beantwoord

Verschil kosten OV jaarabonnement en OV Vrij abonnement op NS Business Card 2de klas?

Reputatie 1
Waarom is een OV jaarabonnement als je in één keer betaald 4.416 euro en een OV Vrij abonnement op een NS Business Card 4.457 euro (2de klas)?
Terwijl voor beide bij een eerste klas abonnement de prijs wel hetzelfde is à 7.061 euro.
icon

Beste antwoord door Herman NS 13 augustus 2015, 11:27

Tot mijn spijt kom ik erachter dat dit topic nog niet volledig is beantwoord. Het gaat om twee verschillende producten, waarvoor verschillende tarieve gelden. Wij hebben geen invloed op die tarieven, maar berekenen door wat de vervoerders ervoor vragen.

Bekijk origineel

14 reacties

Ik heb helaas nog geen terugkoppeling mogen ontvangen, deze vraag staat intern uit. Zodra ik meer nieuws heb Rebel-Debbel, dan hoor je dat van mij.
Beste Rebel-Debbel, ik heb inmidels genoeg informatie om je een antwoord te kunnen geven! Met de overstap naar de nieuwe abonnementen is het voordeel, dat je kreeg wanneer je in één keer betaalde, weggevallen. Klanten die voorheen in termijnen betaalden, zijn hierdoor goedkoper uit en klanten die voorheen in één keer betaalden zijn hierdoor een kleine procent duurder uit. Klanten die voorheen in 10 termijnen betaalden, zijn 2,5% goedkoper uit. De prijzen voor zakelijk en consumenten zijn gelijk aan elkaar.

Voorheen (OV-jaarkaart) in 1 keer: €4416
Voorheen (OV-jaarkaart) in 10 termijnen: €4571
Nu (OV-vrij consument) in twaalf termijnen: €4457
Nu (OV-vrij-zakelijk) in 1 keer: €4457
Nee, dit is een huidig product van NS. Zie: http://www.ns.nl/zakelijk/producten/ns-business-card/ov-vrij-abonnement.html
Hallo Rebel-Debbel,

Vanuit onze website zie ik dat er bij de prijs van het OV-jaarabonnement een korting wordt gegeven op voorwaarde dat je in één keer betaalt. Wanneer je dit maandelijks betaalt is de prijs € 457,10 en betaal je in verhouding dus meer. Hopelijk biedt dit iets meer duidelijkheid.

Vriendelijke groet,

Herman NS
Tot mijn spijt kom ik erachter dat dit topic nog niet volledig is beantwoord. Het gaat om twee verschillende producten, waarvoor verschillende tarieve gelden. Wij hebben geen invloed op die tarieven, maar berekenen door wat de vervoerders ervoor vragen.
Reputatie 6
Badge +2
OV Vrij betaal je zo te zien per maand. Wel vreemd is dat het voor de 1e klas wel hetzelfde bedrag is.
Reputatie 6
Badge +2
Is OV-vrij consument een toekomstig product? Op http://www.ns.nl/reizigers/producten/abonnementen/ov-jaarabonnement.html staat het oude.
Reputatie 6
Badge +2
Nee, dit is een huidig product van NS. Zie: http://www.ns.nl/zakelijk/producten/ns-business-card/ov-vrij-abonnement.html
Je had het over OV-vrij consument en OV-vrij zakelijk. Nu link je naar zakelijk.
Reputatie 1
Beste Rebel-Debbel, ik heb inmidels genoeg informatie om je een antwoord te kunnen geven! Met de overstap naar de nieuwe abonnementen is het voordeel, dat je kreeg wanneer je in één keer betaalde, weggevallen. Klanten die voorheen in termijnen betaalden, zijn hierdoor goedkoper uit en klanten die voorheen in één keer betaalden zijn hierdoor een kleine procent duurder uit. Klanten die voorheen in 10 termijnen betaalden, zijn 2,5% goedkoper uit. De prijzen voor zakelijk en consumenten zijn gelijk aan elkaar.

Voorheen (OV-jaarkaart) in 1 keer: €4416
Voorheen (OV-jaarkaart) in 10 termijnen: €4571
Nu (OV-vrij consument) in twaalf termijnen: €4457
Nu (OV-vrij-zakelijk) in 1 keer: €4457

Dan snap ik het nog niet, want voor eerste klas betaal je bij beide wel hetzelfde bedrag dan zou dit ook anders moeten zijn lijkt mij???
En een OV jaarabonnement is nog steeds verkrijgbaar voor consument als men in 1x betaald voor bedrag van 4416 euro volgens de NS wat Dennis ook al aangeeft:
http://www.ns.nl/reizigers/producten/abonnementen/ov-jaarabonnement.html
En er staat toch duidelijk bij prijzen per 01-01-2014
Deze is dan alleen voor consumenten te verkrijgen, zakelijk niet meer dan moet je een NS buisiness Card nemen met een OV vrij abonnement en die is dus tweede klas duurder dan die "gewone" OV jaarabonnement voor de consument zie:
http://www.ns.nl/zakelijk/producten/ns-business-card/ov-vrij-abonnement.html
Bij een eerste klas abonnement is er bij beide geen enkel verschil in prijs!?
Het is aan alle kanten krom net als het antwoord!!

Kortom ik ben nog steeds niet tevreden met het antwoord!!
Reputatie 1
Inderdaad Dennis dat was mij net nog niet opgevallen.
OV vrij voor de consument bestaat niet eens volgens de NS site!!
Voor zover ik het dus kan zien kan je als consument alleen zo'n "oude" OV jaarabonnement aanvragen.
Als zakelijke klant kan je alleen een OV vrij op een buisiness card aanschaffen.

OV jaarabonnement consument voor heel jaar 2de klas in 1x betaalt kost 4.416
OV jaarabonnement consument voor heel jaar 1ste klas in 1x betaalt kost 7.061

OV vrij abonnement op NS business card voor heel jaar 2de klas in 1x betaald kost 4.457
OV vrij abonnement op NS business card voor heel jaar 1ste klas in 1x betaald kost 7.061

Ik blijf het nog steeds vreemd vinden dat zakelijke klanten meer moeten betalen voor 2de klas abonnement dan consumenten en het 1ste klas wel voor beide gelijk is!?
Reputatie 1
Hallo Rebel-Debbel,

Vanuit onze [url=http://www.ns.nl/reizigers/producten/abonnementen/ov-jaarabonnement.html][website] zie ik dat er bij de prijs van het OV-jaarabonnement een korting wordt gegeven op voorwaarde dat je in één keer betaalt. Wanneer je dit maandelijks betaalt is de prijs € 457,10, waardoor de prijs gelijk wordt getrokken met de NS Businesscard. Hopelijk biedt dit iets meer duidelijkheid.

Vriendelijke groet,

Herman NS

Nee nog niet, want bij eerst klas abonnement zijn beide prijzen wel gelijk 7.061 euro.
Dan had daar m.i. ook verschil in moeten zitten als ik bovenstaande toe zou passen!?
Reputatie 1
En dan nog wordt die 457,10 per maand niet rechtgetrokken met de OV vrij op de buisinesscard.
Daarop kost OV vrij jaarabonnement 4.457 euro en 457,10 x 10 = 4.571 euro...

En er staat dat bij betalen in 1 x je een korting hebt van 4% (al in de prijs verwerkt, dus die 4.416 euro is al incl die korting).

Dan zou je denken dat die prijs als volgt onstaan is:
10 x het maandbedrag à 457,10 = 4.571 euro
4.571 euro / 100% = 45,71
45,71 x 4% = 182,84

4.571 - 182,84 = 4.388,16 komt ook niet eens in de buurt van de prijs van 4.416 euro
Reputatie 1
???
Reputatie 1
Dan vind ik het nog vreemd dat zich dit alleen voordoet bij de twee verschillende 2de klas producten en niet bij de twee verschillende 1e klas producten (over 2014 was de vraag destijds, ik weet niet wat de prijzen voor 2015 zijn).

Reageer