beantwoord

Traject vrij abonnement op eigen ov-kaart

• 23 januari 2020
  • 12 reacties
  • 276 Bekeken

Hoi, ik probeer een Traject Vrij abonnement te bestellen maar moet daarvoor een nieuwe chipkaart bestellen. Klopt het dat het niet mogelijk is om dit abonnement op een bestaande chipkaart te laden? Dir zou ik namelijk wel graat willlen. Of doe ik iets verkeerd? 

icon

Beste antwoord door Laura NS 23 januari 2020, 11:17

Hoi DirkjeP en welkom op onze NS Community!

Wat ik me kan bedenken, waarom het niet zou kunnen, is dat je huidige OV-chipkaart misschien binnenkort gaat verlopen. Hij moet nog minstens 6 weken geldig zijn. En doe je dit ook wel op een persoonlijke OV-chipkaart met je foto en naam erop? Op een anonieme, blauwe OV-chipkaart kan dit helaas niet. Laat het maar even weten!

Bekijk origineel

12 reacties

Hoi DirkjeP en welkom op onze NS Community!

Wat ik me kan bedenken, waarom het niet zou kunnen, is dat je huidige OV-chipkaart misschien binnenkort gaat verlopen. Hij moet nog minstens 6 weken geldig zijn. En doe je dit ook wel op een persoonlijke OV-chipkaart met je foto en naam erop? Op een anonieme, blauwe OV-chipkaart kan dit helaas niet. Laat het maar even weten!

Bedankt voor je antwoord! Mijn kaart is geldig tot 21-11-2020.

maar ik kom niet eens op een pagina waar ik een kaartnummer kan toevoegen of iets dergelijks. Alleen soort traject, persoonlijke gegevens, bedrijfsgegevens en dan betaling.

Het gaat trouwens om een traject vrij abonnement en geen business card (ik heb dit bericht volgens mij officieel in het verkeerde forum geplaatst).

Waar probeer je het abonnement net te bestellen? Probeer anders deze link eens: https://www.ns.nl/abonnementen/traject-vrij.html

En er staat toch nog geen abonnement op je persoonlijke kaart? Want dan moet je het abonnement wijzigen en niet nieuw bestellen.

Top, daarmee lukt het wel maar gek geboeg is er een hoog prijsverschil tussen de twee manieren (zie fotos)

hoe komt dit? De manier waarop het niet lukt met de ov chip kaart is via deze link:

https://www.ns.nl/businesscardaanvragen/#/

Reputatie 6
Badge +2

354,20 is de prijs incl. btw voor een trajectkaart met de looptijd van 1 maand.

260,70 is de maandelijkse betaling excl. btw voor een jaartrajectkaart.

Verschillende producten dus en in het ene geval ook nog eens zonder btw.

Reputatie 7
Badge +3

Traject Vrij is beschikbaar als maandabonnement of doorlopend jaarabonnement. Een maandabonnement is per maand duurder dan een jaarabonnement. Op de door gekke henkie gegeven link kun je zelf de looptijd kiezen.

hoe komt dit? De manier waarop het niet lukt met de ov chip kaart is via deze link:

https://www.ns.nl/businesscardaanvragen/#/

Deze link  is speciaal voor een businesscard.

@DirkjeP,

Sinds de invoering van Flex kan je een klassiek abonnement op elk moment wijzigen naar Flex basis. Er is dus geen reden meer om een maandabonnement te nemen (tenzij er alleen maandabonnementen vergoed worden door de werkgever, ... ).

Met je link kan je alleen een businessabonnement bestellen. Dan heb je een KvK-nummer nodig. En je moet door de creditcheck geraken.

Badge +3

Een Traject Vrij maandabonnement is veel duurder dan een jaarabonnement. De link die je geeft is voor zakelijke klanten dus zal je daar (bedrijfsgegevens) een Business Card bij moeten bestellen.

Overigens kan je ook gewoon een jaarabonnement Traject Vrij nemen, en zodra je dat niet meer nodig hebt (ook in het eerste jaar) omzetten naar NS Flex. Reeds betaalde maanden/dagen krijg je dan terug.

Haha, ik lijk wel een papegaai. Dank @masd@Momo en @gekke_henkie :joy:

Reputatie 6
Badge +2

Haha, ik lijk wel een papegaai. Dank @masd@Momo en @gekke_henkie 

Ach, het kan erger. :grin:

De Papegaai  is de verstandigste onder de vogels, maar ook de meest humeurige. Hij is voorzichtig en sluw. De Papegaai heeft een goed geheugen, is trots, moedig, zelfbewust, schrander en trouw, maar ook opvliegend. De Papegaai is een goede imitator en zorgt voor veel plezier met zijn grappige reacties. De jonge vogels zijn heel sociaal.

Reputatie 7
Badge +3

Haha, ik lijk wel een papegaai. 

Laat die papagaai maar niet weg vliegen, de parkiet achterna :rofl:  🦜

Badge +3

Laat die papagaai maar niet weg vliegen, de parkiet achterna :rofl: 

Jeetje da’s lang geleden.. heb jij een olifantengeheugen soms? :wink:

Reputatie 7
Badge +3

Schoot me zo opeens weer te binnen toen je het over een papagaai had. Billy heette het beestje toch?

Wat betreft een jaarabonnemennt Traject Vrij, aangezien dat per 1-1-2021 NS Flex wordt zal toch geen heel jaar worden volgemaakt wanneer je dat nu afsluit. En de verkoop van klassiek Traject Vrij stopt volgens de info uit het besluit per medio Q2 (af dat moet intussen zijn opgeschoven omdat het IT-technisch nog wel een uitdaging schijnt te zijn) dus zal het neem ik aan al eerder dan 1-1-2021 mogelijk zijn zelf over te stappen naar Flex Traject Vrij. Of je kunt nu al met een jaarabonnement op elk moment wijzigen naar een Flex abonnement (of Flex zonder abonnement).

Reageer