beantwoord

trein zonder kaartje

• 9 September 2021
  • 3 reacties
  • 131 Bekeken

Beste, ik reis morgen met een collega per trein. Mijn collega stapt eerder (Leeuwarden) in en heeft mijn treinkaartje (NS business kaart van het werk). Hoe kom ik legaal door de poortjes op het perron (van Heerenveen) om in te kunnen stappen? 

alvast bedankt!

gr Jan

icon

Beste antwoord door Robert B 9 September 2021, 19:20

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Collega even uit laten stappen om de kaart te overhandigen 🙂

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Als je geen ov-chipkaart of ander geldig ticket hebt is de enige legale manier je melden bij de SOS/Info zuil om een poortje voor je te laten openen (na uitleg, waarbij het de vraag is of ze je geloven).

Je collega zal jouw kaart dan in Leeuwarden alvast moeten inchecken.

Mocht je een anonieme ov-chipkaart van iemand kunnen lenen dan kan je daar natuurlijk ook mee naar binnen (€16 saldo nodig) en zodra je binnen bent meteen weer uitchecken aan de andere kant van het poortje. De incheck wordt dan geannuleerd.

Reputatie 7
Badge +4

Als uw collega voorin gaat zitten stopt de trein vlak voor de poortjes. Hij overhandigt u het kaartje snel en u stapt samen in. Het poortje passeren zonder geldig vervoersbewijs mag nooit, met welk verhaal dan ook. Een verhaal is geen vervoersbewijs en mensen met een verhaal hebben vrijwel nooit een geldig kaartje.

Het kan echt makkelijk in Heerenveen. Ik ken het station als mijn broekzak😇

Reageer