beantwoord

Tijdsduur berekenen ritprijs

• 30 oktober 2017
  • 13 reacties
  • 245 Bekeken

Reputatie 2
Ik heb 4 dagen geleden een rit gemaakt en volgens de info op jullie site:
" Prijs en klasse van treinreizen bij NS en eventuele toeslagen zijn altijd twee dagen na reisdatum zichtbaar."
Alleen nu heb ik gebeld met de klantenservice en die vermeld me dat het tot 9 dagen kan duren.
Dat lijkt me volstrekt onacceptabel, op verschillende website en bij de particuliere ovchipkaart zie je direct wat de kosten zijn, en hier kost het 9 dagen???.

Is dit een standaard ding die 9 dagen of is jullie ervaring dat 2 meer de norm is?
Ander moet ik helaas maar met mijn prive kaart gaan reizen (Ik factureer wekelijks, met reiskosten vermelding.)
icon

Beste antwoord door Thom 30 oktober 2017, 13:59

Dat is het ook niet. Doorgaans zijn de gegevens binnen 24 uur zichtbaar en meestal veel eerder.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt het meteen zien op een automaat onder reishistorie. Het zijn dan wel de tien laatste ritten.
Reputatie 2
ja maar om nou elke week bij het doen van mijn administratie naar het station te gaan. Dit kan toch nooit de bedoeling zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Dat is het ook niet. Doorgaans zijn de gegevens binnen 24 uur zichtbaar en meestal veel eerder.
Reputatie 2
ah dat is hoopgevend, ik had bij het uitchecken per abuis weer ingechecked, dus ik denk dat de vertraging daardoor komt. alhoewel de medewerkster van de service desk mij verzekerde dat dit niet het geval was en dat 9 dagen standaard is. bedankt voor de info
Hallo aadegroot en welkom op het NS Serviceforum,

Met een NS Business Card duurt het inderdaad 5 werkdagen voordat je je reishistorie in kan zien via Mijn NS. Ik snap dat je dit liever anders had gezien, maar vanwege 1 generiek proces is dit niet mogelijk. Ons systeem heeft deze tijd nodig om de transacties compleet te maken.
Reputatie 2
Okay, nu begin ik in de war te raken, er is net een user dit vermeld dat het binnen 1 dag kan maar de ns komt met 5 dagen.
Iets wat ik me gewoon niet kan voorstellen,jullie gaan toch niet handmatig door alle gegevens heen en een automatisch systeem neemt geen 5 dagen in beslag, werkdagen nog wel.

Ik stel wel voor dat jullie de misleidende info op de site aanpassen. want daar staat letterlijk dat de prijs altijd binnen 2 dagen beschikbaar is.
Zoals hierboven aangegeven zit er een verschil in de verwerkingstijd. Mag ik vragen waar bovenstaande melding staat?
Reputatie 2
Bij gemaakte reizen, staat ondereen een vraagteken bij de vraag niet alle reizen en transacties zijn zichtbaar.
Bij de pijl. in het plaatje, wel goed nieuws, of het is toeval of er is ineens iets gebeurd maar ineens zijn alle prijzen van de reis bekend.
Badge +3
Bij NS duurt het doorgaans redelijk kort voordat transacties *online* zichtbaar zijn. 30 minuten is wishful thinking maar 24 uur is een veilige marge, maar bij Arriva (trein) kan het zomaar 72 uur duren, en zie je dan soms rare dingen zoals incomplete reizen e.d. in je reishistorie.

In dat geval wacht een paar dagen en het komt goed.

Bij bus/tram/metro die geen online apparatuur hebben kan het tot wel 6 weken duren (de apparaten worden uitgelezen in de remise en gegevens dan pas verwerkt).

Hetzelfde geldt voor vervangend vervoer van NS waar je moet in- en uitchecken bij een tijdelijke ov-chipterminal bij de bussen! Vandaag nog iemand met dat probleem (transacties van 20 oktober nog niet in reishistorie te zien) en dus terecht de vraag waar het automatisch opladen dan voor nodig was onderweg.

En www.uitcheckgemist.nl doet er soms nog een dag of twee extra over voordat je je incomplete reizen kunt inzien en corrigeren (in de hoop dat het om een gemiste UITcheck gaat, want gemiste INcheck moet nog altijd via klantenservice, want je hebt dan 'zwart' gereisd in feite).
Reputatie 2
Duren de de intercity direct prijs berekeningen langer?50 uur en counting.
Het kan 5 werkdagen duren voordat alle reistransacties definitief via Mijn NS zijn verwerkt met een NS-Business Card. Het kan tot 5 werkdagen duren omdat er voor een generiek proces is gekozen voor de Business Card, ongeacht het reisproduct. Het type abonnement maakt dus niet uit wat er op de Business Card staat.
Reputatie 2
Ik bedoel meer dat de prijs van de metro binnen 30 minuten zichtbaar is en de intercity direct heel lang duurt, de website zegt binnen 2 dagen, hier wordt 5 dagen genoemd en de helpdesk noemt zelfs 9 of 11 werkdagen, ook voor ns ritten
Ik snap je punt, maar nogmaals reizen die met NS met een NS Business Card zijn gemaakt zijn pas na 5 werkdagen definitief zichtbaar in Mijn NS.

Reageer