Wat is eigenlijk het voordeel van een NS-businesscard? | NS Community
beantwoord

Wat is eigenlijk het voordeel van een NS-businesscard?

  • 14 August 2017
  • 3 reacties
  • 10855 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Als klein bedrijf met een klein aantal personeelsleden heb ik maar weinig reiskosten te vergoeden. Een NS-business-card met een trajectkaart leek een logische oplossing, maar het blijkt dat de persoonlijke reiskosten niet op een aparte, persoonlijke kaart kunnen worden geboekt. Personeel maakt dus alle reizen (persoonlijk en zakelijk) op dezelfde kaart. Al het reisgedrag kan ik dus inzien. Personeel krijgt nu op hun beurt een factuur met de kosten van de persoonlijk gemaakte reizen.

Dat betekent dat:
-de declaratielast nu bij mij ligt
-mijn personeel inlevert aan privacy

Ik zie dit als twee grote nadelen en vraag mij af of in mijn geval een NS-businesscard wel de beste oplossing was geweest? Hoe had ik dit beter kunnen organiseren?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 14 August 2017, 21:33

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Ik heb een Businesscard van mijn werkgever voor woon-werk verkeer en gebruik een anonieme OV-kaart voor mijn privé reizen ...
Dus als je personeel toch hun persoonlijk gemaakte reizen moeten terugbetalen kunnen ze misschien beter een eigen OV-kaart (anoniem of persoonlijk) nemen. Dat scheelt een hoop werk ...
Reputatie 7
Badge +4
De dienstreizen op een BC en voor de privéreizen een normaal abonnement op een andere kaart, lijkt me. Het werken met twee kaarten gaat natuurlijk wel eens mis. het lijkt me handiger dan voor de BC een soort boekhouding te moeten toepassen waar privé en zakelijk gescheiden moeten worden. Het privacy-argument dat u terecht noemt, speelt niet met twee kaarten.

Met een trajectkaart hebben uw werknemers veertig procent korting buiten het traject tijdens de daluren. Dat ontbreekt als er met twee kaarten wordt gewerkt en ze moeten dan een Dalvoordeelabonnement kopen.
Hallo Zelfstandige met Personeel, welkom op het NS Serviceforum!

Ik heb hiervoor even om wat uitleg gevraagd bij een collega van onze zakelijke afdeling. Bij deze wat verdere toelichting:

Personeelsleden kunnen online in hun Mijn NS Zakelijk de reizen markeren. Zo is het voor de werkgever makkelijker om de reizen buiten het traject aan de werknemer door te belasten. Alle reizen buiten het Traject zijn voor een werkgever inzichtelijk. Daar gaat de rekening ook naartoe. Het is natuurlijk mogelijk om met de werknemers af te spreken om de kaart niet privé te gebruiken. Deze variant komen we veel tegen.

Maar ook wij kijken naar andere oplossingen. In de laatste paar jaar is er een nieuw abonnement geïntroduceerd, namelijk Traject Vrij met gesplitst betalen. Reizen buiten het traject worden dan direct aan de werknemer doorbelast. In het laatste jaar is deze variant voor een steeds grotere groep afnemers beschikbaar geworden, maar op dit moment is deze optie alleen beschikbaar voor werkgevers met minimaal 50 werknemers.

Tot dusver de toelichting van mijn collega :)

Mocht je verdere vragen hebben over eventuele mogelijkheden kun je het beste contact op nemen met onze zakelijke afdeling. Zij zijn telefonisch bereikbaar via 030 300 11 11, of je kunt een bericht sturen via Facebook of Twitter.

Reageer