beantwoord

Station wederom voorbij gereden

Toon eerste bericht

138 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hé Henk, weer achter je haardvuurtje vandaan gekomen? 🔥
Dacht die SGM soms dat 'ie een Eurostar was, haha
Nee, ik wacht een beetje op het moment dat de camera's van Candid Camera tevoorschijn komen hier op het forum. Voel me niet echt geroepen momenteel om nog actief aan topics bij te gaan dragen, maar dit wilde ik wel even kwijt. Heb kort nadat treinposities openbaar werden al eens geopperd dat het mij niet zou verbazen als binnen de kortste keren de Telegraaf een item heeft "Machinisten rijden stelselmatig te hard, LEVENSGEVAARLIJK!". Afkloppen......... 🙂
JBa schreef:

Tunnel Best kun je niet vergelijken met de Drontermeertunnel dit zijn compleet andere situaties.

Maar het natuurkundige verschijnsel is precies hetzelfde. De luchtdruk loopt sterk op door de trein welke de lucht wegdrukt.
Inderdaad is de Best tunnel fors ruimer dan de Drontermeertunnel.
Deze luchtdrukproblemen zijn er bv ook in Delft, (stationshal) daarom mogen treinen er niet op volle snelheid er door heen.
Daarbij kun je de tunnelbuis van Delft weer beter vergelijken met de tunnelbuis van de Drontermeertunnel dan Best al heeft Delft natuurlijk het station in de tunnel en de Drontermeertunnel weer niet. Daarbij is het enige probleem op Delft een draaideur en niet de stationshal verder.

Als een tunnel breder is treedt dit verschijnsel veel minder op en laat tunnel Best nu eens breder zijn ....

Ik zou als ik jou was eens een rondje gaan reizen en de tunnels eens met elkaar vergelijken.
Reputatie 7
Badge +2
En die draaideuren van station Delft zijn kort na de ingebruikname van de tunnel verwijderd. Zo'n 2 jaar geleden werd gemeld dat de deuren weer teruggeplaatst zouden worden maar dat is nog steeds niet gebeurd.

Op het perron merk je overigens wel wat van die luchtdruk. Ga maar eens bij spoor 2 op het bankje het dichtst bij de noordelijke tunnelingang zitten. Nog voor je een binnenkomende trein kan zien of horen merk je het al aan de wind 😁
JBa schreef:

Daarbij is het enige probleem op Delft een draaideur en niet de stationshal verder.

Als dat echt het enige probleem is te Delft, waarom is er dan al 2 jaren een flinke snelheidsbeperking in de tunnel voor alle treinen, terwijl de draaideuren al twee jaren verwijderd zijn (en voorlopig ook niet terugkomen) ?
JBa schreef:

Ik zou als ik jou was eens een rondje gaan reizen en de tunnels eens met elkaar vergelijken.

Binnen enkele weken zoveel opdrachten gehad van je, sorry dat gaat mij niet allemaal lukken.
Moest al:

- Me verdiepen in de manier van wegleren.
- Op groot station kijken naar de treinenloop.
- Keuring machinist doen.
- Opleiding machinist doen.
- Rondje NL doen per trein
- Tunnels bekijken

Hoe veel tyd krijg ik ervoor (ha ha) ?
Iemand die zich zo geweldig vindt dat hij zichzelf continu liked en alles weet van en rondom het spoor, regels en wetgeving heeft mij toch niet nodig om hier antwoorden op te geven ??? Daarnaast als ik ergens een antwoord op geef dan weet jij het altijd toch beter of is het volgens jou anders dus ik zie geen enkele reden om hier antwoorden op te gaan geven.
Reputatie 1
Vanochtend reden 2 treinen vanuit Veenendaal station Vaartsche Rijn voorbij zonder te stoppen. Zal wel iets met die seinstoring te maken hebben, maar nul komma nul communicatie hierover. Niet in de app, niet op het instapperron, niet in de trein.
Toevallig nog een tijdstip of treinnummer ter info ?

Reden ze hierbij wel langs het perron of via de perronloze sporen ?
Reputatie 1
Ik zat in de trein die rond 8.45 op Vaartsche Rijn moest zijn, mijn collega die van een kwartier eerder.
Reputatie 7
Badge +2
Ik zie daar nog een melding van op Twitter
https://twitter.com/NS_online/status/991225156650651648
Iemand die wel heel onfortuinlijk was, ging van het volgende station weer terug en weer voorbijgereden.

OVtijden geeft wel meerdere ritten als niet rijdend en klik je op zo'n rit zelf dan ontbreekt Vaartsche Rijn in het lijstje, net als Utrecht Zuilen.
https://www.ovtijden.com/avtdag/UTVR/20180501/

Zoals MFW al aangeeft heeft dit waarschijnljk te maken met de seinstoring alleen zou wat communicatie hierover wel op zijn plaats zijn.

Edit: bij de update van 10.27 wordt dit duidelijker aangegeven

Van en naar Utrecht Zuilen kunnen er geen treinen stoppen door een seinstoring.
De extra reistijd is meer dan 60 minuten.

AdviesEr rijden stopbussen tussen Maarssen, Utrecht Zuilen en Utrecht Centraal.

Treinmaatregelen

• Sprinter 7300 Veenendaal C. - Utrecht C. - Breukelen stopt niet in Utrecht Zuilen en Utrecht Vaartsche Rijn
  • Sprinter 7400 Amsterdam C. - Utrecht C. - Rhenen stopt niet in Utrecht Zuilen en Utrecht Vaartsche Rijn

Badge +3
Robert B schreef:

JBa schreef:

@ Robert B - ERTMS bij Best ?

Ja, en volgend over een paar weken is Eindhoven - Weert aan de beurt..
https://www.prorail.nl/omwonenden/werkzaamheden

De werkzaamheden aan de treinbeveiliging betreffen het vervangen van traditionele relaisbeveiligingssystemen door moderne interlocking-systemen, niet het uitrollen van ERTMS.

Dat laatste laat nog wel even op zich wachten, zoals te zien is in onderstaande tabel, afkomstig uit de Kamerbrief over uitrolstrategie ERTMS uit 2016 (en daarin al "een voorlopige en zeer indicatieve planning" genoemd):

Reageer