beantwoord

Taxi boeken met de NS Business Card

• 9 januari 2017
  • 2 reacties
  • 913 Bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij wil ik graag een opmerking maken over het systeem m.b.t. de boekingen voor de taxi in https://www.ns.nl/mijnnszakelijk/wicket/page?9

Inline afbeelding 1

De prijs wordt pas nà de boeking weergegeven. Het is wel zo prettig om de prijs vooraf te communiceren.

Want in mijn geval (Terheijden - CS Breda = 7,6 km) is deze rit veel duurder dan met een ander taxi bedrijf in Breda.
Daarom heb ik deze taxirit geannuleerd. Zo heb ik nagebeld met taxibedrijf Peutax in Breda. En die rekenen voor dezelfde rit € 18,92. Dat is een verschil van ( € 22,58 -/- € 18,92) = € 3,66 op een rit van 7,6 km

Mijn vragen luiden dan ook als volgt;
1. Kan de taxiprijs vooraf met de klant worden gecommuniceerd binnen het systeem. Dat is wel zo eerlijk en transparant. En volgens mij moet dat ook wettelijk.
2. Kunnen de prijzen voor de taxiprijzen aangescherpt worden tot marktconforme prijzen? .

Graag verneem ik uw reactie.

Mvg, Pieter
icon

Beste antwoord door Erryt NS 19 januari 2017, 14:34

Ik heb helaas niets meer vernomen van Pieter Verbrugge maar heb zijn klacht doorgezet. Ik wil ook graag aangeven dat je de ritprijs kan inzien tijdens het boeken van de rit. Je dient eerst aan te geven van waar naar waar je wilt reizen vervolgens klik je op de knop berekenen en dan zie je aan de rechterkant de prijs plus het aantal kilometers.
Bekijk origineel

2 reacties

Hallo Pieter Verbrugge en welkom op het NS Serviceforum,

Ik snap de reden dat je een klacht wilt indienen. Ik wil je ook vragen om mij een privébericht te sturen zodat ik deze kan doorzetten. Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken. In dat geval ontvang ik graag je NAW-gegevens, geboortedatum, e-mailadres en OV-Chipkaartnummer. Hou er wel rekening mee dat de reactiesnelheid op dit forum een stuk lager ligt.
Ik heb helaas niets meer vernomen van Pieter Verbrugge maar heb zijn klacht doorgezet. Ik wil ook graag aangeven dat je de ritprijs kan inzien tijdens het boeken van de rit. Je dient eerst aan te geven van waar naar waar je wilt reizen vervolgens klik je op de knop berekenen en dan zie je aan de rechterkant de prijs plus het aantal kilometers.

Reageer