mijn oren, en ben niet de enige denk ik.

De oorzaak is dat de trein met grote snelheid de krappe tunnelbuis vult, de aanwezige lucht moet ergens naar toe en luchtdruk wordt kortstondig hoger.
Hoe smaller de buis, des de groter de kans op dit verschijnsel. De Drontermeertunnel is daar een mooi voorbeeld van. Vele reizigers klagen daar over pijn in de oortjes.
Tunnel Best kun je niet vergelijken met de Drontermeertunnel dit zijn compleet andere situaties.
145 is gewoon GPS-afwijking i.c.m. een paar slechte metingen, gebeurt heel veel. Hanteer een paar km/h marge, maak van die mug geen olifant alsjeblieft.

Ik vond SGM dat 320KM/h doet veel leuker. Was helaas ook een slechte meting 😕

Reageer