beantwoord

Werking ns businesskaart controleren

• 14 november 2019
  • 4 reacties
  • 245 Bekeken

Ik moet zaterdag met de trein naar Utrecht en wil daarvoor mijn NS businesskaart gebruiken. Nu heb ik die al jaren in mijn portemonnee, maar ik heb ‘m nog maar 1 keer gebruikt, ca 2 of 3 jaar geleden. Ik heb geen idee of die het nog doet (bijv. defect door een beschadiging o.i.d.). Hoe kan ik dat controleren?

icon

Beste antwoord door Danny NS 14 november 2019, 20:47

Hoi FrankVeer en welkom bij de NS Community.

Het is allereerst belangrijk om te controleren of de kaart nog niet is verlopen, dat kan je zien op de kaart zelf, hier staat een verloopdatum op. Je kan bijvoorbeeld naar een kaartautomaat gaan op het station of een kleine automaat in een Albert Heijn, Primera etc. Als de automaat de kaart kan scannen dan is ook de chip in de kaart nog oké.

Heb je tevens nog een lopend zakelijk contract?

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi FrankVeer en welkom bij de NS Community.

Het is allereerst belangrijk om te controleren of de kaart nog niet is verlopen, dat kan je zien op de kaart zelf, hier staat een verloopdatum op. Je kan bijvoorbeeld naar een kaartautomaat gaan op het station of een kleine automaat in een Albert Heijn, Primera etc. Als de automaat de kaart kan scannen dan is ook de chip in de kaart nog oké.

Heb je tevens nog een lopend zakelijk contract?

De kaart is nog geldig tot 2021, dus dat moet geen probleem zijn. Ik heb geen lopend zakelijk contract (althans niet dat ik weet). Die ene keer dat ik ‘m gebruikt heb, kreeg ik gewoon een factuur thuis van de reiskosten. Dank voor de tip van de kaartautomaat. Ik zal eens navragen waar ik die hier bij mij in de buurt kan vinden.

Nog even ter afsluiting: ik heb m'n kaart bij de servicebalie op het station laten controleren en hij bleek het nog gewoon te doen. Uit- en inchecken de volgende dag werkte dan ook probleemloos.

Fijn dat het goed is gegaan, FrankVeer :)! 

Reageer