beantwoord

Wat is de boete bij het niet uitchecken van een OV Business Card met reizen op saldo?

• Anonymous
  • 0 reacties
Wat is eigenlijk de boete wanneer je met een OV Business card vergeet uit te checken?
(M.a.w.: wat is het instaptarief van een OV Business card?)

Ik kan het "correctietarief" niet vinden op de speciale pagina van NS Zakelijk.
icon

Beste antwoord door 8 mei 2015, 19:57

Concreet dus 10 euro.
Bekijk origineel

12 reacties

Daar heb je inderdaad gelijk in, ik had niet verder gekeken.
Reputatie 6
Badge +1
Concreet dus 10 euro.

Nee, dat ligt aan het product op de Businesscard. Bij Dal abonnement of geen abonnement is het correctietarief € 20,- en bij Trein Vrij/OV vrij € 0,-...
Dat ben ik niet met je eens, want de Business Card is een verzamelnaam voor een zakelijke kaart die verschillende abonnementen kan bevatten. Zoals in de tabel waarnaar Klaas-Jan verwees te zien is, verschilt het correctietarief zowel per abonnementsvorm als per "fout die gecorrigeerd wordt".
Mijns inziens gaf Klaas-Jan dus juist het meest volledige antwoord.
Maar KJ had dat wel af kunnen leiden aan de eigenlijke vraag ipv die te ontwijken en de klant te verwijzen naar een tabel.

Zo krijg je weer irritaties die KJ makkelijk had kunnen voorkomen.
Klaas Jan, dat is niet het antwoord op mijn vraag..

Dat komt omdat de vraag een foutieve aanname bevat, door te doen alsof het instaptarief en het correctietarief hetzelfde zijn. Bij reizen op rekening is echter, zoals Klaas-Jan al aangaf, geen sprake van een instaptarief.
Concreet dus 10 euro.

Beste Klaas-Jan NS,

Wil je het antwoord van macca728 als beste antwoord markeren.
Dank je wel.
Concreet dus 10 euro.
Wanneer bij NS geen check in wordt geconstateerd heb je dus onvoldoende reisrecht. De tarieven zijn terug te vinden in de tabel in de link.
OK, en wat wordt dan in dit geval concreet het bedrag in euro's?
Er staat geen saldo op de kaart, dus is er géén instaptarief.
Klaas Jan, dat is niet het antwoord op mijn vraag..
Wanneer je met een NS-Business Card niet in- of uitcheckt, kunnen wij de ritprijs niet bepalen en zijn we genoodzaakt een correctietarief in rekening te brengen. De correctietarieven kunnen per abonnement verschillen. Dit wordt altijd via de factuur verrekend. Lees meer over de correctietarieven: http://www.ns.nl/zakelijk/producten/tarieven/correctietarieven.html

Reageer