beantwoord

Studeren met business card?

• 24 juni 2019
  • 10 reacties
  • 517 Bekeken

Mijn vader werkt bij ProRail en kreeg daarom voor zijn kinderen Business Cards. Ik word dit jaar 18 en ga ook dit jaar studeren. Is het verstandig om het studentenreisproduct aan deze kaart te koppelen of kan ik beter een nieuwe persoonlijke ov-chipkaart aanvragen hiervoor?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 24 juni 2019, 16:10

Goedemiddag Gonimacaroni en welkom bij de NS Community!

Deze combinatie is helaas niet mogelijk. Het studentenreisproduct is namelijk een consumentenproduct, waardoor het ook op een persoonlijke OV-chipkaart geplaatst moet worden. Een studentenreisproduct zal daarom niet op een zakelijke kaart geplaatst kunnen worden.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het koppelen aan een Businnescard van een SRP kan helaas voor u niet. Het wordt een aparte kaart. Informeert u even of de persoonlijke kaart van het SRP u verstrekt wordt, voor u hem aanschaft. Met een SRP reist u vrij of op saldo, en het is een ander concept dan de BC.
Goedemiddag Gonimacaroni en welkom bij de NS Community!

Deze combinatie is helaas niet mogelijk. Het studentenreisproduct is namelijk een consumentenproduct, waardoor het ook op een persoonlijke OV-chipkaart geplaatst moet worden. Een studentenreisproduct zal daarom niet op een zakelijke kaart geplaatst kunnen worden.
Badge
Als Prorail dezelfde voorwaarden hanteert voor de BC kaart als de NS dan vervalt je BC kaart na 1 oktober nadat je 18 jaar bent geworden, het is dus wel even belangrijk om een en ander te controleren in de voorwaarden van de BC kaart van Prorail.
Badge +3
Ik zou het gewoon proberen, goede kans dat het gewoon lukt (mits de kaart nog geldig is natuurlijk).

Werkt het niet, dan koppel je het SRP eenvoudig aan een andere persoonlijke kaart.

Een business card is immers gewoon een normale ov-chipkaart maar heeft alleen een ander uiterlijk.
In principe zou het geblokkeerd moeten worden, al blijkt die blokkade niet altijd, overal correct geïmplementeerd. Ik zou het afraden. Als het een PR kaart voor kinderen is, is hij toevallig zonder foto, of is dat tegenwoordig anders?
Badge +3
Oh ja, dat van die foto had ik over het hoofd gezien...

Goeie, want bij een versleten foto doet men vaak ook al moeilijk bij controle in de trein. Die moet er dus echt op staan.

Het beste is dus om gewoon ruim op tijd een nieuwe persoonlijke kaart te kopen voor € 7,50. Levertijd kan namelijk wel langer zijn dan de beloofde week, en bij DUO kan je niet meer declareren als je kaart te laat is.
Ook met foto zou ik het afraden overigens. Het hoort niet te kunnen* en kan voor vragen of (vervelende) discussies zorgen.

* Technisch kan het idd wel en ik heb het meermaals gedemonstreerd, maar er is altijd afgeraden om het in de praktijk te gebruiken. Businessrules zouden het moeten tegenhouden.
Reputatie 6
Badge
Juist, maar dat gaf @Stijn NS ook al aan.
Waarom niet gewoon de geadviseerde en juiste route bewandelen.
Dus een persoonlijke OV chipkaart met foto en daar het SRP opzetten.
Een beetje achtergrondinformatie kan geen kwaad, @AbbeyRoad 😉
Juist, maar dat gaf @Stijn NS ook al aan.
Waarom niet gewoon de geadviseerde en juiste route bewandelen.
Dus een persoonlijke OV chipkaart met foto en daar het SRP opzetten.

Zou je toe kunnen lichten op welke passage uit welke reactie je precies reageert? Ik mis even welk punt je wil maken.

Reageer