beantwoord

Station wederom voorbij gereden

Goedemiddag, zojuist is de intercity mijn station Almere Buiten voor de zoveelste keer voorbij gereden en moest ik opnieuw bij Lelystad uitstappen en de trein terug pakken. Resultaat: half uur later thuis.

Nu is dit niet de eerste keer. Zeker 9 a 10 keer is dit gebeurt in anderhalf jaar tijd.

Nu heb ik een zakelijk abonnement dus financieel ga ik er niet op achteruit. Maar 10 keer een half uur is wel 5 uur, meer dan een halve werkdag.

Hoe krijg ik dit terug?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 13 april 2018, 21:42

Hallo dave1975,

Vervelend dat dit je vandaag (weer) is overkomen. Ik heb er direct een melding van gemaakt. Wat betreft de extra kosten, hierin kom je inderdaad in aanmerking voor onze regeling voor Geld Terug bij Vertraging. Hier lees je daar meer over. Hoe vervelend het ook is, kan ik je helaas geen andere vergoeding aanbieden. Ik wil je wel bedanken dat je dit hier meldt!
Bekijk origineel

138 reacties

Badge +3
Inbreken :?
Gok autocorrect op terugsteken 🙂
Inbreken :?

Fijn, eindelijk loon naar werken voor mij 😃
Reputatie 7
Badge +3
Zo te zien inderdaad de 5766. Was daarna 2 minuten te vroeg op Duivendrecht maar daar wel langer gewacht om weer keurig op tijd te vertrekken.

Reputatie 7
Badge +3
Eenmaal voorbij gereden komt de melding "Keer om" 😳
zou er dan wel meer RAM in passen :?
https://downloadmoreram.com/

Moet bij RAM eerst altijd aan het Mobitex-netwerk denken. Uit de tijd dat semafonie ook nog hip was..... Noemt @klant_Jac me weer oud :(

@klant_Jac hierboven:
Maar dan wel inclusief die 'Neef Stanley' stem van vroeger, was dat niet een Antiliaan? Maar zonder gekheid, je zou ook dat hulpmiddel in kunnen zetten inderdaad. Het is relatief eenvoudig en zeker de moeite waard om eens te onderzoeken.
Reputatie 7
Badge +3

Als mijn hoofd nou 2 keer zo groot was, zou er dan wel meer RAM in passen :?

Oh, jij wil graag Mr Brain zijn?

Badge +3
Dit hele topic is een verkapt pleidooi voor een meer lijngebonden of regiogebonden inzet van het personeel. Hoe vaker je ergens rijdt, hoe beter de wegbekendheid.

Een ander punt is briefing van het personeel voor aanvang van de dienst. Het zou kunnen helpen wanneer het werkplan van de dienst voor aanvang kort wordt doorgenomen met een andere medewerker. Wanneer bijvoorbeeld bekend is dat Almere Buiten wel eens wordt overgeslagen dan zou het kunnen helpen wanneer iemand voor de dienst te horen krijgt dat er moet worden opgelet tijdens rit nummer x omdat in Almere Buiten gestopt moet worden.
Reputatie 7
Badge +3
Gister nog een rare, wordt er speciaal een extra trein ingezet van Rotterdam Stadion naar Dordrecht, slaat deze Lombardijen en Barendrecht over, terwijl deze daar wel had moeten stoppen. Melding kwam van iemand die er Barendrecht uit had gemoeten.
Was deze::
https://www.ovtijden.com/arnu/rl/28823/2018-04-15T16:48:00+0200
Te laat doorgehad dat hij moest stoppen, heeft nog wel een remming ingezet maar zag dat het kansloos was.

Nabij Wolfheze kreeg deze trein eerst een geel sein en vervolgens een rood sein gok ik aan de hand van de snelheidstabel van de trein 🙂
Badge +3
Zit je nu werkelijk 24 uur per dag te zoeken naar treinen welke een station voorbij rijden.
Van mij mag je, maar het lijkt me zo'n troosteloos leven.

Zat je zelf in deze trein ?

Je kan je ook afvragen waarom hij wel gestopt is station Wolfheze ?

Nee, nee en ja.

Voor wat betreft de eerste nee... Ik zag het toevallig voorbij komen in mijn @NS_online kolommetje op TweetDeck. Zit muziek te luisteren, administratie te doen, stukje ander forum/chat moderatie te doen en nog wat andere dingen op de PC, vandaar. Toeval dus, ik ga er echt niet op zoeken (dus de door mij hier geposte incidenten zijn maar een tipje van de ijsberg, ik moet het echt toevallig live zien..)

Door mijn Twitter activiteiten (en vaak goede opmerkingen/antwoorden/suggesties) heeft Thomas NS me een jaartje of zo geleden gevraagd om hier in het forum ook bij te dragen. Bij deze 😃
Tsja, bedankt voor de uitleg.
Hoeveel keer zouden alle NS treinen samen, stoppen op één dag.
Dan staat de score gelijk in een ander daglicht, ook al is elke voorbij rijden station er natuurlijk één te veel.
[quote=Robert B]Door mijn Twitter activiteiten (en vaak goede opmerkingen/antwoorden/suggesties) heeft Thomas NS me een jaartje of zo geleden gevraagd om hier in het forum ook bij te dragen. Bij deze :D

En daar zijn we je nog steeds erg dankbaar voor, Robert!
Reputatie 7
Badge +3
Misschien had 'ie gewoon zelf moeten rijden 😆
Reputatie 7
Badge +3
Zijn er dan voor het Supersized Kingsday Festival extra stops gepland in Best? Dat is dan een beetje lullig voor die festivalgangers. Want ook de 836 die vandaag extra in Best had moeten stoppen is daar met 145 km/u voorbij geraasd. Niet best in Best.
Begrijpelijk in dit geval, maar toch..
Trein 1138 volle vaart door Best terwijl die daar had moeten stoppen.
Bron: Tweet

[edit] De Tweet is door de oorspronkelijke poster verwijderd.[/edit]

https://twitter.com/robehv1991/status/989813414716497921

ook de 836 die vandaag extra in Best had moeten stoppen is daar met 145 km/u voorbij geraasd.

Met 145 km/h nog wel !
Wat is daar de baanvaksnelheid ?
Robert B schreef:
Je merkt het zelfs aan je oren (zoals in een vliegtuig) dat je daalt en daarna weer opstijgt. Zal in Delft ook wel zo zijn.

Dat je het rijden door een tunnel merkt aan je oren zal toch niet liggen aan het feit dat je een tiental meters naar beneden gaat en weer om hoog.
Dat heeft een heel andere oorzaak.
Ik lees alleen 'vervangen treinbeveiliging' maar ik lees niets over ERTMS ?

Bij vervangen denk ik ook niet aan ERTMS omdat we in Nederland niet zonder ATB in het conventionele spoor de treinen kunnen laten rijden.

Maar als het wel zo is dat er ERTMS wordt aangelegd is dat een nieuwtje voor mij, ik kom er zelf niet dus ben er ook niet geheel van op de hoogte.
145 is gewoon GPS-afwijking i.c.m. een paar slechte metingen, gebeurt heel veel. Hanteer een paar km/h marge, maak van die mug geen olifant alsjeblieft.

Ik vond SGM dat 320KM/h doet veel leuker. Was helaas ook een slechte meting 😕
Als je meer informatie kunt verstrekken over de trein zoals bijvoorbeeld het treinnummer of anders tijdstip en plaats vertrek en aankomsttijd op Almere Buiten dan kan een moderator dit doorzetten.

Spijtig dat dit wederom gebeurt na alle actie die de NS hier al voor heeft ondernomen.
De trein vertrok om 15.56 van amsterdam zuid en had om 16.24 bij Almere buiten moeten zijn.

Ritnummer (volgens de ns app) is 2446
Hiermee kunnen ze het doorzetten naar de juiste standplaats om er daar nog eens extra aandacht aan te besteden in de richting van de machinisten en het uiteraard kenbaar te maken bij de desbetreffende machinist.

Jammer ook dat er geen gebruik is gemaakt om dan alsnog op Oostvaarders te stoppen om hier een overstap naar de sprinter naar Hoofddorp te maken. Dan is er weliswaar nog wat vertraging maar minder dan door te rijden naar Lelystad.
Reputatie 7
Je komt in aanmerking voor geld terug bij vertraging en de kosten voor het inbreken kunnen worden gedeclareerd. Een andere vergoeding is niet mogelijk
Mijn werkgever betaald mijn abonnement dus aan geld terug heb ik niets. Zie liever dat NS bijvoorbeeld een goedmakertje biedt, zoals een dagkaart of zo, want iedere keer een half uur te laat thuis loopt al snel op.

Reageer