beantwoord

Welke van de twee?

• 16 augustus 2017
  • 4 reacties
  • 233 Bekeken

Ik ben deze zomer afgestudeerd en ik ben mijn eigen bedrijfje gestart. Wat is het voordeligste om mee te reizen de actie van ex-studenten of business card?
icon

Beste antwoord door Henk_NL 16 augustus 2017, 23:42

Het reguliere (ex-studenten) Dal-abonnement geeft 40% korting bij alle spoorvervoerders. Het zakelijke equivalent daarvan enkel bij NS. De Businesscard is alleen wat praktischer, omdat je niet op saldo reist, maar naderhand een maandelijkse factuur krijgt. Die factuur voldoet aan de eisen van de fiscus, dus eenvoudig op te nemen in de btw-administratie. Daarnaast kan je er wat deur-tot-deurdiensten eenvoudig mee afnemen.
Bekijk origineel

4 reacties

Het reguliere (ex-studenten) Dal-abonnement geeft 40% korting bij alle spoorvervoerders. Het zakelijke equivalent daarvan enkel bij NS. De Businesscard is alleen wat praktischer, omdat je niet op saldo reist, maar naderhand een maandelijkse factuur krijgt. Die factuur voldoet aan de eisen van de fiscus, dus eenvoudig op te nemen in de btw-administratie. Daarnaast kan je er wat deur-tot-deurdiensten eenvoudig mee afnemen.
Reputatie 7
Badge +4
Bij een BC moet u het kortingsabonnement kopen voor vijftig euro en bij de ex-studentenkaart is het gratis het eerste jaar.

Het voordeel van een BC is wel dat u uw rekeningen achteraf krijgt en dat kan administratief handig zijn voor een ondernemer.
Zie verder de opmerkingen van Henk_NL.

De vijftig euro kun je als kosten opvoeren en het bespaart administratief handelen. Dat kost ook geld. Ik zou voor de BC gaan.
Badge +3
Als je kiest voor (eerste jaar gratis) Dal Voordeel -of welk ander ander abonnement ook met die €50 korting- dan kan je altijd via een Mijn OV-chip account declareren naar keuze, ideaal! En de declaraties daar zijn gewoon conform Belastingdienst. Hoef je niets voor te doen.

Succes!
Heel erg bedankt allemaal!!

Reageer