beantwoord

Vriendelijk briefje van de NS

Bij toeval keek ik in mijn reishistorie en zie daar iets als vergeten uit te checken staan. Incheck in Amsterdam Centraal doorheen poortjes, uitcheck in Breda, ook poortjes. En nee ik ben er in Breda niet over de poortjes heen gesprongen.
Volgens mijn werkgever moet ik dit zelf herstellen anders kost het mij geld, dus gebeld en het is gecorrigeerd. Maar om station Breda uit te komen moet ik door de poortjes en heb ik gewoon uitgecheckt! Ik vraag me af waar nu de fout ligt, aan het standaard briefje zo te zien bij de goed betalende klant, altijd. En ik vraag me af of dat terecht is, de klant opzadelen met het geklungel van het bedrijf.

icon

Beste antwoord door Denice NS 15 mei 2018, 09:47

Welkom bij de NS Community, Huib63.

Ik kan me voorstellen dat het zo lijkt alsof de fout bij jou ligt. Op een station met poortjes dien je inderdaad in- en uit te checken anders kom je het station niet op of af. Het kan echter een keer voorkomen dat de check in/uit niet goed geregistreerd is op de kaart. In dat geval ligt de fout natuurlijk niet bij jou als reiziger maar bij de apparatuur. Dit soort brieven/e-mails komen vanuit een geautomatiseerd proces. Deze is jammer genoeg niet voorzien van data over de werkzaamheid van de poortjes en kan dus niet vaststellen of het gaat om een defect van een poortje of een daadwerkelijke vergeten check-uit.
Bekijk origineel

1 reactie

Welkom bij de NS Community, Huib63.

Ik kan me voorstellen dat het zo lijkt alsof de fout bij jou ligt. Op een station met poortjes dien je inderdaad in- en uit te checken anders kom je het station niet op of af. Het kan echter een keer voorkomen dat de check in/uit niet goed geregistreerd is op de kaart. In dat geval ligt de fout natuurlijk niet bij jou als reiziger maar bij de apparatuur. Dit soort brieven/e-mails komen vanuit een geautomatiseerd proces. Deze is jammer genoeg niet voorzien van data over de werkzaamheid van de poortjes en kan dus niet vaststellen of het gaat om een defect van een poortje of een daadwerkelijke vergeten check-uit.

Reageer